81%

Komentáře a recenze 24

Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9.5
Dobře rozpoznatelný thriller bratří Coenů na motivy románu Cormaca McCarthyho No Country for Old Men. Celoživotní looser Llewelyn Moss (Josh Brolin) najde uprostřed pouště hromadu mrtvol a kufr peněz. Než s nimi odkráčí do auta, všimne si umírajícího, který prosí o vodu. Svědomí mu nedá a na místo přestřelky se vrátí s kanystrem vody. Ale to už v poušti není sám ... Zbytek filmu je ve znamení boje o přežití Llewelyna a jeho ženy (Kelly MacDonald) - nejdřív proti vytrvalému a důmyslnému šerifovi (Tommy Lee Jones) a nakonec (marně) proti chladnokrevnému nájemnému vrahovi (bezkonkurenční Javier Bardem), který o osudu svých obětí rozhoduje "spravedlivě" pomocí mince.
29 697 bodů
8.5
Skvělý film, řekl bych novodobý western s perfektním psychopatickým záporákem. Mírně mě zklamal závěr filmu, jinak to byla napínavá podívaná od samého začátku ve skvěle zvoleném pozvolném tempu. Vychutnal jsem si každou minutu. Nejvíce se i líbil výkon Joshe Brolina - 85%.
8
Když jsem viděl Zemi poprvé, bylo to v době, kdy nově vycházela na DVD, tak mě zaujala spíš "z povinnosti": Teď jsem si jí připomněl a váhám, jestli zvýšit na plný počet. Už jen ta nádherná kamera a Coenovic vizuální styl dovedený k dokonalosti. S tím jsem ale neměl problém ani tenkrát. Nově mě plně zaujal u děj, ve kterém jsem našel mnohem víc než dřív. 4 a 1/2. Za dalších pět let třeba pět.
10
Tenhle film je geniální. Naprosto se vymyká všemu, co se obvykle hraje v kinech, nemá vlastně ani konzistentní děj, ale ta osudovost, ty herecké výkony a ta atmosféra! Tohle je prostě majstrštyk.
9 025 bodů
8.5
Film, u kterého člověk musí smeknout klobouk před Coeny, jak diametrálně odlišným směrem se rozhodli vydat. Jejich styl byl vždycky výrazný tím, že se vysmívali divákovi a vždy přesně ukročili jinam, než divák čekal. Ale to, co předvádí zde, nemá obdoby. Není to boření klišé, to je přímo ohýbání filmových postupů, že člověk zkrátka nemá šanci vědět, kam děj půjde dál. A když už myslíte, že to víte, Coeni uhnou úplně jinam. Strašně rád bych vám řekl kde a jak, ale nebudu to dělat. Na závěr jen snad řeknu, že Coeni mají zvláštní schopnost a hlavně možnost si udělat věci po svém, a tak, jak to nikdo jiný neudělá. Jen to nebude pro každého, protože ten film není lehké sledovat, jako ho spíš důkladně analyzovat. Ukrývá toho v sobě dost.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Strhující, mrazivý, atmosferický thriller o honu kočky a myši, s vyšperkovaným scénářem, inteligentními a zábavnými dialogy, skvělými hereckými výkony především toho psychopatického šílence Javiera Bardema, kterej budí respekt jako nikdo, Josh Brolin je drsnej a typickej Marlboro man, kterej do filmu skvěle padne, Tommy Lee Jones je zde jen od kecání, sice z huby vypouští někdy moudra, nad kterejma se dá zamyslet, ale to je tak vše a Woody Harrelson se zde moc neohřál což je škoda. Ale na to, že jde o film, který získal oscara za scénář to bych pochopil, za vedlejší roli Javiera Bardema to bych taky pochopil, ale nejlepší film ? To snad ne, to akademici trošku přestřelili. Určitě bylo mnoho lepších kandidátů na tuhle cenu.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8.5
Veliká škoda toho podle mě nedotaženého konce, jinak bych musel jít s hodnocením ještě výš. Jinak skvělá naháněná s úžasně vyšinutým Bardemem.
mojmir.sedlacek
6 032 bodů
8
Snímek je především masterclass v budování napětí. S dialogy se neplýtvá a dostatek prostoru je věnovaný neustále přítomné hrozbě jménem Anton Chigurh. Nekompromisní zabiják se leckdy vyžívá ve znepokojivě rozvleklých a vyprázdněných dialozích, jindy dokáže zaútočit zcela nečekaně. Kreace Javiera Bardema se zařadila mezi nejvýraznější filmové záporáky nejen kvůli nezaměnitelně odpudivému účesu, ale i díky vcelku věrnému vykreslení psychopatické osobnosti.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
9
Chytlavé prostředí amerických pustin, do toho úchylnej vrahoun s tvářičkou Javiera Bardema, Tommy Lee Jones jako vždy přetékající charismatem v roli stárnoucího policajta, Josh Brolin na útěku s cizím kufrem peněz a bratři Coeni jako tvůrci tohoto poutavého dílka - byť napodruhé upoutalo o chlup méně než napoprvé v kině...
kery-
kery-
3 671 bodů
4
Jako nevím, tady se s hvězdičkama roztrhl pytel, ale já vážně nevím proč. Film mi přišel jako celkem o ničem, celkem jednoduchý příběh... Hlavní hrdina byl trotl, zabiják se držel klasiky - pohybuje se pomalu, ale vždycky ví kam, tváří se jako idiot ale přitom je strašně tajemný... nátlak jakým působil na hlavního "hrdinu" (ehm) a taky na mě, byl fakt super... Za tohle 2*