Jana Eyrová

76%

Články 14

Režisér nové bondovky se spojí se Stevenem Spielbergem a Tomem Hanksem. Společně rozpoutají válečné peklo
Seriály14. 10. 2020
Režisér nové bondovky se spojí se Stevenem Spielbergem a Tomem Hanksem. Společně rozpoutají válečné peklo

Velkolepé válečné seriály Bratrstvo neohrožených a Pacifik dostanou bratříčka!

Poslední Mohykán v rukách bondovského režiséra!
Seriály11. 1. 2020
Poslední Mohykán v rukách bondovského režiséra!

Čeká nás nová adaptace slavné dobrodružné knihy. A od velmi schopných tvůrců!

Pracovní název nejnovější bondovky odhalen. Dočkáme se legendárního padoucha?
Filmy27. 2. 2019
Pracovní název nejnovější bondovky odhalen. Dočkáme se legendárního padoucha?

Po řadě peripetií se již brzy roztočí 25. film s agentem Jamesem Bondem v hlavní roli. Naposledy ho bude hrát Daniel Craig a do kin by se měl podívat v dubnu příštího roku.

Trailer: Sexuální tyran z "Nymfomanky" vstupuje do novodobého "Klubu rváčů"
Filmy30. 1. 2019
Trailer: Sexuální tyran z "Nymfomanky" vstupuje do novodobého "Klubu rváčů"

Jeho hvězda prvně zazářila roku 2000 v hlavní roli snímku "Billy Elliot". Zde si Jamie Bell zahrál chlapce, který namísto boxu (jak by si přál otec) podlehl baletu. Na ostré pěsti nicméně dojde v novince "Donnybrook", v níž se Bell pokusí proboxovat za lepším životem.

Bond 25: Studio našlo nového režiséra a jde o hodně zajímavou volbu
Filmy21. 9. 2018
Bond 25: Studio našlo nového režiséra a jde o hodně zajímavou volbu

U sérií jako je James Bond je vždy vzrušující volba režiséra pro další díl. Když byl pro bondovku s číslem 25 oznámen Danny Boyle, fanoušci zajásali. Bohužel se slavný filmař po nějaké době rozešel se studiem, protože měl odlišnou vizi.

Tahle země není pro Janičku
Téma27. 9. 2011
Tahle země není pro Janičku

Knižní román Charlotte Brontëové Jana Eyrová se již dočkal mnoha různorodých filmových a televizních zpracování. Od děsivého Frankensteina/Rochestera v podání Orsona Wellese (1944), z jehož nabídky k sňatku tuhla krev v žilách, přes prapodivně otcovsko-učitelského Jana Kačera (jednajícího s Martou Vančurovou – Janičkou – jako s lehce retardovanou poslušnou žačkou; 1972), až k nebesky spanilé Charlotte Gainsbourgové (1996), připomínající vizáží spíše andělské modelky Victoria Secret než jakékoliv jiné nadpozemské stvoření.

Fukunagova Jane Eyre je osobnost
Téma14. 8. 2011
Fukunagova Jane Eyre je osobnost

Opětovné návraty ke klasice světové literatury jsou s filmovým médiem spjaty od počátku. Takzvaná klasika by měla být neustále revidována, znovu vnímána. Jedině tak si může udržet svůj status. Každá doba se na adaptacích podepíše svým intuitivním čtením každého díla. Dnes vládne trend gumování patosu ze stránek klasických pilířů romantického žánru. To na diváky platí. Před časem se o tom přesvědčil Joe Wright, režisér Pýchy a předsudku, a nyní v tomto duchu pokračuje i Cary Fukunaga ve své adaptaci nejznámějšího románu Charlotte Brontë.

Mia Wasikowska: Nenápadná křehotinka dobyla nejen Říši divů
Téma5. 8. 2011
Mia Wasikowska: Nenápadná křehotinka dobyla nejen Říši divů

Australanka s polskými předky se původně věnovala baletu, ale osud pro ni připravil něco zcela jiného – stala se herečkou. Miluje fotografování, fotí doma, venku i při natáčení. Nyní ji můžete vidět v kinech jako křehkou Jane Eyrovou.

Jana Eyrová: poctivá dobovka na pomezí thrilleru
Téma1. 8. 2011
Jana Eyrová: poctivá dobovka na pomezí thrilleru

Praha /RECENZE, FOTOGALERIE/ - Kdo by to řekl, že je možné natočit klasický román s mírně hororovými prvky? Režisér Cary Fukunaga takhle naložil s Janou Eyrovou, slavným dílem Charlotte Bronte, aniž by přitom porušil dobové reálie a psychologii postav. A věřte nebo ne, funguje to. Od čtvrtka tedy kina zdobí přepis anglického románu s Miou Wasikowskou v hlavní roli. Herečka dokazuje, že má po Alence i na velké dramatické postavy...

Recenze: Jana Eyrová
Téma1. 8. 2011
Recenze: Jana Eyrová

Jsou příběhy, k nimž se budeme znovu vracet, přestože je důvěrně známe již z doby, kdy jsme je louskali jako povinnou školní četbu. Jsou to příběhy neukončené a otevřené, neboť v nich hledáme (a nalézáme) věčné hodnoty, jež nás oslovují, i nové interpretační možnosti, jimiž je i sebe obohacujeme. To platí pro každou novou inscenaci Krále Leara či provedení Beethovenovy Osudové, stejně tak jako pro každou novou ekranizaci klasiky Charlotty Brontëové o jedné křehké a přece tolik statečné dívce, která i se špatnými kartami, jež jí osud rozdal, odmítla prohrát svůj život – a nakonec ke štěstí přišla.