Nouzový východ

74%

Komentáře a recenze 27

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 851 bodů
7
Pěkné drama o páru, který hledá smysl života, či chce opustit svůj nenaplněný život a začít znovu, osud jim do jejich plánů vloží těhotenství a skončí to špatně. Ok, ale nic co by mě extra posadilo na zadek. Zpracování dobré a dvojice hlavních hrdinů předvedla velmi slušný výkon. Trošku jsem se prostě nemohl zbavit dojmu, že se Frank nakonec na Titaniku neutopil a je to volné pokračování příběhu dvojice z Titaniku.. to je ale jen můj osobní problém :) Celkově je to dobrý snímek - 70%.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Takhle nějak si představuju "herecký koncert". Sam Mendes sice neodvádí svůj vrcholný výkon, přesto má Nouzový východ nespornou energii.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
Každý komentář mě tady připravoval na to, jak se mnou Revolutionary Road emocionálně zatočí, ale boužel nic se se mnou nedělo. Ani výborná Kate i Leo nezábranili tomu, že jsem se celé 2 hodiny dost nudil. Je nebavil jejich život a mě tenhle film. 5/10
Fingon
16 886 bodů
6
Nouzový východ je obrazem toho, na co nechci myslet. Jack a Rose po jedenácti letech, kdyby se jim oběma podařilo přežít... konec pohádky, konec krásného snu. Ne, vážně na to nechci myslet. A Kate Winslet to na blond nesluší.
hrumsrt
hrumsrt
9 335 bodů
7
The Devil itself, to je pro mě Sam Mendes.. Po letech se vrací k tomu, co mu šlo nejlépe a tady vyprávět překrásným způsobem naprosto zničující události, spatřovat nádheru v banalitách... Není to sice tak komplexní a barevné vyprávění jako jeho celovečerní debut a pořád nedostižná Americká krása, ale přesto jde možná o režisérův další vysoce kvalitní snímek, který v mnoha ohledech jeho největší kousek připomíná.. Příběh vyprávějící osudy manželů Whelerových Franka a April, kteří si splnili sen a společně tráví čas v rodinném domě, zatímco on pracuje a ona plánuje rodinu a utrácí rodinné peníze.. Ideální rodinka jen do doby, než si oba uvědomí, jak bezcílně marní svým časem, a že vlastně takový život si ani jeden z nich nepředstavoval.. Ovšem tohle není film o ztrátě smyslu života a uvědomění si, že jdete celou dobu špatným směrem, nýbrž dokonce že celý váš život je omyl... Jak oba chtějí stoupat vzhůru a stát se oblíbenými v komunitě, jsou si ale rychle oba schopni uvědomit, jak moc je tenhle život nenaplňuje.. Čím víc pracujete, tím méně času máte na přemýšlení, ale aby jste mohli pořádně pracovat, musíte si to taky pořádně promyslet... Proto když už oba cítí, že tohle není život pro ně, tak než aby s s ním rozhodli něco dělat, obrátí svoje nezdary sami k sobě a na jejich vzájemný vztah.. Nouzový východ je tak namísto procházky v růžových brýlích spíše drsný náhled do letitého vztahu, který se řítí na útes... Mám rád filmy, kde se hodně mluví a tady se huláká na lesy.. Jedna zajímavější postava než předešlá, která má za účel vměstnat to jejich třaskavého vztahu další klín, aby nakonec způsobil o to pálivější ránu.. Ústřední duo Leonardo DiCaprio a Kate Winslet jsou po Titanicu politi živou vodou a zase ukazují, jak důležitá je vzájemná chemie mezi hereckými kolegy, tihle ve skutečnosti moc dobří kamarádi, totiž tady dávají do svých postav naprosto všechno a tyhle emoci mi pak silou vtloukli do hlavy.. Takže i když to není příjemná podívaná, tak každá jejich hádka je představou ultimátního hereckého výkonu... Letmé balancování na surové realitě a magickém vyprávěcím přístupu, kde se idyla mění v krizi, láska přechází v nenávist a přesto jsme v naprosto uvěřitelném podání.. Ani zdaleka nejde o tak nezapomenutelná zážitek jako z Americké krásy, nýbrž o jasný a dobře zamířený úder jednou emocí.. I proto jde nakonec jeden z těch filmů, jehož svět opouštím vyčerpán a zamilován do ústřední hrdinky, a ona je to zase Kate! 75%
