Austrálie

73%

Komentáře a recenze 31

29 697 bodů
7.5
Po vizuální stránce opravdu skvělá práce... od australské buše, přes záběry na starý Darwin, až po válečné scény na konci filmu. Opravdu pěkná podívaná, bohužel však tvůrci stran příběhu tlačili až moc na pilu a na mě to působí moc přeslazeně. Těch dvou a půl hodin věnovaných tomuto snímku nakonec rozhodně nelituji.
28 387 bodů
8
Dobrodružně-romantický velkofilm sice má něco do sebe, ale přeci jen působí krapet rozvláčně. Jsou přítomny dva dějové momenty, které pojí dvě postavy. Míšenec a jeho domorodý děda. Nádherné scenérie i speciální efekty jsou úchvatné, avšak když v polovině snímku jeden příběh končí a následně začne druhý, vzniká určitá podivnost. Jakoby byly k sobě spojeny dva díly. První díl o honbě dobytka přes poušť na loď a druhý o hrozbě války a napadení Japonskem. Nicole Kidman ztvárnila namyšlenou a ze všeho vyjukanou anglickou aristokratku s nosíkem nahoře tak dobře, že až vznikla otázka, jak je možné, že se v oné Austrálii dokázala tak rychle přizpůsobit. Hugh Jackman byl coby tvrďák úchvatný. Jeho westernový nástup na scénu vyznívá hodně dobře. Napětí se moc nedrží, ale romantika, emoce a city doslova vyzařují. Napadení Japonskem spíše připomínalo Pearl Harbor. Inu, dějství je na tomto příběhu tak prostorné, že by mu skutečně daleko více slušelo rozdělení na dva díly. Každopádně, s jistým odstupem se na to dívat dá a mnohým filmový zážitek určitě přinese.
6
Austrálie je smutný příklad filmu, který se povedl přesně podle přání tvůrce a rozhodně mu nejde upřít pevná vize, ale zároveň mě naprosto nebaví a nezajímá. Já bych ho měl rád rád, ale prostě to není tak úplně možné. Racionálně jde ocenit spousta nápadů, emoce se ale nedostavily. Snad až to jednou uvidím znovu...
6
Největším problémem pro mě byla skoro 3hodinová stopáž. Byla to vážně docela zabíračka shlédnout to na jeden zátah. Navíc příběh mě nějak zvlášť neoslovil. Luhrmann do něj zamíchal vše, na co si asi zrovna vzpoměl, a i proto to na mě působilo hodně vyumělkovaně. No ale aspoň jsem pochopil, proč že je vlastně ten Hugh Jackmanů vyhlášen za nej sex symbol loňského roku :) 65%
8 584 bodů
0
Kýč jako prase, který tentokrát není ani příliš krásný jako v režisérově předchozím filmu, Moulin Rouge a není ani příběhově tak silný jako jeho další film, Velký Gatsby. Austrálie je ošklivá, protože je často nevzhledně digitální. Je tomu tak často a výsledek vypadá ohavně. Nejvíc to bije do očí v té scéně (50min stopáže), kde se protagonisté snaží odvrátit splašené stádo digitálního dobytka od toho, aby se vrhlo z digitálního útesu. Nakonec tomu zabrání desetiletej mystik, který napne ruku a stádo se uklidní. V ten moment jsem věděl, že se dívám na odpad. Nechápu, proč v tomhle filmu nevynikla příroda, když to prý byla tvůrčím záměrem. Přijde mi, jako kdyby část filmu byla digitální a druhá byla zkažená v post-produkci (color grading). Je ale pravda, že jisté části filmu dokážou mít šmrnc (příjezd Kidman do Austrálie a setkání s Jackmanem), ale po většinu času je to fakt ošklivé. Nejen to! Také: kýčovitě načančané, teatrálně vyumělkované a navrch ještě roztahané. Horší to být nemůže. Dokonce ani ta Nicole zde nevypadá moc dobře. Otravná digi-sračka za 160 mega. ___Co se týká velkých příběhu zasazených do rozlehlé přírody, tak dávám přednost třeba Big Country. Austrálie mi spíše svým neumětelským zpracováním připomíná bollywoodskýho Baahubaliho - ale ten byl aspoň občas směšnej.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
