Transformers: Pomsta poražených

67%

Komentáře a recenze 48

7.5
Druhý díl to měl po geniální jedničce hrozně těžké. Podle očekávání chtěl mít více všeho a to filmu akorát uškodilo. Pokles kvality je tedy citelný,ale stále se jedná o zábavný a akcí nabity Blockbuster,který si dokáže užít celá rodina. V rámci série bych dal tomuto dílu 75%.
29 851 bodů
6
Druhý díl se mi nelíbí tolik, jako ten první, prostě ru chybí wau efekt a příběh je hodně překombinovaný. Více robotů, více akce, více všeho, ale celkově to nefunguje tak, jako u prvního dílu. Přesto považuji Pomstu Poražených za celkem povedený akční sci-fi snímek. Velký nabubřelý digibordel... aneb jak vytěžit z úspěšného filmu za dva roky maximum s "minimálním" úsilím.
28 421 bodů
8
Pokračovat v tak vysoce nastavené laťce, jako byl předchozí snímek je ohromná výzva a především odvaha. Jak to udělat, aby to nespadlo do trapnosti a sebevykrádání. Divák bude opět očekávat megalomanskou akci, fantastické obrazové záběry, hlášky a odlehčený humor. A hlavně, dobrý scénář. Michael Bay si toho všeho byl vědom a pokusil se o to. No a snaha skončila někde na půl cesty. Vše se opakuje, ale tentokrát laťka nebyla ani dosáhnuta. Vše očekávané se dostaví a tak už ani nepřekvapí. Akční scény jsou opět po technické stránce velmi dobře zvládnuté. Finálový souboj na pyramidách v Gáze tají dech. Ale ne moc dlouho. Bitva je realisticky delší, ale myslím, že zbytečně moc. Po chvíli to začíná být zmatečné a nudné. Příjemní jsou robotí důchodci. Dobrý nápad. Shia LaBeouf a Megan Fox jsou obrovští tahouni snímku, kteří ze sebe vytahují co se dá. A opět na výbornou. ano, i tentokrát se jedná o dobře zvládnutý film, který sice krapet v kvalitě klesl, ale stále patří mezi povedené počiny tohoto druhu.
4
Stupidní, hloupý, nudný film. Bay už nezvládá sám sebe a nedokáže dvě hodiny udržet pozornost. Roboti se mlátí nebo stupidně hláškují. Lidské charaktery jsou černobílé figurky fungující jako parodie sama sebe (tedy parodie parodie). Každý záběr je tak nehorázně cool, že už třetí bitka nudí. Každým dialogem uráží Bay inteligenci diváků.. Oproti minulému dílu se nepovedla ani hudba. To je vše, co se o druhých Transformerech dá říct a už se k nim nehodlám nikdy vracet. Je to naprostá ostuda, že něco takového vydělává stamiliony. Další díl už se mě netýká.
4
Feeling jedničky je pryč. Zůstal jen Bayův vizuál a pokusy o slaboduché vtípky (zhulená matka). Jinak mi tihle druzí Roboti dost připomínali takového míšence Šifry mistra Leonarda a Star Treku.
8
Podle mě zbytečně moc efektů hned ze startu. Bay si mohl ponechat nějak rezervu. Jinak slabší než předchozí díl ale dá se u tohoto dobře bavit. Krom jiného byly akce nepřehledné a kamera tomu taky nepomohla. Film je předymenziován a jde v něm o pěkně barevné míchání efektů. Směšné hlášky ''červeného a zeleného''.
9 318 bodů
9
Stejně jako u prvního filmu, zde to zmínit musím taktéž, osobně nedám na trilogie Transformers dopustit, přestože cítím, že nic se už jedničce nevyrovnalo, nic to nemění na skutečnosti, že si užívám každý jednotlivý film. Ano, je poznat, že Bay není pod rukou Spielberga, a tak čaruje ty svoje mega výbuchy a chce to mít tak efektní, až to může pálit do očí. Nicméně tahle "nemoc" u něj naplno propukne až později, kdy za cenu utrpění příběhové a jakékoli jiné kvality přidá na efektech a má tendenci svůj přechozí film ze série trumfnout a udělat ho tentokrát větším. Samuel si uvědomuje, že se velmi těžko jde dále na poli osobního života, když je pořád spojený s roboty z Cybertronu. Tenhle problém se mu vrátí ještě i v budoucím filmu, Bay se na to velmi chytře snažil poukázat a dát lince nějaký dopad, ale nepovedlo se mu to ani tady. Navíc jak zjistíme později, Sam je za tohle nakonec odměněn a životem (studiem) propluje díky pomocné ruky vlády daleko snadněji. Jak první film zvládá perfektně budovat napětí a postupně otevírat příběh, který nás čeká, tak tady je to daleko přímočařejší. Již v prvních minutách zazní věta "Fallen znovu povstane" (to mi připomíná dementní český překlad názvu který možná asi zní i lépe, ale zkrátka nesouzní