Odplata

78%

Komentáře a recenze 16

9
Takto by měly vypadat akční filmy,protože dnešní akčňáky už nemají takovou šťávu. Mel Gibson je klasicky skvělý. Snímek má luxusní tempo,akce je brutální a nekompromisní. Postava Portera je správný Badass a chrlí ze sebe jednu lepší hlášku za druhou. Film pro opravdové fajnšmejkry.
29 851 bodů
8
Snímek je trošku naivní a Porter je klasický devadesátkový hrdina, kterému se kulky vyhýbají.. až na tu poslední. Ale to je asi jediný nedostatek. Mel Gibson na vrcholu kariéry zahrál skvěle, děj má hlavu i patu a nechybí spousta drsňáckých scén a přestřelek. Výborné zpracování.
28 422 bodů
7
Nic naplat, s takovým námětem by si hongkongská kinematografie pohrála daleko lépe. Víc než akční film se jedná o krapet temnější dramatický thriller, kde je průběh děje velice rozvláčný a suchý a tak velmi často ztrácí na zajímavosti. Pozornost vyvolá akorát nějaká ta akční scéna, ale těch tu zase tolik není. Což je ohromnou chybou. Od příběhu o pomstě ze zrady vlastních parťáků se nic jiného očekávat přeci nedá. Mel Gibson opět ve své roli nezklamal, ale výjimečnosti snímku to stejně nepomohlo. Takové pojetí nebylo zrovna šťastným nápadem. A tak tu máme novou filmovou verzi románu od Richarda Starka, který už byl zpracován v roce 1967 pod názvem ´Bez okolků´. Který je povedenější s ohledem na dobu svého vzniku nechť posoudí divák. Oba filmy mají své pro i proti.
6
Velmi schematická a nezáživná jízda. Je zajímavé že nezáživná, ale ne vyloženě nudná. Gibson má jisté charisma, to nepochybně, ale jinak přechválenost tohohle stereotypu nechápu.
9.5
Porter není žádný "měkýš", ale tohle ho vážně dostalo. Šest kulek z revolveru v zádech a 70 000 ukradených dolarů dobrým přítelem znamená důvod k odplatě. I kdyby se jednalo o to postavit se celému kartelu těch nejdrsnějších gangsterů. A tak Porter musí řešit zkorumpované policajty, sadistické dominy, zamilovanou prostitutku, věčně zfetovanou manželku ale hlavně těch 70 000 dolarů. Brian Helgeland původně natáčel černobílý snímek s minimálním rozpočtem. Do té doby než se u něj objevil Mel Gibson. V rámci zatuchlého establishmentu vznikl novátorský drsný thriller, který nakonec vydělal více než slušně a potvrdil, že publikum snese Gibsona nejen v sympatické roli správného hocha. Helgeland měl sice problémy s celkovým vyzněním filmu, ale přesto vznikl velice zajímavý stylově natočený film noir.
8.5
Famózně gradovaný thriller, jehož tempo je ve druhé polovině prostě neskutečné. A přitom stačí tak málo... Stačí jen ukradnout Melu Gibsonovi jeho 140 tisíc dolarů (ne, pardon, jen 70 tisíc) a rozpoutá se takový kolotoč vražd, přestřelek a drsných hlášek, jaký si pamatujeme snad jen z první Smrtonosné pasti. Gibson ve své roli září a užívá si ji na plný pecky, ale i vedlejším postavám vtiskli herci nezapomenutelnou podobu, ať už mám na mysli záporáky Henryho, Kristoffersona a Coburna nebo pěkně ostrou šlapku Lucy Liu. Jednoduché, přímočaré, drsné- přesně tak, jak to má být..
9 318 bodů
6
Odplata ctí dobu, ve které je vytvořená... Náležitě si to sune ten nádech devadesátek. Mel Gibson jako Porter hraje přesně to, co mu jde nejlépe, takováta póza charizmatickýho šarmantního hajzlíka. Navíc ta póza gentlemana, který za každou cenu pomůže krásce v nesnázích, mu ještě něco navíc i přidává. Velká nálož všelijakých hlášek a toho "drsného" humoru. Jenže za každou cenu, to chce působit cool, přitom to je hrozná blbina. Cílem je totiž dostat se od různých nohsledů až k hlavounům. Netřeba se bát, jako průměrná jednohubka to funguje skvěle. 65%
9 025 bodů
8.5
Parkerovky byl etalon staré drsné školy, kde (anti)hrdina s jedním jménem si vystačil s jednoduchým dějem a naprostou stylovostí. Odplata v tomhle směru ctí převážně tu stylovost a jednoznačnost, Gibson v ní jako Porter (nikoliv Parker) jde tvrdě za svým a v celku jde hlavě o film s úžasným castingem, chladným vizuálem a akční podívanou, kterých tu v poslední době je míň a míň.
8 590 bodů
4
Plytká jednohubka o drsnym gaunerovi, kterej má svoje zásady a pokud na ně druzí nepřistoupí, tak bude muset překročit jejich mrtvoly. Gibsonovi sedne role drsňáka, kterej se jen tak z ničeho neposere, ale nijak zvlášť mě jeho postava nebavila. Je příliš jednorozměrná a chybí mu nějaký větší šarm, zkrátka cokoliv, díky čemuž bych si ji oblíbil a díky čemuž by si mě zůstala. On tam ale zkrátka jen je, občas někoho sejme on, občas někdo sejme jeho a vždycky se z toho vylíže... Krve tu moc není. Scény též nejsou nijak zábavně vypointované, celé je to příliš banální a nevýrazné, ač jistá tónina tvrdé kriminálky je podchycena dobře. Tím si vysvětluji i to vysoké hodnocení. Bohužel tu není žádná hloubka ani atrakce. Pokud bych jako tvůrce chtěl takový film držet blíže realitě, snažil bych se jít hlouběji do nitra protagonisty a jednotlivé scény lépe vypointoval. Pokud bych chtěl drsnou kriminálku plnou tvrdohlavých magorů, kterym jde jen o prachy a za žádnou cenu neustoupí, tak by film byl mnohem zábavnější ve svých jednotlivých pasážích, které bych vyhrotil až do grotesky a v akci nešetřil krví. Podoba filmu je však na mě příliš nevýrazná a nezajímavá. Není to tak špatný film, ale není důvod ho vidět.
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
9
Parker je tvrďák, to už jsem věděl z knížek. Tady je ale tvrďák s tváří Mela Gibsona, což můj dojem umocňuje. Další postavy jsou taky fajn. Devane a Coburn jsou dost dobrý a působili na mě věrohodněji než Kristofferson. Luci Liu byla k sežrání a Greg Henry byl doopravdy hnusnej slizoun. Helgeland měl smůlu protože studio mu z filmu udělalo film ke kterýmu se nechtěl hlásit. Za mě ale říkám - dost dobrý.