Prokletý ostrov

86%

Komentáře a recenze 72

8.5
Prokletý ostrov je skvělým snímkem a spojení DiCaprio - Scorsese zafungovalo pět na výbornou. Mám takový pocit,že čím je DiCaprio starší tím jsou jeho výkony lepší. On je prostě jako víno. K samotnému filmu snad jen to,že je skvělý. Všichni herci jsou výborní,ať už jde o hlavní nebo vedlejší role. Zvolené prostředí psychiatrické léčebny snímku dodává na atraktivitě a její faktor funguje na 100%. Další věc,kterou je třeba zmínit je dokonalá Scorseseho režie u které bych jen těžko hledal chybu. Dále scénář,který si s divákem pohrává až do samotného finále. Absolutní spokojenost.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9
Co Scorsese dokázal na poměrně malé ploše jednoho mysteriózního snímku, je zcela jedinečné: uvěřitelně a (relativně) srozumitelně vysvětlit, co se děje v mysli duševně nemocného člověka, u něhož propukla choroba na základě hrůzného zážitku. Úžasný výkon Leonarda DiCapria, skvěle zpracovaná složitá románová předloha Dennise Lehana.
29 851 bodů
8.5
Geniální film s geniálním Leonardem DiCapriem. Když jsem viděl film poprvé, měl jsem to štětí, že mi o něm nikdo nevyprávěl, takže jsem do poslední chvíle netušil, jak to dopadne. Tento film se dá právem nazývat: Mysteriózní... Velmi dobrý nápad......
28 422 bodů
10
Snad nejzajímavější snímek Martina Scorseseho, který ohromí dějem, hereckými projevy, mrazivou atmosférou plnou otázek, nevysvětlitelných událostí a fascinující logikou intelektu. Hlavní postavou je Teddy Daniels s hrozivým zážitkem své životní dráhy odrážející se na jeho myšlenkových pochodech v hlavě. Mysteriózní příběh plný fantazie psychologického rázu, intrik, tajemna a zoufalství je dostačující na své opodstatnění a svou filosofii. Myšlenka Tedda na konci příběhu jakoby byla požehnáním. "Co může bejt horší? Umřít jako dobrej člověk nebo žít jako zrůda?" Film jakožto celek rozhodně není pro každého, neboť složitost příběhu nutí přemýšlet nad vším, co se právě odehrává. Snímek lze tedy doporučit jen těm, co umí pochopit co viděli.
8
Ano, Scorsese má na víc, ale neustálé překračování vlastního stínu se mi zdá zbytečné. Skvělý film přeplněný dobrou atmosférou s chytrým zvratem nakonec. Leo řádí jak o život a mě to prostě baví. Vypiplaný vizuál a mnohem víc, než jen dobré řemeslo. Spokojenost.
olga-pu
20 075 bodů
8
Úžasný film,božský Leo
6
Před rokem mě Shutter Island moc neoslovil, dal jsem mu teď šanci znovu a můj názor na tenhle film se moc nezměnil. Ikdyž se přiznám, že jsem se tentokrát bavil krapet víc (čti: nudil míň). Největší problém je jednoznačně ve scénáři, který se toho snaží strašně hodně vyprávět, ale stává se z něj překombinovaný hybrid, který je filmu dost na škodu, protože Scorsese dokázal naladit paranoidní atmosféru skoro z každé scény...Takže už mi zbývá jen vyzdvihnout tradičně výtečného Lea, který by snad zvládl sám utáhnout i Troškovy filmy...5/10
9
Prokletý ostrov se striktně drží pravidel noirového thrilleru se všemi přednostmi tohoto mimořádného žánru, který právě koncem první dekády nového milénia zažil svou neobvyklou renesanci skrz kamery hned několika výjimečných filmařů. Film tak ale dokazuje, že i přes zdánlivou béčkovost, která se s tímto žánrem pojí, je uspět v tomto žánru velmi složité
8
Film jako z jiného světa, na jeden pokus jen těžko stravitelný a se spoustou otazníků. Co mi ale na poprvé uniklo, to mi zase hračička Scorsese po dalším zhlédnutí vrátil i s bohatými úroky. Mistrně vykrystalizovaný scénář, pečlivě budovaná atmosféra, skvělé herecké výkony a silně nepříjemné prostředí ponurého skalnatého ostrova. A to všechno za doprovodu jednoho z nejlepších soundtracků za posledních několik let. Mistrova režie již od prvních vteřin vyvolávala dojem, že sledujeme něco opravdu velkého a neobvyklého, a každá další scéna jakoby už už naznačovala, že teď jsme všechno prokoukli a nemůže nás nic překvapit, aby v následujícím momentu zase vše zakryl hustý závoj nevědomí a záhadna. DiCaprio je v hlavní roli opravdu skvělý a defenitivně se zbavuje silně zabudovaného ega ulíznutého pubertálního idola, stejně tak i veterán Ben Kingsley se svým podmanivým pohledem, který už ale o svých hereckých kvalitách nikoho přesvědčovat nemusí. Shutter Island pro mě sice nikdy nebude přelomovým filmem a jeho myšlenková neschůdnost nepředstavuje to pravé ořechové v mém filmovém jídelníčku, ale přesto mě dokázal na víc jak dvě hodiny dokonale strhnout a já jsem jako v transu očekával to finální rozuzlení, které celé té umně slepené skládačce nasazuje velmi líbivou, ale na můj vkus až moc dlouho nastavovanou a přehnaně nablýskanou korunu..
sabule
14 227 bodů
8.5