International

62%

Komentáře a recenze 12

Dle počtu bodů
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
První zakolísání tohoto zajímavého tvůrce (že film režíroval Tykwer jsem zjistil až ze závěrečných titulků), ale i přesto zajímavý příspěvek do žánru konspiračních thrillerů, jenž ovšem doplácí na překombinovaný scénář. Každopádně scéna v muzeu patří mezi nejlepší přestřelky, jaké jsem za poslední roky ve filmu viděl. 6/10
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
7.5
Na film jsem si zašel do drážďanského kina, hned po premiéře, protože jsem tam v té době studoval a musím íct, že se mi ten film dost líbil. Je to napínavé, není to hloupé a mám takový pocit, že je tam více reálu, než by si mnozí z nás příli. Přestelka v Guggenheimově muzeu je pro mě jeden z žánrových vrcholů, což je paradoxně škoda, protože předčí celý zbytek. Chtělo by to tu formu trochu doladit. Owen a Watts však nemají chybu.
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Hodně dobré 3 hvězdičky, začátek je spíše omáčka, ale pak se omáčka vyleje a přichází hodně slušný thrillerový maso. Neco do sebe to má, ale něco tomu chybí. 63%
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Tom Tykwer zkrátka umí a já úplně nechápu, proč tenhle jeho film má tak nízké hodnocení. Špičkově napsaný scénář je nagradovaný velice zajímavě pojatou kamerou a vše podtrhuje hudba, co vás vtáhne. Vše navozuje pocit čehosi neosobního a mimo kontrolu jedince. Špičkově zahrané a minimalistický Clive Owen tam prostě sedí. Mnohem lepší a propracovanější než přeefektovaný Bourne s Bondem.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
4
Nemám v oblibě tento typ thrillerů, kdyby bylo více akce, tak bych hodnocení možná i zvedl výše, ale ta přestřelka v tom museu nebo kdeto bylo mi nestačila. Takže celé dvě hodiny se jen kecá a kecá a kecá, mimo to téma filmu mě naprosto nic neřeklo a ani nezaujalo, je to sice dost reálné, ale mě to nechalo naprosto chladným. Dvě hvězdy jsou za slušného Owena a slušnou Watts, jinak šílená nuda. P.S. Film má tendenci uspávat, u mě se mu to podařilo 3x, což se mi u žádného filmu snad ještě nestalo.
Pas
Pas
6 225 bodů
5.5
Solidní herecké obsazení tohoto snímku jsou zřejmě jeho největším tahákem.Rozjezd velice slušný,žádné dlouhé představování tisícovky nejrůznějších, většinou zbytečných postav . Děj je sice spletitý ale divákovi celkem zřejmý a přehledný. V druhé části, filmu začíná docházet štáva . Vylepší to skvělá přestřelka v muzeu která je bohužel předčasným finále. Samotný závěr je nudný a plný klišé. Škoda, tenhle film je určitě zajímavý a rozuzlení si zasloužil lepší.
wop
wop
1 716 bodů
7.5
Na první shlédnutí zklamání, protože od obrázku Cliva Owena s pistolí v ruce člověk očekává něco jiného. Na první shlédnutí také poněkud zmatek z propletence konspirací, vysokého počtu záporných postav a událostí, jejichž význam není vysvětlen polopatě. Na shlédnutí druhé a další jde ale o velmi chytrý a dobře natočený film, ve kterém je uvěřitelná nejen celá zápletka, ale i jednotlivé postavy. Prakticky všichni tu podávají vynikající výkony, kromě ústřední dvojice mi nejvíce v paměti uvízl Brian F. O'Byrne v roli bezejmenného konzultanta. Nebýt scénáře, který diváka nutí být neustále v pozoru a dělat si alespoň v duchu poznámky, byl by to film na jedničku.
Lomikar
Lomikar
102 bodů
7.5
Ačkoli si The International pamatuje většina lidí skrze jeho atypické tempo, architektonický turismus a rozstřílení ohavné cukrářské abominace Guggenheimu (kdyby ten barák šel dolů celej, je to jasně na maximální hodnocení), osobně mi přišel nejzajímavější ten prazvláštní deziluzivní scénář, který je skvostně nenaplňující a pokud budeme Bournově trilogii říkat post-Bondovská, tak tenhle film je post-Bournovský. Ukazuje nám sice ten stejný svět mezinárodních korporací, bankovních sítí, mafiánských rodin a tajných organizacích, ve kterém běhá vzteklý pes Clive Owen se svojí srandovní zabejčeností, nicméně tentokrát si dává scénář záležet na tom, aby bylo jasné, jak je jeho snažení v podstatě úplně zbytečné, protože si to veškeré tyto spolky vlastně vyřeší mezi sebou bez něj. Zásadní jsou pro to vedlejší postavy z rodinného klanu Calviniů, které se ve filmu mihnou jednou, vícekrát se o nich mluví a dle toho, co o nich víme, by se mělo jednat o tu nejnebezpečnější složku celého obchodu se zbraněmi, kolem kterého se točí zápletka. Místo toho jsou ale nejen ve výsledku nápomocné protagonistovi, ale i tiše a nepřímo vyřeší celou situaci a to zdánlivě k protagonistovo spokojenosti, nicméně ve výsledku tím jenom podtrhnou nakolik je již nemožné zvnějšku nabourat svět zákulisních finančních operací, které skrze svému rozšíření za hranice národních států ztratily formu a staly se kluzčími než kdy předtím.