World Trade Center

54%

Komentáře a recenze 19

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 697 bodů
6
Snímek, který se opírá o záchranné akce po nejhorším teroristickém útoku v dějinách tlačí až příliš na pilu a snaží se být maximálně hrdinský. Chápu, že režisér chtěl vzdát úctu pravým hrdinům, kteří skutečně zaplatili svým životem, ale je to prostě moc.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
2
Možná přijde i Ježíš Kristus. Špatný film naprosto o ničem, co bychom už dávno nevěděli. Navíc otravně černobílým způsobem. Nicolas Cage charakterní role nezvládá, to víme, a já neviděl policistu pod nánosy spadlé budovy, ale Nicolase pod nánosem make-upu a gumových traverz.. Velká prohra Olivera Stonea, která mě zklamala a dost nemile překvapila.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
3
Útoky bez toho, aby byla vidět letadla? Přes dva tisíce mrtvých a přitom jen několik záběrů na pár zkrvavených komparsistů? Umírající muž s pistolí, který má dramatický monolog, poté vystřelí do vzduchu a díky tomu (?) umře? Ježíš v písečných dunách, dělající reklamu na dobrou vodu? WTfuCk? Stone se definitivně zbláznil.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
8
Jelikož jsem na onom místě byl necelý rok poté, tak Stoneovy musím přiznat, že se mu podařilo úžasně věrně zachytit atmosféru té chvíle a doby a pokud se jedná o reakce jednotlivých postav a jejich až místy přehnanou afektovanost i patos celku, tak rozumím tomu, že z našich vzdálených českých končin se to těžko chápe, ale řekl bych, že Stone hodně brzdil a rozhodně nepřeháněl, nicméně tenhle film rozhodně k jeho nejlepším nepatří.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
6
Oliver Stone si tentokrát kupodivu odpustil politickou (nebo antipolitickou?) agitku, ač natočil film na téma 11. září 2001, které si o to přímo říkalo. Přesto se příběh zaměřuje v podstatě pouze na osud dvou záchranářů uvízlých pod troskami zřícených věží, kteří si střídavě dodávají odvahu a střídavě vzpomínají na své rodiny. Nějak ale cítím, že poselství "mezi lidmi jsou svině, ale kupodivu mnohem víc je těch, kteří jsou ochotni si navzájem pomoci" by si zasloužilo honosnější zpracování. Ačkoli zároveň cítím, že i tato "obyčejnost" hlavních hrdinů a jejich životů byla účelem, protože i hrdinové jsou nakonec přece jen obyčejní lidé. Bohužel, film jako dílo to prostě neutáhne...
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Aby se místní intelektuálové neposrali, že si Američané, na rozdíl od nás, umí držet své hodnoty, že mají rádi svou zemi, a že je pro ně Bůh více, než terčem dementních vtípků. Samozřejmě, že film je částečně patetický - jak překvapivé u filmů ukazujících věci související s válkou, navíc z Ameriky! To bych opravdu nečekal! Patetičnost filmu je však naprosto unesitelné mezi. Chápu, že hodně lidí asi u Stona, profláklého komanče, čekala, že Stone rozjede podobně debilní konspiračku, jako u JFK a namísto toho se dočkali pocty - to ovšem není chyba filmu. Film by si ode mě normálně zasloužil 4 hvězdy, ale tohle nespravedlivé hodnocení nemohu nechat tak, jak je a musím tedy filmu nadržovat.
hroufie
1 416 bodů
2.5
Jednoznačně nejhorší film Olivera Stonea.
retos
90 bodů
5
Politicky angažovaný režisér Oliver Stone se nebojí problematičtějších a kontroverznějších témat týkajících se historie USA, od války ve Vietnamu (Četa, Narozen 4. července), přes Kennedyho (JFK), Bushe (W.), 11. září až po současný dokument zahrnující několik posledních desetiletí amerických dějin počínaje druhou světovou válkou (Neznámé dějiny Spojených států). Se vší úctou k obětem tragédie, ale tento film neměl vzniknout. Snímek pojednává o osudech dvou zasahujících policistů bezprostředně po teroristickém útoku. Ačkoliv se jedná o skutečnou tragickou událost, film neobsahuje mnoho napínavých scén. Hlavní hrdinové jsou po celou dobu filmu pouze pasivními figurami. Ve skutečnosti nikoho nezachrání a celý film jen leží zavalení pod tunami sutin. I zpočátku, kdy ještě nejsou uvězněni, jen přihlížejí neštěstím, které se dějí kolem nich. Všude pobíhají ve zpomalených záběrech krvácející lidé v doprovody kýčovité instrumentální hudby. Film má podobou strukturu jako Okrsek 49. Je složen z flashbacků a také sleduje počínání rodin obou policistů. Melodramatické šablonovité vzpomínky střídají rozhovory zavelených hrdinů (zavalených až tak, že jim skoro není vidět ani obličej), které zavání patosem a sentimentem. Kontroverzní režisér zůstává daleko za očekáváním. Bohužel využívá typické kýčovité postupy, které jsou obsaženy v kdejakém filmu. Ve výsledku se jedná o sterilně a překvapivě neemocionální stokrát viděné drama.