7
Obdivuhodná pocta klasickým melodramatům, ve které se Baz Luhrmann překvapivě vzdává většiny svých trademarků (jejich ozvěny samozřejmě nechybí, mají ale minimum prostoru). Nicole je stále proklatě krásná a Hugh mužný, aby si člověk ty „dvě strany jedné mince“ okamžitě zamiloval. Překvapivou výhrou je malý Brandon Walters jako míšenec Nullah. Ten kluk je přirozený talent a jsem velmi zvědavý, jakým směrem se bude vyvíjet jeho kariéra. Co se týče dojmu z Austrálie, je rozporuplný a může si za to čistě Luhrmann. Hned od prvních obrazů mi bylo jasné, že miluje svou rodnou Austrálii (podobně jako miluje Jackson Nový Zéland) a prakticky každý kamerový nálet je úchvatným okénkem do někdy vyprahlých, jindy zelených krajin klokaního kontinentu (hned bych se tam vydal!). V rovině romanticko-nostalgické funguje Austrálie perfektně, coby osudové drama už trochu drhne. Problém je v tom, že tvůrci v podstatě servírují dva filmy za sebou. Ten první je roztomilou romancí, která je opepřena o dobrodružné putování s dobytkem, ten druhý je ryze vážnou epickou válečnou vřavou. Samo o sobě obojí funguje dobře, v rámci celku jsou si ale ty části příliš stylisticky vzdálené. Výjimečně bych se přikláněl k tomu, aby z toho bývali tvůrci udělali vol. 1 a 2. V rámci epických melodramat se mi nicméně příčí jít pod 70 – i v této podivné rovině kompromisu jsem byl podstatně zaujatější, než kupříkladu u Čtyř pírek a Pearl Harboru.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
6
Pěkný ...KÝČ
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Tento film má dvě části, ta první je westernová romantická komedie s prvky dramatu, druhá půlka se změnila v čisté válečné drama, ne že bych byl přímo zklamán, ale čekal jsem něco jiného. Ale i tak film je naprosto skvělý po všech stránkách, Nicole Kidman spolu s Hugh Jackman zahráli bez chybičky, i ostatní, režie a kamera krásně vyobrazuje tu divokost Austrálie a celou atmosféru podtrhuje naprosto výborná hudba. Dal bych celé 4*, ale film má vražedně dlouhou délku, takže uznávám, že jsem se občas i nudil, pár hluchých míst se zde najde, ale jsou přehlédnutelné.
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Každý si pod slovem "velkofilm" představí něco maličko jiného. Z poslední doby zrovinka tento film pro mě zosobňuje ono velko. Vynikne zejména na filmovém plátně, protože obrazová složka je jeho výraznou součástí. Ovšem nikoliv na úkor příběhu, který sám má velkou sílu. Někde tu zaznělo, že to je dlouhý film, jinde zase že má několik vyvrcholení. Ale právě to ho odlišuje od běžných filmů, a dělá z něho něco maličko víc. Prostě ono velko ve filmu. Kdo má rád dobrodružství, romantiku, hrdinství a nevadí mu špetka lehké kýčovitosti, která ovšem vůbec není na škodu, přijde si rozhodně na své. Navíc stále krásnější a jako vždy skvělá Nocole Kidman a neméně skvělý "pan sympaťák - wolverine" Hugh Jackman, prostě, co víc si přát:-) edit.: Dnes jsem tenhle film viděl podruhé a musím říct, že jsem si ho užil snad ještě víc než poprvé.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
8
Divný, vetšinou se alespoň na jednom hodnocení shodnu buď s Enšpíglem nebo s Malarkey... Ale tady to vypadá, že se film líbil jen mě. Je pravda, že je dlouhej jak svině, je taky pravda, že na konci dorazil i happy-end, ale musim přiznat, že tady mi nevadil. Krásný prostředí Austrálie a perfektní Hugh Jackman mi stačí :). Nutno dodat, že po druhé bych to vidět nechtěl.