Panna zázračnica

65%
Panna zázračnica
Plakát traileru

Snímek Štefana Uhera je pro mě osobně sice méně strhující, než rodinné drama Tři sestry, nicméně svým ústředním tématem a hledáním podstaty umění ve společnosti, ve mně i tak zanechal silný zážitek. I tady se režisér velmi nevybíravě vyjadřuje k socialistickému režimu, což ho se zmíněným dramatem pojí. Sledujeme formující se osobnosti mladých umělců, kteří však musí absolvovat povinný vojenský výcvik. Předmětem jejich tužeb a zdrojem nevyčerpatelné inspirace se stane mladé děvče Annabell, které žije s řemeslníkem, jenž slouží k imaginací okouzleným mladíkům jako kontrast. Idealizace její osoby, vtisknutí úlohy múzy a především její objektivizace vede k tomu, že mládenci nevidí dívčiny pocity a reálný život, který se řítí vstříc tragické události. Snímek nechává otevřený prostor mnohovrstevnatým interpretacím a opatřuje vizuální stránku surrealismem oplývající mizanscénou, stejně tak i precizně inscenovaným pohybem kamery a rámováním, které se diametrálně liší od nesvázaného observačního snímání ruční kamerou, kterou razili jiní novovlnní autoři.




Dodatečné informace

Původní název:
Panna zázracnica (více)
  • Československo Panna zázračnica
  • Československo Panna zázracnica
  • Československo Miraculous Virgin
  • Československo Panna cudotwórczyni
  • Československo Panna czarodziejka
  • Československo The Wonder-Maid
Premiéra v ČR:
20. 1. 1967
Země původu:
Československo, Česká republika, Slovenská republika
Ocenění:
Žádná ocenění