21 gramů

79%

Komentáře a recenze 14

47 088 bodů
9.5
Druhý snímek a opět trefa do černého! Náhoda? Nemyslím si! Alejandro neopustil od svého stylu a opět tak vznikla dech beroucí mozaika lidských osudů,která nenechá divákovi emoce ani na chvíli vydechnout. Snímek už byl natočený pod Americkou vlajkou a tak se ve snímku objevili i známé herecké tváře. Konkrétně Sean Penn je pro mne nejzářivější hvězdou,která mne svým výkonem doslova ztrhla. 21 gramů jsou dvě hodiny poctivé filmařiny,která potěší nejen divákovo oko,ale i srdce.
29 697 bodů
8
Velmi silný příběh. Prolíná se příběh několika lidí, kteří jsou propojeni se smrtí členů rodiny hlavní hrdinky. Příběh přeskakuje v čase a proto, abyste si film užili musíte pečlivě sledovat každou vteřinu, jinak se to nespojí tsak, jak má. Pěkný film pro náročnější diváky.
8
Kdybych neviděl Magnolii, nejspíš bych to dokázal ocenit i víc. Takhle mi to přišlo moc očividné, moc výchovné. Přeplněné poselstvími. Jako šálek čaje tak plný, že ho ani nemůžete zvednout k puse, abyste se napili. Herecké výkony dobré, režie dobrá, scénář chytrý, ale působí to na mě odtažitě a neosobně.
9
Osobní zkušenost je vždy to nejcennější, co může filmař do filmu vnést. O to hrůznější je představa, že druhý režijní opus Alejandra Gonzálese Iňárritu pojednává mimojiné i o ztrátě bližních. Režisér Iňáritu ztratil syna těsně po jeho porodu. Film vznikal již jako Americká produkce ambiciózní společnosti Focus Features a přestože štáb byl tvořen tvůrci prakticky z celého světa je vidět, že ve filmové řeči se tvůrci neztratili a ačkoliv vyprávějí netradičně a bez konvencí není to na škodu. Paul umírá. Selhává mu srdce a jeho manželka Mary po něm chce ještě oplodnit, aby po něm zbyla nějaká památka. Cristina Peck ztratila při dopravní nehodě svého manžela a dítě. Její touha je pomsta. Jack Jordan je bývalý gauner, který pracuje s problémovou mládeží a jeho smyslem života je Ježíš. Jack vyhraje nové auto, kterým zabije rodinu Cristiny. Srdce Cristininého manžela získá Paul a navíc se do ní zamiluje. Příběh je hlavní devízou tohoto netradičního dramatu. Je neotřelý, zajímavý, plný nečekaných zvratů a prokreslených charakterů. Je to zároveň velké sólo všech třech mimořádně talentovaných hereckých osobností. Důležitá je však forma vyprávění. Film se pohybuje na úrovni flashbacků a někdy zdánlivě i nesmyslných střihů, které však na konci dostanou význam a dočkáme se pečlivě vybudované pointy. 21 gramů je mimořádný film a i přes zdánlivě drsnou nálepku z něj vyjdete s optimismem. 21 gramů bylo nominováno na Oskara za nejlepší herečku v hlavní roli (Naomi Watts) a herce ve vedlejší roli (Benicio Del Toro).
avenis
avenis
8 056 bodů
9
Pro mě nadprůměrný snímek. Makačka na bednu, protože se pořád skáče v ději. Chvíli jsem měla pocit, že Sean Penn má dvojroli, ale posléze se mi to vyjasnilo. Je to hodně depresivní, ale doporučila bych shlédnout lidem, co mají pocit, že jim něco chybí, když manžel nenosí kytky, když manželka málo uklízí, když děti pořád čučí do mobilu... (3.9.2019)
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Amores Perros a 21 gramů jsou dva filmy, které jsem si od Alejandro González Iñárritu zamiloval. Má to hloubku a nepřekonatelnou atmosféru a už jsem ten film viděl několikrát a neztrácí nic na své ohromné působivosti. Film co si hvězdy v něm hrající opravdu zaslouží a je radost sledovat, když má někdo opravdu co hrát.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Dal bych šest, kdybych mohl. Geniálně postavená mozaika o křehkosti lidského života a relativitě spravedlnosti, nádherně vypointovaná, s hereckými výkony par excellence.
kedl
kedl
6 380 bodů
9
Strhující přiběh, rozložen na části, které zprvu vychází nelogicky, ale postupem času do sebe začínají zapadat až je z toho celek. Fantastický výkon Benicia Del Tora a Seana Penna.
jirka26
6 288 bodů
8
Filmová mozaiak.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
10
Tak tímhle filmem to všechno začalo. První temné krimi drama, které jsem si kdy pustil a které mi otevřelo oči. Do té doby jsem koukal jen na akční komedie a americké sračky. Nevěděl jsem co je to pořádný film a najednou z čistajasna uvidím tento brilantní kousek, který mě zasvětil do pravého filmového světa. Já tomu nemůžu nic vytknout ani kdybych chtěl. Má to brilantní nápad,herce,muziku, příběh prostě všechno. Vyprávět příběh od konce po začátek a postupně spojovat příběhové linky do sebe je prostě skvělé. Jeden z těch filmů, které jsou pro mě kultovní a můžu je vidět pořád a pořád dokola a nikdy mě neomrzí. Kdybych mohl dám 6*. Tohle musí prostě každý správný fanoušek dobrého filmu vidět.