Klub rváčů

88%

Komentáře a recenze 46

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
10
Srdce plesá radostí. Mí dva nej nej nej se sešli ve společném bijáku a vznikl z toho jeden z nejlepších filmů všech dob. Brad a Edward předvedli herecký koncert,který každou vteřinou přidává na intenzitě. O tomto filmu bych mohl psát hodiny a hodiny a stejně by to nebralo konce.
Pete69
Pete69
29 851 bodů
9
Kultovní snímek jeden z nejlepších výkonů Brada Pitta. Edward Norotn ale také skvělý. Příběh je jedinečný a ani chvíli jsem se nenudil. Příběh dvou mladíků, kteří žijí dva životy, jeden obyčejný a druhým si vlévají adrenalin do žil. Velká drsná paráda.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
10
Fight Club ve mně roste, což jsem vůbec nečekal. Co byla dřív cool kritika systému, je nakonec spíš cool kritika povrchní kritiky systému, což je mnohem zajímavější. A dokonalá filmařina samozřejmě zůstává.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
10
První pravidlo klubu rváčů... Klasika i na podesáté. Fincher v top formě, jako on pořád točí skvělé filmy, ale tohle tehdy bylo tak drzé a originální..navíc Pixies v závěru...fakt paráda.
Fingon
16 886 bodů
8
Po druhém shlédnutí po mnoha a mnoha letech musím jít s hodnocením o stupeň dolů, tentokrát mě film bohužel nepřesvědčil... i když velká spousta nápadů je působivá dodnes.
lamps
lamps
15 156 bodů
9.5
Kult. Filmařsky (jako u Finchera tradičně) bez jediného zaváhání. Neustále o krok před divákem, neustále zábavné, vynalézavé a neotřelé. Pointa se možná dá odhadnout, ale i při její znalosti nepolevuje úžas nad důmyslnou dekonstrukcí filmového prostoru a interpretační mnohoznačností. Excelentní Norton, neméně dobrý a neopakovatelně frajerský Pitt. Nelze než porušit dvě zásadní pravidla - o Klubu rváčů se nedá nemluvit.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
David Fincher je pravděpodobně jedním z nejikoničtějších filmových vypravěčů všech dob. U Vetřelce 3 asi nikdo nečekal, že tenhle filmař nám v následujících letech dodá nejen filmové klenoty jako Sedm, Podivuhodný případ Benjamina Buttona či Zmizelou, nejen velmi povedené filmy jako Sociální síť nebo americkou verzi Můžu, kteří nenávidí ženy ale stojí i třeba za seriálovou peckou Mindhunter. Fincher už 5 let žádný celovečerní film nerežíroval (to by se mělo změnit s filmem Mank, který ale bohužel půjde na nejmenovanou streamovací službu....) a tak si není na škodu připomenout jeden z jeho nejikoničtějších filmů, který jsem zároveň výše nezmínil. Rok 1999 a film Klub rváčů! Klub rváčů jsem mezi Fincherovy největší pecky nezmínil proto, že bych si o něm myslel, že jsou špatným filmem nebo, že by byli tím nejhorším Fincherovým filmem. To ani zdaleka! Rozhodně jsem ale nikdy u Klubu rváčů necítil, že koukám na film, který žeru plnými doušky a dal mu plnou palbu. Zároveň ale ten film oceňuju v hodně směrech, status kultovní klasiky si film zaslouží.... A je to strašně super! Klub rváčů je za mně jedním z těch filmů, který spíše zraje každým dalším sledováním. K tomu proč tomu tak je se dostaneme až za chvíli, zároveň si ale myslím, že jde také o jeden z těch filmů, který zraje tím jak je starší. Klub rváčů má letos 20. výročí a fanoušci si můžou utrhnout ruce (ze tří projekcí, které probíhali v Kině Aero se jich už aktuálně vyprodali 2 a 1/4 a to už se film do