Zkrocená hora

77%

Komentáře a recenze 31

47 083 bodů
9
Film přichází s tématem,který je i v dnešní době ožehavé. Ang Lee se však nebojí bortit hranice a tak natočil snímek o dvou kovbojích a jejich vzájemném vzplanutí. Herci dokonale zvládnuté od obou herců a příběhově krutě mrazivé. Film nám nenabízí jen pohled na lásku dvou můžu,ale také i na omezenost a nenávist lidí proti tomu co jim nepřijde normální.
29 372 bodů
8
Asi nejlepší LGBT film, který jsem viděl. I když jsem se neztotožnil s tím, že třeba jen jeden z herců je gay ( nevěřil jsem jim to herecky ) film jsem si užil po filmové stránce, krásná kamera, scénář, lokace.. prostě pastva pro oko. Moc dobrá práce.
muzz
muzz
18 035 bodů
7
Když se odmyslí krásná příroda a kvalitní herci, lze tento námět naroubovat kamkoliv, třeba na vesmírnou stanici ISS. Prostě se nám, hloupým zpátečnickým heterákům, má ukázat, jak jsou ti gayové citliví krásní lidé, a neměli bychom se bát jim svěřit svá robátka na hlídání. Oskary mají dneska stejnou hodnotu jako Nobelova cena míru.
9 183 bodů
6
Asi v dnešní době by tenhle snímek čekalo už více lidí, ale současně by za ty obrazy schytal i stejný hate. Diváci se několikrát nezvládnou už jen z principu přenést přes zobrazení gay romance na plátně... Dvě velké herecké osobnosti si jen přidávají další kousek do svého již dosti bohatého CV.. Nakonec to tedy není tolik film o kovbojích, ale o vztazích. Dva kovbojové jsou do hor za společnou prací, kde hlídají stádo ovcí. No a znáte to.. Sami v horách, dlouhé nudné noci, takže někoho napadne si je trošku zpříjemnit... Naprosto bez mluvení, nějakého viditelného napětí si začnou obskákávat rekta... Jasně co si děláš v horách, zůstane v horách.. Jenže kluci si tím změnili život a i přesto, že na oba doma čeká žena s rodinou, tak se pořád oba jen těší až znovu výmluvně vypadnou do hor za svým srstnatějším kamarádem.. Ta jejich romance je sice možná skandální, ale děsně povrchní.. Na jednu stranu mě jich je líto, protože na dva kovboje nebyla společnost připavená. Nicméně jejich rodin lituje asi ještě více... Natočit to dnes, už to nemá takovou sílu, když LGBT prvky jsou v každém filmu. Jakože takhle na suchu ve stanu, jo na to se těší asi všichni celý život. Nejde mi o to jak skandální ta scéna asi může pro někoho být, jenže chybí tomu nějaké propojení. Tady stačí, že nahej procházel po horách a jupí, jde se na rodeo.. Ale že se dvě tak velké herecké osobnosti rozhodli zúčastnit takového projektu, který byl obrovským skokem to neznáma, to je odvážné.. Přijde mi, že snímek je ale lehce nadhodnocený, jelikož on sice dobře mapuje vztahy, ale uhýbá od vykreslení důsledků některých rozhodnutí.. Jaktože tamten už si rozbil rodinu a ten druhý vesele krají krocany? .. Není to pro mě až takový šokující zážitek, abych na to musel ještě dlouho vzpomínat. Ale ty krásné horské scenérie by za to možná stály. 60%
p.a.douch
p.a.douch
8 339 bodů
2
Dnes (7. 11. 2015) vysílaj na ČT2 dva filmy - tento hodnocený 77 % a "Zemi policajtů" hodnocenou 65 %. Tohle hodnocení je pro mě nepochopitelné. No ale zpět ke Zkrocené hoře. Pro mě to skoro nebylo ke koukání. Snažil se Lee tímhle filmem pohřbít western? Dobrý herci, pěkná krajina - blbej film. Nechápu to. Přitom Leeho Jízda s ďáblem byl skvělý western. Takže Lee western točit uměl. Vím že mu šlo spíše o psychologii hrdinů, ale tady to bylo přímo k neuvěření. Tenhle film se skoro nedal vydržet. 134 minut?? Už nikdy. 20% za tu krajinu a dobrej casting.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Oscarová bublina dekády. Dva vynikající herci se potácí v dějově vyprázdněné (ne)tradiční lovestory o nenaplněné lásce, které k dokonalému oscarovému kalkulu chybí akorát to, aby se staly součástí milostného příběhu i ovce. Nehodlám srážet nasazení herců, které je vpravdě excelentní, ani Leeho vedení, jež plně slouží příběhu - scénář, to je to, s čím mám problém. Za celé dvě hodiny se stalo co? Dva chlápci se asi 10x setkali, během toho si jeden nechal narůst knír, druhý se rozvedl a zakončili to pneumatikou a slibem. A to je všechno? V podání muže a ženy by to málokoho zajímalo.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
8
Milé překvapení, žádné rádoby přemrštěné genderové lobování za práva homosexuálů se nekoná, jedná se zde o docela obyčejný příběh velké lásky dvou chlapů, které je mistrně minimalisticky zahrané, hlavně Heath Ledger je neskutečný. Krásná americká divoká příroda, ale film je dosti pochmurný s trochu beznadějnou atmosférou.
slord
slord
3 832 bodů
8
Ang Lee natočil veľmi pekný film s citom, hlavná dvojica hrá skvelo a ich vzťah na plátne je vyrozprávaný dosť dobre. K celkovému dojmu prispieva ešte podmanivá hudba, ktorá splýva so samotným filmom a dodáva mu ešte na kvalite. Za mňa veľká spokojnosť a pri pozeraní neostane jedno oko suché. 8,5/10
CrazyMarty
CrazyMarty
3 239 bodů
8
Myslím, že tuto drama romantickou klasiku nemusím nijak dlouze představovat. Dva mladí kovbojové, skvěle zahraní Jakem Gyllenhaalem a Heathem Ledgerem, po pár dnech hlídání stáda ovcí a mrazivých nocích vysoko v horách k sobě naleznou lásku. Tu samozřejmě musejí před všemi ve svých životech tajit. Oba vedou po návratu domů z počátku spokojené životy, mají manželky a děti, ale stále se musejí setkávat a skrývat své city před okolím. Krom hereckých výkonů ze stran obou představitelů i vedlejších herců a skvělé režii velmi uznávaného čínského režiséra Anga Leeho, zde skvěle funguje hudba, která skutečně skvěle podkresluje jednotlivé pasáže filmu. Celkové prostředí přírody a maloměsta je hezky ukázané a právě jejich rozdíly pro naše hrdiny - volnost a stísněnost, perfektně fungují a jasně vidíme, kdy jsou naše postavy skutečně šťastné a kdy pomalu propadají depresím. Dojemná a strhující podívaná na 8/10.
Edward
Edward
2 481 bodů