Mumie

81%
Mumie
Nejúspěšnější film roku 1999. Egyptoložka Evelyn chce objevit tajemné Město mrtvých a učinit ta k zásadní vědecký objev. O tomo místě ví muž jménem Rick. Společně s Evelyným bratrem se musí vypořádat s tajemnými pouštními jezdci, skaraby a oživlým veleknězem Imhotepem.

Recenze: Mumie

Kinobox.cz
90%

Za úspěch Mumie mohou skvělí herci s prostorem pro své postavy, soudržnost a taky unikátní doba konce devadesátých let, která mohla ze společenských i technických důvodů vygenerovat tenhle film, jaký by nemohl vzniknout nikdy předtím ani poté.

47 088 bodů
8
Brendan Fraser v jedné ze svých nejlepších rolí a na vrcholu slávy. Stephen Sommers je prostě borec na speciální efekty a akční sekvence a zde to dokazuje každou chvilku. Vše vypadá tak neskutečně dobře,že se jen těžko budete odtrhávat od televizních obrazovek. Příběh je povedený a nenudí,navíc chemie mezi hlavními protagonisty funguje na jedničku. Vše je navíc nenásilně prolože vtipnými pasážemi,které filmu přidávají na kvalitě. Mumie už od dětství patří mezi mé nejoblíbenější dobrodružné filmy.
29 761 bodů
8.5
Nikdy nezapomenu, když jsem byl v roce 1999 na Mumii v kině a byl jsem z efektů úplně paf.. Dnes už tomu tak samozřejmě není, ale já si zachovám ten první dojem a promítnu ho i v hodnocení. Mumie jako digitální počin ani dnes neztrácí své kouzlo a tvůrcům se velmi povedla. Ale nejen digitální zpracovani mumie, ale i obsazení Arnolda Vosloo byl dobrý tah a právě on dodal mumii správný charakter a zezření arcipadoucha. Jako podívaná i dnes velmi dobré. V roce 1999 pecka.
28 393 bodů
9
Scénář byl sice sepsán na základě původního ke snímku ´Mumie (1932), ale o úplný remake se nejedná. Motiv a zápletka je sice stejná, ale jinak si to jde v čirém popcornovém dobrodružství zcela svou cestou. A vedle snímku ´Dobyvatelé ztracené archy´ (1981) je to další honosný filmík z oblasti dobrodružné archeologie, jehož aspekt je výsostně excelentní. A to se tu jde o hodně dál. Oživlá mumie Imhotepa jdoucí za svým vysněným cílem impozantně ztělesňuje nezničitelnou sílu, jaká se reálně nedá ani představit. Vizuální efekty byly do uvedení snímku ještě neviděné, což také zajistilo jistou diváckou přitažlivost. Vedle toho tu máme zábavnou formou prezentovanou egyptskou kulturu, plnou stále okouzlujících tajemství a nevyčerpatelných bohatství. Hluboká úcta k takovému podání. Charakterová pestrost základních postav, a to i některých vedlejších, skutečně funguje nejen v rámci daného dobrodružství, ale hlavně i v humoru. Tomu dopomohl skvěle zpracovaný scénář a výborné dialogy, které jsou v plně uchopitelné jednoduchosti.. “Jaký je úkol?” “Vysvobodit slečinku, zabít zlosyna a spasit svět.” ”HA HA HA! Winston Havelock k vašim službám.” K tomu povedený soundtrack a kupodivu i kostýmy udělali své. O hereckých výkonech není třeba se zmiňovat.Ty to dělají samy za sebe. Snímek se po právu stal komerčně úspěšným, neb něco takového v devatesátých letech v kinech nesmírně chybělo.

Dodatečné informace

Původní název:
The Mummy (více)