našich kin vrátil 4 roky nazpátek). V roce 1999 tomu tak nebylo, při rozpočtu 63 míčů si film došel jen pro 100 mega. Film se ale následně stal populárním na (tehdy finančně relevantním) DVD a zaručil mu status kultovní klasiky. Klub rváčů je za mně film, který tak trochu přeběhl svou dobu a především změnil hodně lidem přístup k životu. Je jen otázka jak moc to bylo dobře. Klub rváčů je Fincher v nejlepším slova smyslu- Neskutečně nápaditý a originální film, který zároveň nesklouzává k onanii nad sebou samým a především onou snahou o nápaditost a originalitu nezapomíná držet při sobě jako celek. Postavu Vypravěče může divák brát jako sebe samou a jeho parťáka Tylera Durdena jako toho, který divákovi řekne aby probudil co největší zvíře v sobě a žil svůj život naplno. Klub rváčů je film o životě a o tom jak moc je člověk ochoten v něm zajít. Je to o svém pohledu a názoru na společnost a je pak jen otázka jak názor jednotlivého člověka může být sebevíc radikální. Člověk může být jako komár, člověk může být jako velbloud a nakonec člověk může být jako Tyler Durden. Tyler Durden představuje to nejohavnější z každého člověka, zároveň se ale jedná o jednu z nejkultovnějších postav historie kinematografie a to z hodně pádných důvodů. Nortonův Vypravěč a Pittův Tyler Durden působí jako Ying a Yang. Vypravěč pozná Tylera a ten mu postupně ukazuje onu odvrácenou stranu a odvrácený přístup k životu, přičemž se Norton po vzoru svého nového kamaráda začne chovat jako podobné hovado, nikdy ale neklesne/nevyroste (?) na Tylerovu úroveň a na některé Tylerovy činy ani nemá žaludek. Norton dokáže skvěle zahrát člověka unaveného životem spojeného s insomnií a člověk mu onoho ubožáka, který nejdříve nalezne smysl života v chození na sezení a následně v onom setkání s podivným prodejcem mýdel věří hodně snadno. Norton je tu neskutečně boží a skvěle sekunduje právě Tylerovi. Tyler je plnokrevný anarchista a zároveň cílevědomý vůdce, který ve finále opravdu nemá problém vybudovat si svou armádu a začít budovat svůj toužebný svět. Pitt tu stejně jako Norton předvádí herecký koncert a jeden z vrcholů své kariéry. Celé je to vlastně šílené. Ať už skrz totálně šílené a sem tam vyloženě směšné dialogy nebo směšně šílené nerealistické budování onoho kultu vůbec to nekazí výsledný dojem. Spíše naopak. Dokážu si představit, že Fincher sázel na to, že diváci nejsou hloupý a doufal, že jim dojde, že se z nich ten film tak trochu pokusí udělat hlupáky a o to více to ve výsledku funguje. Zatímco jsou členové Klubu rváčů časem více a více vymyté mozky, divák si o to víc uvědomuje jak složitou hru vlastně Fincher hraje. A divák mu ji strašně sežere a to nejen díky božímu nádhernému vizuálu, který též filmu přidává neskutečně moc. A proč je tohle film, který stojí za to vidět víckrát? Rozhodně kvůli onomu závěrečnému plot twistu o kterém pokud divák před prvním viděním nevěděl, může si film následně užít ještě víc, protože už ví jaké karty Fincher rozehrál a dokáže si užít všechny ty vypointeované pointy, skryté vtípky a celkově chytrou hrou s divákovým mozkem. To jestli se onen plot twist nedá už od prvního zhlédnutí tak trochu odtušit to už je věc druhá.... Ten film je vlastně fakt hodně super. Norton a Pitt předvádí parádní výkony, vizuál je krásný, scénář Jima Uhlse je super (za geniální bych ho neoznačil) a Fincher je