Transformers

78%

Komentáře a recenze 67

8.5
Transformers pro mne byla láska na první pohled. Audio vizuální orgie kde si to rozdávali obrovští roboti byl pro mne splněným dětským snem. Michael Bay opět řádí,ale tentokrát se snaží místy aspoň trochu mírnit,aby to nepůsobilo přeplácaným dojmem (škoda,že se mu to nepodařilo i v dalších dílech). I když jde hlavně o roboty,tak i casting na lidské hrdiny se povedl. Akce je monstrózní a úchvatná. Na každý souboj jsem se třepal jak jsem byl natěšený. Změna auta na robota je vizuální zážitek. Tohle byla jedna z nejlepších popcornovek roku 2007. Kdo nebyl v kině o hodně přišel.
29 851 bodů
8
Transformers byla pecka v době svého vzniku, mě tyto hračky už minuly a tak jsem film v té době trošku vytěsnil, ale pobavil mě. Dnes se z toho stala pěkná série, která má spousty fanoušků a i já musím přiznat, že na rok 2007 je to parádní digitální podívaná. Chystám se podívat na všechny dosavadní filmy, před shlédnutím nového dílu a po prvním se docela těším, protože jsem je neviděl všechny. První díl je klasika, jednoduchý přímočarý děj bez kudrlinek, akce, pár klišé scén.. celkově skvělý úvod do po právu stále trvající série.
28 428 bodů
10
Co dodat ke snímku, o kterém již bylo řečeno vše. Vizuální zážitek je astronomický, velkolepý, gigantický. Režisér Michael Bay dokázal z námětu vymáčknout vše co se dalo za podpory kouzelníků z ILM. Zopakoval si tu všechny postupy z předchozích svých snímků a vznikla podívaná, jakou asi málo kdo čekal. Na ničem se nešetřilo a je to znát na každičkém záběru. Dějové zvraty občas ulítnou, ale ty se hbitě v monstrózní akci lehce schovají. Zajímavá je hudba odkazující na jiné snímky, připomínající skutečnost, že něco podobného tu už někdy bylo. Příchod robotů, (těch hodných) je doprovázen melodií podobné z E.T. Mimozemšťana. Při robotických soubojích se zase objeví dva motivy z Terminátora. A mohl bych pokračovat. Vykrádání? Mě to přijde jako zajímavý nápad. Použít do hlavních rolí neokoukané tváře byl výborný tah na branku. Dostává to tak daleko větší punc originality. Hollywood opět popošel vpřed a je to ohromná výzva pro ostatní studia, jestli tak vysokou laťku překonají.
6
Dobrá akce, ale jinak bezduchá směs cool záběrů + kopírování odjinud. Nejčastěji Camerona. Od filmu jsem nic nečekal, takže mě ani nezklamal, ale i tak si říkám, že to všechno mohlo dávat trochu větší smysl. Zas tak moc ta akce mojí pozornost neodvedla. V kině mě to vážně dostalo, ale udělal jsem chybu, když sem se na to podíval ještě jednou na DVD.
8
Rajcovní Megan Fox je...ehm pořád rajcovní, ale jinak jsem se nebavil ani napodruhé. Efekty má Bay zmáklé do detailu, ale to na 2.5 hodinový film prostě nestačí._Napotřetí jsem si užil hlavně tu první půlku, která šlape fakt parádně. Pak už mi ty souboje Formeláků s kýmkoliv začly docela splývat.
10
Natočit velkolepou filmovou událost na motivy hraček Transformers, to se ještě 15 let nazpátek dalo brát jako odvážná bojovka srovnatelná s pokusy vystavět celovečerní filmy na motivy Bitevní lodi, LEGU či Barbie (Greta Gerwig snad příští rok zaskóruje). Přitom se ovšem zadařilo a první hraní Transformers jsou v očích mnoha bráni jako příklad jednoho z vrcholných blockbusterů 21. století (i když by se vás mnoho amerických kritiků pokusilo přesvědčit o pravém opaku). Kooperace režiséra Michaela Baye a producenta Stevena Spielberga přineslo to nejlepší možné zlaté ovoce a tahle dvojice spolu stvořila bravurní blockbusterovou záležitost, která měla díky Spielbergově přítomnosti kouzlo jeho nejlepších dobrodružných filmů, Michael Bay poté pro sebe našel tu nejvíc ideální látku. Což dokazuje i fakt, že u Transformers následně strávil dalších 10 let. Michael Bay už byl tehdy zkušený filmař akčních bijáků, kdy měl za sebou první dva Mizery, Skálu, Armageddon i Pearl Harbor. Jeho fetiš na exploze, infantilní humor, záběry točící se kolem nádherně vystavěných ženských těl, kamerové hrátky a exploze našel ideální zabydlení, kdy se z absurdní látky spoléhající na klasický černobílý boj dobra proti zlu vyklubala záležitost stojící na perfektní řemeslné stránce, epické atmosféře i funkčně budovaných vztazích stěžejních postav. Především si ovšem Bay a spol. jasně uvědomili, že takovou látku není nutno brát naprosto vážně. První hraní Transformers tak po celou svou dobu zůstávají zábavnou podívanou, která ovšem v těch pravých momentech přesně ví, kdy se má řezat do kapoty a kdy má benzín stříkat po hektolitrech. Existuje typ filmů, které člověka chytí ve správném věku a do jisté míry se pro ně následně mohou stát definujícím. Jednotlivé generace tak měli své původní Star Wars, Dobyvatelé ztracené archy, Blade Runnera, Barbara Conana, Návrat do budoucnosti či první Matrix, pro mnoha lidi spadající do generace Z se přitom nejspíš definující stali právě první hraní Transformers. Sam Witwicky v podání Shii LaBeoufa se stal sympatickým hrdinou, ve kterém se mohl člověk po vzoru Lukea Skywalkera či Martyho McFlye vidět, přát mu příjemné chvíle s Mikaylou v podání Megan Fox, možnost podílet se na osudovém dobrodružství a v jádru duše doufat, že i on by se mohl po vzoru Witwickyho stát frajerem, co tak trochu pomůže spasit svět. Že první hraní Transformers nejsou ten typ filmu, který stojí na postavách? To by bylo tak trochu krátkozraké. Postav je ve filmu mnoho, zápletka pomalu houstne s dalšími přívaly nových informací, přitom všem to ovšem do sebe v průběhu vše krásně zapadne a všechny lidské stěžejní postavy si dokáží obhájit svou existenci a do osudové bitvy o planetu Zemi se též solidně zapsat. První Bayovi Transformers jsou čistá bayovina, která prezentuje tu nejčistší podobu Bayhemu, především jde ovšem o Bayhem v jeho nejkrásnější podobě. Scénář dvojice Robert Orci/Alex Kurtzman dodal spousty funkčních hlášek, už při vymýšlení akčních scén a nákresech storyboardů se nejspíš tvůrci dokázali náležitě vyblbnout a pak už jen stačí si sednout a kochat se vynikajícími kamerovými jízdami, stylovými a funkčními zpomalovačkami a celkovým nádherným vizuálem. A v průběhu se přesvědčovat o tom, že jsou první hraní Transformers pro mnohé milníkem z pochopitelných důvodů. Autobotů i Deceptikonů je v součtu málo, přitom je každý z nich výrazný a dá se v nich snadno orientovat. Prakticky každá akční sekvence je natočená skvostně. Řádění Scorponoka v poušti, náhaněčka s Bonecrusherem na dálnici a především finální bitva dodnes patří mezi ty nejlepší akční momenty 21. století, které i přes větší megalomanství, víc Autobotů i Deceptikonů a větší atrakce nedokázalo v rámci série dodnes trumfnout (a to se Transformers 3 snažili opravdu hodně). Už samotný koncept obřích robotů, kteří se mění v auta zní tak trochu střeleně, na tomto námětu se ovšem skutečně dokázal vystavět skvělý blockbuster, kdy je v rozhodující momenty čas na krásně budovanou romanci, faktor lidství a především uvědomění si toho, že má první auto v životě člověka významnou roli. Genialita prvních hraných Transformers tkví právě v samotných základech, kdy scénář svou inteligencí odpovídá samotné látce, humor je po vzoru Míšy Baye jednoduše brutálně infantilní, postavy jsou přitom do jisté míry tak trochu karikaturní (a přesto skvěle zahraní) a v jádru tak Transformers dokážou tak trochu připomenout i třeba Den nezávislosti Rolanda Emmericha. Autoboti a Deceptikoni byli k životu přivedeni ve výtečné formě, soundtrack Stevea Jablonskyho je přitom skvěle doprovázel. Bay se mohl tak trochu vrátit ke svým kořenům klipaře, aby natočil jednu velkolepou akční šlehu, která dokázala vyrazit dech i několikrát za minutu a tučné ukousnuté sousto bylo tehdy spolknuto s grácií. Vzpamatovat se z toho všeho ovšem bylo těžké i v moment, kdy začalo hrát ,,What I've Done´´ od Linkin Park (skvělá písnička hodna doprovodu závěru skvělého filmu). Že už jsou z těch plecháčů z Cybertronu po letech tak trochu rachotiny? První díl z roku 2007 jim po letech dokáže vrátit lesk i v očích těch největších odpůrců série. Druzí až pátí Bayovi Transformers dokázali v letech 2009-2017 kritickou i diváckou obec rozdělit ještě o poznání silněji než v případě prvního filmu, dodnes se ovšem většina shodne na tom, že první díl zůstává tím nejlepší. Pro mnohé přitom v kontextu nejde o pochvalu, pro mnohé ovšem první Transformers zůstávají vrcholnou blockbusterovou šlehou.....
10
Efekty. Akce. Děj. Vše dokonalé na svou dobu. Film diváka upoutá ke křeslu a nechá ho odejít až po závěrečných titulkách. * Výkonným producentem byl Steven Spielberg. Ozbrojené síly Spojených států amerických a General Motors poskytli letadla a automobily, což přispělo k realistickým vyobrazením soubojů. Výrobce hraček Hasbro uspořádal masivní kampaň na podporu filmu a prodeje souvisejících hraček. Na product placementu se podílela též firma eBay. Výsledkem je celkově 30. nejúspěšnější film, v roce 2007 pak na 5. místě. Celosvětově film vydělal 708 miliónů dolarů, vyhrál 4 ceny od Visual Effects Society, získal 3 nominace na Oscara.
9 335 bodů
10
Nedám na tuhle sérii dopustit, teda spíše na původní trilogii. Miloval jsem to a každý jednotlivý film jsem viděl nespočetněkrát. Michael Bay od té doby má ode mě tak trochu imunitu a nesmrtelnost, že mu toleruji ty divnosti z posledních let, ale tady stvořil úplně jiné univerzum a předal cosi filmu. Většina mladých teen chlapců má sen, koupit si našlapanou káru a vozit si v něm pořádnou frajerku. A přesně tohle zvládne i hlavní hrdina Sam, jen teda to autíčko má vlastní hlavu a vlastně je to maskovanej mimozemšťan. On ani Sam není úplně random týpek jeho prapradědeček Archibald ve své pouti po polárním kruhu objevil v ledové jeskyni robota a v jeho brýlých je něco, po čem jdou všichni kovový obři, které jen najdete. Začíná tak vzrušující podívaná, s geniálními efekty a řadou cool vybuchovaček. A co víc nespočet detailních záběrů na Transformery, kteří se spolu pořád perou. Jediná škoda, že jsem to tehdá neviděl v kině! Je to neuvěřitelný příběh, geniálně využité zpomalovačky, rychlé prostřihy, Zkrátka většinou všechno, co se v moderních megafilmech kritizuje, tady šlape jako stroje. Nádherná postupná výprava, super rozvrstvený příběh, který zaklapne v ten správný moment a všechny stránky do finálového aktu zvládne plynně sloučit. Plnohodnotný blockbuster se vším všudy, který navíc drží i úplně geniální soundtrack. Úlítával jsem na tom na všem... Dokonalost! 100%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Film ,ktorý ohúri každého človeka , čo má rád extrémne prehrotené sci-fi , fantasy . Michael Bay odviedol skvelú prácu a filmu sa nedá nič vyčítať. Je jasné ,že ľudia ,ktorý takýto typ filmov nemusia tak sa im páčiť nebude. Film odporúčam hlavne všetkým geekom a fajnšmekrom. 5 hviezd.
9 025 bodů
6
Recyklace v tom špatném slova smyslu. Tehdy revoluční filmař, co hledal dynamiku i ve stojícím hrnku čaje, zde jede sice svůj vytříbený trademark, ale nějak mi ujíždí ta revolučnost, díky které se tak proslavil.