Strážci – Watchmen

80%

Komentáře a recenze 51

47 083 bodů
8
Komiksové filmy to není jen Marvel a DC. Watchmen jasně ukazují jak moc komiksovým filmům sluší temné a realistické pojetí,které nepotřebuje rozjuchanost a humor. Vizuální stránka je poutavá a není jí co vytknout. Hlavní hrdinové jsou obyčejní lidé z masa a kostí,kteří cítí bolest a strach. Jsou jiní než ty co vídáme v kinech normálně a to je dobře. Hudební podklad je naprosto geniální! Když má film dobrou muziku,tak to udělá půlku filmu a to je právě tento příklad. Těžko něco vytknout,užil jsem si každý moment filmu.
29 308 bodů
8
Luxusní komiksový Film Noir pod vedením génia Zacka Snydera. Není divu, že jeho nenapodobitelnou režií napravil reputaci Lize spravedlnosti.. smysl pro detail, nádherný soundtrack, vhodně zvolené zpomalené scény.. puntičkář v dobrém slova smyslu. Efekty jsou na svou dobu nadprůměrné a Strážci mají stále co říct.. rozhodně více, než "trpaností nakažený" Marvel za posledních 5 let.. Toto je pravá superhrdinská podívaná, i když trošku jiná, než od hlavních dvou gigantů v této kategorii.
28 305 bodů
10
Nejlepší komiksový film všech dosavadních dob. A to doslova. Na základě komiksu, spisovatele Alana Moora a kreslíře Dava Gibbonse z let 1986-87, přináší vše ze své narativní složitosti a  vizuálního přístupu v existenciální filosofii, z čehož nihilistická ideologie zavádí temný tón filmu promítající se do božské víry, inteligence, kapitalistického oportunismu i určité psychotičnosti. Zacku Snyderovi se povedlo nemožné. Rozsáhlou komiksovou sérii vtěsnal do dvouhodinového a čtyřicetiminutového filmu a přitom neztrácí jediné zrnko ze své síly vyobrazení daných myšlenek. V plné parádě představí veškeré postavy, aniž by divák o nich ztratil přehled. A že jich není zrovna málo. Co postava, to charakter, a co charakter, to myšlenková koncepce v daných spektrech vlastní existence. Snímek je fascinující sledovat v myšlenkách o morální relativitě, marnosti života, politice, vzkvétající lidské agrese. Neopomíjí se ani humor ve spektrech uvolněné zábavy. Naprosto bez debat se jedná o mistrovský komiksový film v budoucnu nepřekonatelný. Tady laťka kvality dosáhla svého nejvyššího stropu.
10
Napoprvé jsem byl hodně spokojený. Prostě výborná komixovka. Druhé zhlédnutí ale Watchmeny posunulo ještě o level dál a já už nemám nejmenší důvod váhat s plným hodnocením...
10
Vysvětlovat děj filmu Watchmen je téměř nadlidský úkol, ale především zbytečný. Pokud film nevypnete do deseti minut od skončení úvodních titulků je velká pravděpodobnost, že tak neučiníte ani potom. Rozhodně se však nejedná o lehce stravitelnou masovou zábavu. Co se však Snyderovi nedá upřít je skvělá stylizace a nebývalá odvaha při realizaci filmu prakticky ve všech aspektech, hlavně však v násilných scénách. Film měl grandiózní úvodní víkend, ale celkově se nakonec naplnily nejhorší obavy a film se stal mezinárodním komerčním fiaskem. pro mě je to ovšem jedna z nejlepších komiksáren, co jsem kdy viděl.
15 150 bodů
8
První dvě třetiny jsou úžasnou komiksovou jízdou, která mě dokonale strhla a prostoupila. Prvotřídní efekty, zajímavé vykreslování hlavních hrdinů, temná atmosféra místy připomínající klasické kriminální filmy a v neposlední řadě slibně rozjetý příběh s podmanivou apokalyptickou vizí. A jak známe Zacka Snydera, neobejde se to bez brutality, sexu a hromady dalších "neřestí", které bychom v jiných komiksových snímcích hledali jen těžko. Všechno ale funguje perfektně, dlouhá stopáž se žene do cíle bleskovou rychlostí a příběh stále nepřestává uchvacovat svým dokonale vizuálním pojetím. Ovšem nakonec se stalo přesně to, čeho jsem se obával, Snyder to stejně jako u 300 vůbec neustál a finále snímku působí jako zoufalý a naivní slepenec velkohubých dialogů o záchraně světa, kvůli kterému bere to pečlivě budované poselství Strážců absolutně za své. Ty úvodní dvě hodiny stoprocentní husina, ale tu politickou fantasy stupiditu v poslední půlhodince, která poslala pečlivě budovaný příběh i skvěle načrtnuté postavy neúprosně do kytek, Snyderovi nehodlám odpustit..