s půvvodním), čímž máme malinko rozdané karty do celého filmu... Nicméně Fallen je srabík a bojí se následovníků svých bratrů Primů, tudíž nemůže nic, dokud Optimusovi zaří jiskra. Ono asi to má mít nějaký mytologičtější podklad, ale ten nám je prachbídně (ne)zobrazen. Logicky, aby se snímek mohl posunout, pozor s jedinou nosnou linkou o Fallenovi, musí Optimus umřít. Miluji ten střet v lese, dokonalost, jak Optimus bojovně dospěl a nebýt přílišné péče o Sama, kdoví jak by to celé dopadlo. Všechno je tak nějak v troskách, nevím se ztrátami se přece počítat muselo a umřít tam třeba Šroubek, příběh jde dál jakoby nic. Sam k tomu všemu je hlupáček a dotkne s úlomku krychle a v hlavě se mu usadil jazyk primů. Všichni chtějí totéž, všichni chtějí tzv. vůdcovskou matrici, jen každý pro jiné využití. A Sam za pomoci řezníka Simmonse musí všechno spasit, stojí na jeho bedrech osud nejen autobotů ale i celé Země. Jejich mission impossible se navíc rozhodně nelíbí deceptikonům. Může snad civilista obstát v boji proti kovovým inteligentním bytostem?.. Linkin park tady dosahují takových pecek, že není pochyb o nejlepším soundtracku v celé sérii. Možná to není kvalitativně tak dobré jako první film, ale když mi bylo tak 11 miloval jsem to a s odstupem času jsem na tom pořád stejně. Lidi jsou na Transformers hrozně přísní, no a teď po letech, co bych dal za nový film s Optimem a Bumblebeem.. 90%
9 025 bodů
4.5
Spíše oddechový, než seriózní film. Který sice efekty dokáže zaujmout, ale jinak je příběhově v béčku.
8 590 bodů
2
V dětství jsem měl raději právě tento druhý díl Transformers než ten první, ale dnes vidím, že to je úmornější, než jsem si pamatoval. Stejně jako třeba Piráti z Karibiku 2 to má lepší efekty než mnoho dnešních blockbusterů, má to lepší akci než první díl a scéna s nastřelenym Shiaou na přednášce je výborná. Filmaři to však točili bez scénáře. Tehdy byla jedna stávka scénáristů a Bay měl k dispozici jenom hrubý nástřel toho, co se má ve filmu odehrát. Tyhle momenty pak pospojoval dohromady zcela neelegantním způsobem - expozicí. Prostě přijde postava, která začne (divákovi především) vysvětlovat, jak se věci mají. Jelikož však poutavost díla náleží v tom, do jaké míry je divák schopný věřit tomu, co právě vidí, tak je hloupé střílet se do nohy například tím, že nějaká postava začne vysvětlovat něco jiné postavě, kterou to ale nemusí zajímat a děje se tomu jen proto, že divák je ten, kdo onu informaci musí slyšet. Tvůrci však nedokázali vystavět film tak, aby divák informace dostával nějakou vizuální/hravou/dramatickou/z logické posloupnosti vzešlou cestou. Tvůrci Transformers 2 však udělají expozici na to, jak sehnat pomoc k získání expozice. Pak dostaneme expozice na to, na co musíme získat expozici. Pak expozici na to, jak tu expozici získat a nakonec dostaneme expozici. To je zjevně levné, nudné až ubíjející...
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
5
To někdo odhodil scénář ke třetím Lovcům pokladů a chytli se toho tvůrci Transformers? Bay dokonale definuje „zbytečné pokračování“. Zatímco třeba druzí Mizerové byli drzejší a o poznání jinde (a tudíž jejich existence má smysl, ať už jde o film jakkoli rozporuplný), dvojka Transformers sérii neposouvá, spíše je úkrokem zpět. Akce je sice o něco přehlednější, je však zoufale nenápaditá a obyčejná (což by se v případně filmu, kde se perou obří roboti, asi stávat nemělo). Atmosféra nulová (i zmatené čtvrté Téčko má v sobě víc napětí) a děj v podstatě neexistuje. Ještě nikdy nebilo tak do očí, že je Bay výborný představitel Hollywoodu pro mladé, ale opravdu špatný režisér. Emoce i stavba děje nula, jen na sebe se kupící opakující se záběry + sem tam nějaká vykrádačka z minula. Shia LaBeouf je rozhodně tahoun a Megan Fox to nejžhavější zboží, ale to je asi tak všechno. Jednička mě iritovala a bavila zároveň, dvojka se bohužel nezmohla ani na jedno. Prošla mnou a nezanechala jedinou stopu. Snad krom myšlenky, že boj strojů v lese vypadá imho dost divně (asi tak divně, jako kdyby se Hobiti procházeli po Manhattanu). Na body si může Míša podat ruku s McG.