64%

Komentáře a recenze 4

Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
8.5
Depresivní, přesto zajímavý film - napůl sci-fi, napůl psychologická studie chování davu postiženého slepotou (děj připomíná Wyndhamův Den trifidů). Adaptace stejnojmenného románu Blindness José Saramaga zachovala z knižní předlohy základní zápletku (městem se šíří "epidemie" slepoty, je silně nakažlivá a představitelé moci se rozhodnou pro násilnou izolaci postižených), silně zredukovali mnohovrstevnatost postav. Filmu dominuje ústřední dvojice: jeden z prvních nakažených - oční lékař (Mark Ruffalo) a jeho žena (Julianne Moore), která se nenakazí, ale slepotu předstírá, aby svému muži zůstala nablízku. V šířícím se chaosu a zoufalství se společně snaží zachovat si zdravou mysl a morální zábrany.
28 299 bodů
5
Depresivní a místy temný snímek o náhlém oslepnutí všeho lidstva. Jakýsi postkatastrofický příběh o zoufalství a beznaději, jehož původ nějak nebyl vysvětlen. Ani to, že jedna žena, jako snad jediná neoslepla, což je mi opravdu vskutku záhada. Psychologie postav je značně jednotvárná a bez jakéhokoliv kroku vřed. Ono je to vůbec celé takové uměle natahované, což je dost na škodu. Místy přichází nuda a šeď. Tempo si drží, stejně tak i atmosféru, jenže je to nějak málo. Málo na to, aby to náhodného diváka nějak zaujalo. A jak slepota přišla, tak zase odešla a život jde dál. Hmmm...
10
Tohle byla síla. Čekal jsem, že celý film bude o tom jak všichni oslepnou a jak se bude šířít světem panika ve stylu "Happening", ale dostal jsem skvělé drama o skupince lidí, žijícich v karanténě. Ne nadarmo se říká "jednooký(á) mezi slepými králem" :) Meirelles ždíme z herců maximum a mě dokázal na 2 hodiny připravit nevšední divácký zážitek. Další snímek do mé Top Ten 2008. 95%
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Skvělý myšlenka se filmu upřít nedá, ale ne zrovna nejlíp zpracovaná, nebo spíše pojata. Film se totiž věnuje více tomu co přijde až jsou lidé slepí, jejich více a jsou v karanténě. A já nejsem zrovna fanda filmů, ve kterých se z ničeho nic něco stane a nic se nevysvětlí, proč, jak, k tomu došlo. Některé momenty byly zajímavé, většina ovšem nudila, navíc jsem se musel po celou dobu dívat na odpornou Julianne Moore, která ikdyž možná hraje dobře, tak já na ní nerad koukám, protože je prostě škaredá. Konec filmu je sice příjemnej, ale opět nevysvětleno vůbec nic. Dám průměrné 3*, kdyby se film více věnoval myšlence epidemie oslepnutí a jejího šíření atd. dal bych více.