4
Nemohl jsem si pomoci ale strašně moc jsem při sledování tohoto filmu přemáhal spánek. Hodnocení vypovídá samo za sebe.
9 025 bodů
8.5
Jednoznačně nejlepší Snyder. Akce výtečná, příběh zajímavý a herci vybráni tak fantasticky, že to nemohlo dopadnou jinak.
8 503 bodů
10
Nejlepší 'superhrdinský' film byl ztvárněn téměř identicky s předlohou. Temná atmosfér a vážnost příběhu zasazeného do sedmdesátek mě vtáhla stylem, že jsem si své myšlenky třídil ještě dlouho po skončení filmu a ani teď nevím, co o tom vlastně napíšu. Vím, že je to na plný počet bodů, ale urovnat si myšlenky do jednoho komentáře nebude snadné. Samotný komiks od Alana Moorea byl mnohými považován za 'un-filmable' ale mě přijde ve své podstatě hodně filmový. Kompozice scén už byla nastolena a filmařům zbývalo to jen celé rozpohybovat. Zack Snyder je považován za spíše vizuálního režiséra, ale když mu pod ruce přistane dobrý námět, tak dokáže divy. Celý koncept Watchmenů je poupravený, aby to pro diváka filmu bylo stravitelnější a zábavnější. Některé dialogy byly zkráceny, akce bylo přidáno a k ní i špetka brutality. Tím Snyder docílil jakéhosi provzdušnění, avšak celičký koncept zachoval. Koncept příběhu natolik originálního, že si drží místo v mé Top 10. V průběhu let jsem slyšel názory lidí, kteří říkali, jak filmu chybí to množství detailů, jenž dělá z Watchmenů Watchmeny. Uznávám, nedozvíme se všechno o všem (pouze nějakých 85%), ale já jsem si film v průběhu pěti let pustil asi 5x, což z něj dost možná dělá můj nejvíckrát viděný film. Nutno dodat, že já na filmy víckrát po sobě nekoukám. Pamatuji si je dobře a maximálně si zopakuji nějaké scény, jenže tento film jsem celý zkoukl několikrát. Viděl jsem všechny tři verze (Kino verzi, Direction's Cut a Ultimate Cut) z nichž doporučuji režisérský sestřih/186 min, jelikož je nekomplexnější, avšak bez toho zbytečného animáku, který jen tříští atmosféru. Abych to ale nezakecal, tak důvodem proč jsem film viděl tolikrát je fakt, že nejde jen o brilantní příběh. S každým dalším shlédnutí jsem si ve filmu našel něco dalšího, co mi dotvářelo kompletní pohled na tuto brilantní skládačku. V průběhu svého stárnutí jsem si začal uvědomovat víc a víc spojitostí. Každé další shlédnutí filmu mi odhalí nějaké ze svých dalších tajemství. V mládí se mi zkrátka líbili superhrdinové, akce a jak to celé vypadá. Podruhé jsem pochopil příběh. Následně jsem konečně docenil originalitu postav a trpkost konce. Též jsem si chronologicky uspořádal události s Minutemenama. Poté jsem zjistil, jak jsou některé dialogy brilantně vypointované (viz. Dr. Manhattan s Laurie na Marsu) a našel jsem zalíbení v sedmdesátkách i hudbou s tím spojenou. Nyní už jen oceňuji to množství drobností. Samotné intro, které je podkreslené výborným songem od Boba Dylana, je plné odkazů na reálnou historii světa, jenž je protkána s alternativní realitou Watchmenů. Samotný opening Strážců mě uchvátí takovým způsobem, že mě 6 minut mrazí po celé těle a to se jedná o pouhou špičku ledovce. Přestože mi s odstupem času některé kostýmy připadají směšné, či scény kdy Laurie láme ruce padouchům nevěrohodné, tak je to nic v porovnání s tou obrovskou hromadou pozitiv, kterou Watchmeni oplývají. Film, který není pro každého. Není pro lidi, kteří jeví zájem maximálně tak o komedie a horory. Rozhodně je to však dokonalá adaptace dokonalého díla, jenž dokáže diváka nejen uchvátit ale i něco naučit.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
10
Dokonalá ukázka toho, proč byla V jako Vendeta "jen" solidně odvedeným řemeslem - tady je celé to Mooreovo hořké poselství v naprosto krystalicky čisté podobě (ve smyslu "kdyby předloha mohla mluvit, mluvila by takhle"). Snyder jde proti očekávání a namísto efektních akčních sekvencí servíruje tříhodinovou hype verzi 1984, která používat mozek i ve chvílích, kdy obecenstvo žádá svaly. Snyder válí, producenti pláčou – na rozdíl od Temného rytíře tu totiž chybí více styčných bodů pro běžného filmového konzumenta.