Filmová událost CinemaCon v Las Vegas, na níž největší hollywoodská studia odhalovala své budoucí plány a první záběry očekávaných trháků, je u konce a filmové weby budou mít následující dny jistě o čem psát. Jedním z vrcholu celé akce pak byla prezentace prvních záběrů z chystaného Gladiátora 2. Jedněmi očekávané a druhými obávané pokračování historického spektáklu zde ukázalo první pětiminutovou ukázku, která řadě diváků brala dech.
Články 96
Ještě předtím, než se letos v listopadu objeví druhý Gladiátor (Gladiator 2), se milovníci antických bojůvek mohou těšit na podobný kousek. Pod seriálovou řežbou Those About to Die (což bychom mohli přeložit jako Jdoucí na smrt), jež se představuje v první ukázce, je navíc podepsáno hned několik výrazných jmen.
Na přelomu milénia se jednalo o jednu z nejzářivějších hollywoodských hvězd, dnes však čerstvý šedesátník Russell Crowe patří spíše mezi uznávané béčkové herce. Možná mu uškodila reputace bouřliváka, spíše však zámořská studia přestala dávat tolik prostoru snímkům, v nichž nepřehlédnutelný svéráz od protinožců obvykle dominoval. Nezdá se však, že by to aktuálnímu oslavenci až tak vadilo.
O pracovitosti a neúnavnosti Ridleyho Scotta nemůže být pochyb. Každou chvíli se objeví zpráva o dalším projektu, k němuž se upsal. Momentálně se zdá, že po dokončení druhého Gladiátora natočí biografii disco kapely Bee Gees a i když bychom ho nejspíš radši viděli u nějakého nápaditějšího námětu, není pochyb o tom, že jeden z největších hollywoodských dříčů odvede svou práci.
Platforma CANAL+ je čím dál větším hráčem na streamovacím poli a v posledních týdnech vytahuje jeden trumf za druhým. Jaké zajímavé originální tituly či české počiny zde můžete v březnu zhlédnout?
Ridley Scott má na kontě pár hitů, ale nikdy nebyl hitmakerem. Jedna z věcí, které na něm můžeme obdivovat, je ostatně právě to, že přes obrovské množství průšvihů nikdy nepřipustil porážku a dokázal se udržet na pozici režiséra vysokoprofilových a drahých spektáklů až do osmé dekády života. Zdá se, že notorickému britskému bručounovi, který nejde pro ostré slovo daleko, si zkrátka málokdo troufne říct ne. Možná za klasiky jako Vetřelec (Alien) a Blade Runner, možná prostě budí strach. Nyní to ale zřejmě dosáhlo extrému a Paramount si s hrůzou připouští, že druhý Gladiátor (Gladiator 2) je další hollywoodskou velkoprodukcí, která se utrhla ze řetězu a nyní nezbývá než sledovat, jak se řítí k nevyhnutelně nepříjemnému konci.
Asi všichni víme, že Russell Crowe je hollywoodský drsňák, který nás uhranul svým charismatem v nespočtu filmů v čele s legendárním Gladiátorem (Gladiator). Do rolí jde vždycky naplno a v dobách své největších slávy nechával na place svých velkofilmů všechno. V jednom případě dokonce víc, než bylo třeba. Z náročného natáčení historického spektáklu Robin Hood od Ridleyho Scotta si totiž odnesl zlomeniny v obou nohách. Jen o tom několik let nevěděl.
Pokračování sandálového velkofilmu Gladiátor (Gladiator) od Ridleyho Scotta se z natáčecích lokací přesunulo do střižny, písky Kolosea znovu nasáknou krví od 21. listopadu, takřka čtvrtstoletí po premiéře jedničky. Hrdina Maximus v podání Russella Crowa je sice definitivně po smrti, ale výpravný snímek stočí pozornost na už dospělou postavu Lucia (Paul Mescal), synovce usmrceného císaře Commoda (Joaquin Phoenix). A podle první šeptandy ze studiového zákulisí by epické měřítko rozhodně nemělo stagnovat.
Hudební biografie jsou aktuálně velmi trendy. Do kin se dostává biopic Boba Marleyho s podtitulem One Love, každou chvíli se objeví nějaká novinka o chystaných životopisech Amy Winehouse či Michaela Jacksona a obecně se zdá, že navzdory často vlažnému kritickému přijetí se filmy o muzikantech těší divácké přízni. Využít toho bude moci i jeden z nejaktivnějších filmařů poslední doby.
Už roky si pravidelnější filmoví diváci a divačky pokládají otázku, proč se americká filmová akademie tak moc zatoulala od komerčního vkusu. Byly ostatně doby, kdy o hlavní Oscary soutěžily zpravidla ty nejúspěšnější produkce roku. Nůžky se začaly rozevírat koncem sedmdesátých let, Akademie se nikdy necítila příliš pohodlně okolo masově komerčních titulů následujících model Star Wars. Přesto stále platilo, že oscarového vítěze většina veřejnosti alespoň zná. Ne, za tu změnu nemůže woke Hollywood, to by se sošky automaticky nasypaly na Black Panthera a bylo by hotovo. Může za to internet.