opravdu jedním z mých nejoblíbenějších filmařů jehož rukopis se pozná fakt snadno. Zároveň mám ale i po 3x vidění problém s postavou Marlo v podání Heleny Bonham Carter. Proti Carter v zásadě nic nemám a umí podle mně hrát, jen jí posledních pár let v ničem kdovíjak nemusím a v roce 1999 v Klubu rváčů mě její postava nejenom štvala ale i ona se mi do role nehodila. Marlo sice funguje jako spojovací prvek Vypravěče a Tylera Durdena, zároveň si ale myslím, že se mohl najít jiný způsob. Zároveň mám pocit, že film v jednu chvíli hrozně zpomalí (paradoxně ve chvíli kdy se ve filmu objeví Jared Leto jenž ještě v roce 1999 nebyl tím nejhorším Jokerem všech dob) a jeho poselství o tom, že by se měl život žít na plno plně oceňuju, zároveň ale budu mít vždy tak trochu problém s tou odvrácenou stranou poselství a jaký bude mít vliv. Klub rváčů pro mně totiž představuje onu nejnegativnější stránku anarchie, to ale není problém filmu, spíše jde o osobní pocity a strach z budoucnosti lidstva. Klub rváčů je pravděpodobně jedním z nejdospělejších filmů všech dob, který nám sice Disney čerstvé zamkl do trezoru, pořád ale půjde o povedený film, který mnoha lidem změnil životní přístup, Edwarda Nortona s Bradem Pittem představil v plné síle a ukázal, že je David Fincher skutečný režijní talent. Ať už se navíc film odehrává v jeskyni s tučňákem (i na rok 1999 příliš odporné digitálním) nebo v polorozpadlém baráku s kondomy v ucpaném záchodě tak vypadá krásně. A já jsem teď porušil první pravidlo Klubu rváčů tak ho aspoň už připomenu: O Klubu rváčů se nikdy nemluví! A řeknu rovnou i to druhé pravidlo- O Klubu rváčů se nikdy nemluví!
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Ikona svetovej popkultúry, kritika spoločnosti a hlavne knižná adaptácia natoľko skvelá, že ju samotný Chuck Palahniuk (autor pôvodnej knihy) uprednostňuje pred vlastnou knihou. A niet sa čomu čudovať. Film je farebnejší, vizuálne výraznejší a dokáže vás udržať v tranze až do záveru, kedy vás prekvapí zaujímavým zvratom. Ako bonus si ešte k tomu pripočítajte vtipy skryté na filmovom páse.
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
10
Pohled do chaosu a anarchie, se kterou se v životě neztotožním, hlavními hrdiny opovrhuji a z násilí jsem mírně rozladěný. A přesto hltám každou vteřinu, užívám si preciznost Finchera, jeho bourání čtvrté stěny, manipulaci a co je nejhorší, vždycky se nechám strhnout a pohltit světem Fight Clubu. Ten film je fascinující studie lidské mysli a špatné morálky, kde sám sebe přistihnu, jak si to všechno užívám, i když bych asi neměl.
Klajnik
Klajnik
8 590 bodů
10
Nejlepší díla by neměla být jenom zábavná a strhující. Měla by v sobě uchovávat něco, z čeho může divák duševně/intelektuálně/esteticky čerpat. Fight Club je nejen skvěle technicky zpracovaný, ale též má velký přesah (uměleckou hodnotu kvetoucí primárně z obsahové stránky díla). Já osobně ho považuji za svůj nejoblíbenější film. Viděl jsem ho v ideálním věku, kdy jsem byl též mladým naštvaným antisystémově naladěným mužem a byl osloven řadou motivů, které mi stále přijdou relevantní. Po těch letech to nezestárlo ani o den. Navíc je to lepší než předloha (i podle slov samotného Palahniuka). Nejlepší Fincherův počin a jeden z nejoriginálnějších filmů, co jsem kdy viděl. Nejlepší role Pitta, Nortona i Heleny Carter. Není co vytknout.