Doom

55%

Komentáře a recenze 20

47 083 bodů
5
Vše co jsem měl na hře rád se zde takřka nevyskytuje. Žádná temná atmosféra,nebo přehršel všemožných monster. Zbyla jen tupá akce bez hlubšího smyslu a jakéhokoliv napětí. Nepomohlo ani obsazení The Rocka,nebo Karla Urbana. Doom je jen dalším důkazem,že je velmi obtížné převést hru na filmové plátno.
22 268 bodů
6
Docela příjemná jednorázovka, která mě bavila, přestože teď už si z ní snad vůbec nic nepamatuju. Samozřejmě až na perfektní scénu first person akce.
Fingon
16 886 bodů
6
Doom je zvláštní film - zvláštní proto, že obsahuje dvě dobré scény a tu druhou tvoří závěrečné titulky. Tohle si John Carmack (nikoli Dr. Carmack) vážně nezasloužil...
6.5
Velice střídmý horor s malým počtem zrůd. Jako film po PC hře celkově povedené.
  • akce
  • některé detaily
  • Dwayne ''The Rock'' Johnson
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
4.5
Čím více herních adaptací vzniká, tím více si vážím filmů Mortal Kombat a Resident Evil 1, 2, 3 (u čtyřky dělám, že neexistuje). Doom se tváří, že je věrný své herní předloze, ale spíše si z ní bere prvky a vydává se vlastním směrem (pekla se kupříkladu bohužel divák nedočká). První hodinu filmu se toho moc nestane. Banda mariňáků sice není úplně nezajímavá (a dokonce je od sebe rozeznáte, což je v tomhle žánru poměrně vzácné), ale jednotlivé postavy postrádají lepší dialogy i výraznější střety mezi sebou. Procházení temných chodbiček sice funguje ve hře, kde člověk postavu ovládá, ale v případě filmu to prostě nefunguje, protože první hodinu se opravdu NIC nestane. Mnohé scény navíc padají na tom, že Rock se snaží být ultratvrdý seržant, ovšem se srdcem a to mu nesežere ani maniak předlohy s US Army obtiskem ze žvejkačky na rameni. Rock se mimikou tak moc snaží hrát, že je až osvěžující minimalismus Urbana, který je zarostlý a nakrátko střižený dvakrát stylovější, než Rock koulející očima. Závěrečná půlhodinka naštěstí tu koncentrovanou nudu přeci jen bortí, protože se konečně začíná něco dít, začínají padat hlavy, monstra jsou na každém rohu a pětiminutová sekvence z vlastních očí si možná vyslouží i kultovní status (na druhou stranu, po TAK nudné první hodině by bylo osvěžující prakticky cokoli). Pár stylových záběrů, trocha roztomilých zvrhlostí (ruka v úvodu je fajn) a cool závěrečná bitka nemůžou zastřít skutečnost, že Doom jako celek nefunguje ani jako herní adaptace, ani jako béčkový akční výplach...
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Filmové zpracování jedné z nejkultovnějších her PC a také jedné z nejbrutálnějších, kde se dalo likvidovat mutanty motorovou pilou, no a filmové zpracování by nebylo špatné, kdy by se to nejmenovalo Doom. S hrou to má sice místami stejný děj, ale po stránce brutálnosti, krvelačnosti a té temnoty, kdy jsem se ve hře pohyboval temnými chodbami s ruční baterkou se zde sice vyskytují, ale s hrou se to srovnat nedá. Dalším záporem filmu je, že se zde až příliš kecá a to většinou hrozné nesmysli, což si měli tvůrci odpustit a soustředit se jen a jen na akci, které zde moc není až téměř na konci, kde zapůsobí first person akce, kdy Karl Urban kráčí chodbami a likviduje mutanty jednoho za druhým, kteří skvěle vypadají a mutant na kolečkovém křesle a jeho následná likvidace je nejlepší moment filmu. Závěrečná "matrix" finální bitka mezi Urbanem A The Rock je působivá jako oba tito herci, kteří film zachraňují aspoň svými charakterními xichty. Jinak je pro mě film zklamáním.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Na velkofilm to rozhodne není. Tohle patří dle mého mezi top béčkové filmy. Hra kterou už dnes znají jen starší jedinci a navíc nechvalná reputace zfilmovaných her tomu taktéž moc nepřidává. Ovšem celkově ten film udává krásně tempo v dobře provedené akční střílečce. Nenudil jsem se ani chvilku filmu. Druha motivace ke zkouknuti byli výborně zahrané role Karla Urbana, no a vidět Dwayne Johnsona jako toho zlého byla taky neskutečná sranda. Ten film rozhodne nemá na vrchní příčky a není propracovaný jak by si možná zasloužil, nic méně je to stále dle mého, jeden z nejlepších béčkových scifi akčních filmu a možná doposud nejlepší film vytvořený podle herní předlohy.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 867 bodů
5
Film asi chce vypadat jako herní předloha, ale vybírá si z toho jen maličké kousky jako třeba BFG a prostředí, ale jinak to do doomu má hodně daleko. Příběh je doplněn o nějaké mutace a ty rozhodně nemají s doomem co dělat, to samé to jak se vlastně ty démoni vzali. Kdyby se to nejmenovalo DOOM a přejmenovalo by to BFG a UAC na něco jiného ani bych si nevšiml, že to má něco společného s Doomem a dal bych asi i lepší hodnocení.
Duffman97
Duffman97
1 611 bodů
0
Totální výsměch herní legendě.Jsem náruživí hráč pc her a přestože jsem nezažil slavné počátky této legendy tak jsem hrál všechny 4 díly hry.Film se kvalitám hry ani nepřibližuje.Za zmínku stojí snad The Rock ale jeden herec neutahne celý film. Za mně bída a utrpení.
brbla666
brbla666
1 534 bodů