Super 8

70%

Komentáře a recenze 55

28 393 bodů
9
Vynikající snímek, ze kterého září stará dobrá Spielbergova škola. J.J. Abrams tomu dal veškerou svou energii a tak vznikl akční sci-fi snímek s hororovými prvky, který nenechá na ničem nit suchou. Příběh se rozvíjí přirozeným tempem a tak buduje ponurou atmosféru, která by se téměř dala krájet. Nic se zbytečně neokecává a jde se přímo k věci. Dobrodružství plné zábavné nostalgie má svůj veškerý potenciál. Originálního tu však není vůbec nic. No a co? Tento film dává poctu všem Spielbergovým snímkům které natočil a to se povedlo. U závěrečných titulků je promítnut film, který děti během toho všeho natočili a myslím, že by z něj měl radost i sám Tarantino. J.J. Abrams stále potvrzuje, že takovýto žánr zcela ovládá a je pokračovatelem režisérských legend.
6
Není se v podstatě čemu divit, že zatímco Američané jsou v podstatě nadšení, my krčíme rameny. JJ Abrams prostě "vyprodukoval" film pro generaci, která vyrostla na ETm a Blízkých setkáních. Tento žánr, ještě posílený tak oblíbenou atmosférou "tajemna", která v USA frčí, přesně odpovídá zámořskému vkusu a stejně jako tam mají snadnější přijetí westerny, má to lehčí i Super 8. Já jsem na tu hru přistoupil a přestože jsem nikdy neujížděl ani na jednom ze zmíněných kultů, Super 8 jsem si docela užil. Abrams je v gradování opravdu mistr, což je hlavní výhoda. Jediný (a zásadní) problém je, že Super 8 graduje, graduje, graduje, ale postupně nám dojde, že právě ta "gradace" je smyslem vyprávění, ne nějaké velké finále, z čehož pro někoho přichází jisté rozčarování (stejně jako u seriálu Ztraceni - mého naprostého oblíbence). Tady to na mě nepůsobilo zdaleka tak silně, aby byl tento očividný záměr úplně obhajitelný. PS: Stejně jako Cloverfield je to film pro kino. Možná, že jsem tedy udělal chybu, když jsem si nepočkal. Vzpomínám si, jak jsem u Cloverfieldu z kina odcházel nadšený a později na DVD zíval. 65%
6
Čekal jsem od Super 8 hodně. Pro Abramse mám už nějakou tu chvíli slabost, ale tenhle mix rodinné sci-fi mi popravdě zrovna 2x nesedl. Navíc mě hodně iritoval i ten závěr, při kterém jsem měl pocit, že Spielberg měl v tomhle snímku prstů víc než by bylo zdrávo.. (mou nevolnost z posledního Indyho - a hlavně jeho závěru- Steven hned tak nevymaže)...6/10
6.5
Jako pocta Spielbergovi a amatérské filmařině to funguje velmi dobře, jako ambiciózní sci-fi projekt od jednoho z nejnadanějších tvůrců současnosti však zůstává Super 8 daleko za očekáváním. Vyprávění je chvílemi strašně dětinské, jindy smrtelně vážné a nakonec začíná být vzhledem k rostoucímu počtu úmrtí i mírně nepřístupné. Nedá se sice popřít, že Abrams opět točí plynule a zábavně, že dětští hrdinové jsou většinou sympatičtí a docela uvěřitelní a že příběh si nějakou tu cestu k žánrovým fandům vždycky najde, jenže to by nesměl celý snímek působit tak nedotaženě a rádoby efektně a nesměl by ho hyzdit úplně odfláknutý závěr, který nemá s prvoligovou sci-fi absolutně nic společného. Jsem rád, že jsem to viděl, ale opáčko v tomto případě opravdu nehrozí.
7
Od samého počátku mě tento film zaujal a upoutal mou pozornost. Očekával jsem co se bude dít dále. Až do příchodu samotného mimozemšťana. Zde jsem trochu znejistěl. Samotný tvor se vždy mihl před kamerou a tudíž jsem nerozeznal co to vlastně je. K závěru filmu se objevil v celé své kráse. Nijak zvlášť mě film nepřekvapil.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Od Abramse bych čekal víc, proto hodnotím tak jak hodnotím. Od Béčkového režiséra by to byla paráda, ale takto lepší průměr. Vliv Spielberga je znát, ale furt je to málo. Nehoda vlaku byla ale luxusní, to se musí nechat a hodně dobře ozvučená. 64%
squirrelpool
squirrelpool
7 016 bodů
5
Natočeno podle skutečných událostí. Jenom ten konec pozměnili, aby byl víc pro děti. No prostě žil byl jeden eMZák. Nechutný, krvežíznivý E.T. - podle intergalaktické etikety nemá ani trenýrky - který jednoho dne usnul za joystickem. Prásk a byl na zemi. Tady jsme na něm zkoušeli kosmetické přípravky. Líčení mu ovšem lezlo na nervy ještě víc než Alanovi Cummingovi pro roli Nightcrawlera(X-Men2). A tak jednoho dne tahle chudinka uteče a samozřejmě má hlad, tak papá kluk jeden baculatá. Víc neprozradím, snad jen jedno. Mít armáda obří plácačku, nemusely by naši potomci rukovat do Hvězdné pěchoty.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
5
Pro mě hodně velké zklamání roku 2011. Už jenom to obsazení dětí se mi vůbec nezamlouvalo. Takové to přebíhání z filmu pro děti k thrilleru, to mi taky nesedlo. Navíc nemám rád, když je něco natočeno "jakože za babku" a přitom to stálo balík. Super 8 je pro mě jen další E.T. s drsnějším prostředím a nesmyslnou zápletkou.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Pro J.J.Abramse mám asi slabost, jinak si neumím představit proč jeho filmy tak žeru :D.. je to napínavý, tajemný, zajímavý, někdy až přihlouplý. Dětští hrdinové a mini románek a zápletka je roztomilá. Mimozemšťan je dle mého originální, ikdyž trošku připomíná Monstrum z filmu Cloverfield taktéž od pana Abramse, ale to je jen můj dojem. Myšlenka kdy je mimozemšťan ''přátelský'' a jen se chce vrátit domů a my lidé ho vězníme, mučíme a zkoumáme, mi přijde poměrně reálná jak by to probíhalo kdyby se něco takového stalo. Zkrátka super film u kterého jsem se bavil.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů