Smrtonosná past 4.0

75%

Komentáře a recenze 38

47 083 bodů
8.5
Když vezmu v potaz,že se jedná již o čtvrté pokračování,tak nemohu jinak než hodnotit vysoko. Příběh je velmi dobrý a Timothy Olyphant jako záporák dostačující. Navíc John McClane opět slušně hláškuje a postará se i o pár zábavných momentů. Akce ta je parádní a není zde problém sejmout autem vrtulník,když vám dojdou náboje. Pecka!
29 372 bodů
6.5
Akční jízda ve stylu devadesátých let, ač natočená v roce 2007. Kyberterorista do devadesátek nepatří, myslím to projevem filmu. Hlavně je ale fajn vidět mého oblíbence Bruce ve filmu, který ještě stál za podívání. Temponje vražedné, Bruce pálí jednu drsňáckou hlášku za druhou, triky občas povedené, někdy zase méně a nechybí spousta klišé pro tyto filmy typických. Je to dobrá podívaná, ale ani kvůli Brucovi, nemohou dát více, než 65%.
22 268 bodů
8
Moc moderní, moc počítačové, moc chtěně cool, moc slušné. Přesto se nedokážu ubránit jisté spokojenosti. Pár hlášek a ucházející akce mi vážně stačí ke štěstí? No jo... Hrůza! 70%
15 150 bodů
7.5
Slabší než předchozí díly, ale těžko říci, co tomu vlastně schází. Nejspíš to bude tím, že naopak plno věcí přebývá. V prvé řadě samotný McClane a jeho slavné principy jsou mnohem více crazy a zatímco v minulých filmech si vystačil převážně s ručními zbraněmi, zde raději protivníka přejede autem a když už vystřelí, tak originálně skrze vlastní osobu. A za druhé, zatímco dříve si McClane vystačil výhradně se svou vlastní intuicí a záporácký syndikát měl přeci jen omezené pole působnosti (mrakodrap, letiště), zde jsou v ohrožení celé Spojené státy a likvidace padouchů probíhá za výrazné výpomoci moderních počítačových systémů a natvrdlých hackerů. Ale co je důležité, i tyhle nové trendy McClaneovi sedí a v souladu se schopným režisérem (kterým Wiseman v rámci žánru je) a pokorným scénářem, který jde výbornému Willisovi z cesty a nechává prostor pro jeho znamenitý černočerný humor a nadhled, může vzniknout nesmírně zábavná a příběhově našlapaná akční delikatesa, která slavné značce Die Hard nedělá vůbec žádnou ostudu. Pět hvězd bych však udělil jen v případě, kdyby film producentsky zaštítil Marvel, k výčtu žánrů přibylo sci-fi a McClane se jmenoval McMAN - pak by bylo vše v naprostém pořádku. :-)
8.5
Obzvláště povedený díl. Perfektně načasované akce , dokonalé efekty a gradující napětí. Willis opět válí, ještě líp než kdy předtím. Po Mizerech 2 další perfektní akční film.
9 188 bodů
8
Když to všechno v 80.letech začalo asi by nikdo nevěřil, že tu s námi McClane bude téměř 25 let. Bruce Willis ve svojí nejvěhlasnější roli i na stará kolena dokáže na počtvrté pořád stejně zaujmout. Starý mazák, který svým nemoderním přístupem stojí ve válce proti moderním padouchům. Všichni jen šifrují a dešifrují, aby nakonec stejně všechno řešili postaru. Nový nádech legendární značce pomohl, ale já pořád stejně nejvíce ocením toho hlaškujícího Willise! Vynikající akční sekvence, které jsou sice hutnou ochutnávkou všelijakých moderních vychytávek, takhle se ty akční filmy dříve zkrátka netočily, ale nakonec nejlépe funguje úplně prosté střílení a obavy o docházející zásobník. Tentokrát je to zase osobní a zase posunuto o kousek dál. Ale největší pochvalou budiž, že mě to i po letech přijde zatraceně cool. I přesto jaká blbůstka to je, ani na chvíli jsem se nenudil! 75%
9 025 bodů
9
Moc jsem tomu nevěřil, ale světe div se, fungovalo to. Wiseman se vybičoval k tak svéráznému výkonu, že zůstává rozum stát, co se v tom filmu vše objevilo. A popravdě, ani mi upřímně nevadí, že se přešlo z R na PG-13, protože McClane má zpět to, co mu náležitě patří. Navíc se ne úplně bere všude vážně a některé scény, které jsou na pomezí sci-fi a realitou naštěstí nechají tvůrci McClanea řádně okomentovat a zanadávat si. Jako rozlučkový film, který by řádně zakončil sérii a naposledy nechal si vzpomenout na Johna McClanea a na jeho sérii, byl bych rád, bohužel to není poslední díl.
8 504 bodů
4
Před pubertou mě to bavilo, kvůli té přepálené akci, ale dnes to CGI působí podstatně hůře, zatímco praktická trilogie své kouzlo zkrátka má. Čtyřka už působí poněkud bezpohlavně. Přechozí díly byly v akci přirozenější, hmatatelnější a obrazově to vypadalo lípe v celém svém celku - asi kvůli technice a materiálu, na který byly natáčený. Vždycky se mi zdálo, že filmy natočené na digitální kamery přibližně v této době nemají valnou estetickou úroveň. PG-13 taky nepotěšilo.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
9
Neustálá akce, solidní scénář, kupa hlášek, překvapivě dobré obsazení vedlejších rolí, výborná práce kamery, dechberoucí pasáže a naprosto dokonalý Willis, kterému to pořád zatraceně střílí (ať už mluvíme o nábojích a nebo o slovech). Na čtyřce je znát, že tvůrci viděli předchozí filmy a že je dokonale znají, neboť se nejen drží v jejich duchu, ale zároveň na ně i trefně odkazují - kdo nepochopil odkaz, ve kterém se McClane podivně podívá na agenta FBI, který se mu představí coby Johnson, ten se dle mého vůbec nemůže označit za znalce série;)
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Akcí nadupanej film,scénaristicky zvládnuté. John McClane je zpět i když trošku starší, ale pořád drsnej a sype pořád skvěly hlášky. Překvapil mě i Justin Long kterej svou roli taky zvládnul dobře a je hodně vidět. A i záporák Olyphant svou roli zvládl dobře.