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Ani zbytečně přechytralé, ani satiricky hravé - prostě trefné do puntíku. Skvělá kamera i hudba, herecké výkony neuvěřitelné, film v momentech úchvatný, ale jako celek příliš "prvoplánově mendesovský" (drámo, drámo, drámo a pak "tichá" scéna, která jako by šla proti času a všechno to rozlouskne - viděno v Americké kráse i Road to Perdition!), což mu brání zalézt úplně pod kůži.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Mendes si s každým svýn filmem dává načas, neplodí film každej rok a proto jeho filmy stojí za to, ale zde se moc nevytáhl, ale i tak film stojí za to. Téma krize v manželství je sice zajímavé, ale pro 120 minutový film nepříliš široké, ale i tak se mu z toho podařilo vytřískat maximum. Režie nijak zajímavá, ani nebyla potřeba, takže film těží především z hereckého obsazení hlavních postav. Leo a Kate předvádí nadživotní výkony, díky ním není film tak nudný, jak se na první dojem zdá, ale nebejt jich, dopadlo by to hůř. Ale abych pravdu řekl Mendesový předešlé filmy mě bavily mnohem, mnohem více.
kedl
kedl
6 380 bodů
7.5
Kate a Leo se opět sešli,aby po 11. letech natočili příběh manželství ve kterém není všechno na 100% v pořádku. Trochu mě mrzí, že z hlavní dějové linie zmizeli děti Franka a April Wheeelerových. Bravurně byla zvládnutá herecká stránka obou hlavních představitelů(především Kate) a také krasnou hudbu od Thomse Newmana.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Kate a Leo opět spolu v pro mě mnohem příjemnější a uvěřitelnější poloze než v Titanicu, která umožňuje naplno rozehrát herecký talent jich obou. Maloměšťáčtí manželé, kteří kdysi toužili po něčem víc a v ní to pořád přetrvává, přestože on už se podle všeho spokojil s rolí otce živitele a s nepříliš zajímavou prací, ve které je ale čím dál úspěšnější. Ona se opájí vidinou přestěhování do Paříže, což je asi jediná, kdo věří, že by se tím jejich život nějak zásadně pozvedl (a životaznalý cynický divák tomu samozřejmě nevěří už tuplem, tahle ženská nebude šťastná nikde). A tak vše nevyhnutelně směřuje k tragickému konci.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
6
Velmi divadelní a přepjatý snímek. Dokonce si myslím, že celý ten projekt je v principu nesmyslný. Mendes se po Americké kráse pouští do znovuobjevování dějin amerického předměstí a v roce 2009 není schopný přijít s ničím objevnějším, než co už bylo ve filmech z 50. a 60. let (Kočka na rozpálené plechové střeše, Kdo se bojí Virginie Woolfové). ____________________ Nehledě na to, že oba hrdinové Nouzového východu těžko mohou demonstrovat zničující vliv předměstského prostředí, jelikož hlavní problém je v nich - ona je magor a on je nýmand, akorát o sobě mají přehnané mínění. Čili celá zápletka filmu "chceme se vymanit z pout konformismu a nakonec si tím zničíme vztah" těžko může vyvolávat nějaký upřímný soucit. ____________ Chápu, že někoho vezme za srdce deziluzivní pohled na rozpadající se manželství, ale mně nejde překousnout, že oba dva si vymýšlejí nesmysly a za své neštěstí si můžou sami. Překvapuje i to, jak hrdinové pořád mluví o tom, že je omezují děti, které se ve dvouhodinové stopáži mihnou na dvě minuty. To působí až absurdně. ___________ Jinak jistě hezká kamera, výprava a kostýmy a velmi snaživí herci. Otázka je, zda obsazení DiCapria se stále dětskou tváří byl nějaký tah pro to, aby věta postavy Winsletové "Jsi to nejúžasnější na světě - muž" vyzněla z diváckého odstupu ironicky. Asi ne.:)