Zběsilý útěk

75%

Komentáře a recenze 14

28 393 bodů
8
Příběh jedné noci vygradovaný do absurdna. Scénář ostrý jako břitva, temná atmosféra a svižné tempo plné adrenalinu. Děj sice není nijak rozvinutý, ale tady by to bylo jenom na škodu. Po dějové stránce je však toho více něž dost. Atmosféra nabitá vlivem akce a napětím držící hluboký, drsný a emocionální gangsterský výplach, kde Paul Walker v hlavní roli ukázal, že i na takové role má. Pro nás je tendenční účast Karka Rodena opět v roli slizkého padoucha a mnohých dalších českých herců. A není divu. Natáčelo se i v Česku. Nízký rozpočet nebyl překážkou a jak vidět, režisér a scénárista v jedné osobě Wayne Kramer si s tím poradil velmi efektně. Nakonec, byla to jeho vize. Snímek má tedy ve své nonstop akci skvělý vizuální styl. Ne, tohle není Tarantino či Scorsese. Tohle je Kramer a jeho brutální, krvavá, násilná a vulgární gangsterská jízda. Nic víc, nic míň.
8
Zběsilé tempo někdy stačí k dorovnání nedostatku nápadů a uvěřitelných postav. Zápasil jsem se třema hvězdama, ale nakonec tu čtyřku dám. Vždyť to má i Rodena, tak co bych ještě chtěl?
7.5
Chvíli jsem přemýšlel i o vyšším hodnocení, ale to by vzhledem k jiným, příběhově bohatším a pestřejším, kriminálkám tak úplně neodpovídalo. Zběsilý útěk rozhodně dělá čest svému názvu, nechybí mu dravost, náboj, syrovost a bleskově rozehraná zápletka, v níž se to napětím a slovíčkem "fuck" jen hemží. Velké pozitivum jsou i herci v čele s "rychlým a zběsilým" Walkerem a samozřejmě pošahaným uctívačem Johna Waynea Karlem Rodenem, jenž to zase rozbalil ve velkém a svou roli si evidentně užívá. Škoda jen, že režisér Kramer nechal v závěru až moc prostoru emocím a střelným zbraním a až moc se soustředil na zevnějšek, než aby si pohrál se samotným příběhem, a celé mi to přišlo trochu přeplácané a přehnané. Jinak ale skvělý a originální thriller, za jaký by se nemusel stydět ani mistr David Fincher..
9 025 bodů
8
Paul Walker, jak ho asi mnozí neznají a je vidět, že mu to jde snad mnohem lépe, než v Rychle a zběsile. Pokud máte rádi akční filmy, tak tady si užijete své. Tady se to nezastaví ani na tu blbou vteřinu. Pořád se něco děje a když už je volnější pasáž, tak to pak nahradí úplná senzace.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
9
Kramer má tolik nápadů, že je skoro až škoda, že je všechny naházel do téhle jedné zběsilé noci (některé "náhody" díky tomu působí přeci jen dost násilně našroubované do děje). I přes určitou přehnanost děje a poměrně zbytečný, leč účelný konec, je však Zběsilý útěk jízdou, která si zaslouží pozornost každého fandy drsných akčních filmů. Ulice jsou špinavé, rány bolí, kulky zabíjejí a ani děti z toho nevyjdou bez úhony. Zúčtování na ledě s pukem se mi vpálilo zatraceně hluboko pod kůži – už dlouho se mi nestalo, abych tak moc na vlastní kůži cítil každou ránu. Paradoxně se pro mě nejlepším momentem celého filmu stává vložená linie s pedofily, která de facto se zbytkem děje nemá vůbec nic společného a je tam „jen“ pro vyhrocení situace. Dokonalá scéna, ve které pomatení manželé čelí andělu pomsty, se s přehledem řadí k tomu nejlepšímu, co jsem kdy viděl…
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Sakra! Kde jsi byl...kde? celé tři roky!!! Až teď jsem tě našel! SUPER SUPER SUPER FILM!! P.Walker-určitě jeho nej výkon! K.Roden-potěšil! a V.Farmiga...WUA ta ženská je prostě kost!...Do pr*ele,..Ku*va..to je ale NÁŘEZ!!!!
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
No tak tohle byl opravdu drsnej nářez. Jízda od startu až do konce. Sice je to obyčejnej akčňák ani ne moc s dobrým scénářem , ale tak geniálně a skvěle pojat a natočen, že sem skoro ani nemrkl celý 2 hodiny. I herecké obsazení je coolové, i když jsem to nečekal když jsem si přečetl jméno Paul Walker ( pořád hovidím jako toho šamponka v rychle a zběsile), ale tady mě mile překvapil a řekl bych, že se zrodila nová akční hvězda. Opět se tu představil Karel Roden a opět v roli rusáka. Sice neměl moc prostoru, ale jeho kecy o dukeovi byli drsně ujeté. Škoda toho konce.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8.5
Hodně drsná jízda, ještě když vezmu v úvahu, že to stálo "pár babek" a je to o hodně lepší, než podobné vysokorozpočtové filmy.
jokohana
jokohana
1 388 bodů
4
Moc pěkně natočená debilita. Pan scénárista asi upad, když to psal. Hlavně ten správňáckej konec!!! No jaký ruský dítě by si nepřálo mít takhle hustýho náhradního USA tátu. Dvě hvězdičky tak akorát na Rodena.
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
9
Vysokooktanová nálož vkusné akce doprovázená trochou erotiky a řádnou dávkou vulgarismů. Tak se zpočátku profiluje akční film Wayena Kramera, který navíc posléze nabídne i chytrý scénář. Z hlediska vizuálu zaujmou především barevné filtry, divoký střih a hýždě Very Farmigy, přičemž vše je využito efektivně i efektně tak, aby vyzněl komiksový podtón, aby si divák každý obraz užil a zároveň nebyl zahlcen. Scénář je bláznivě chytrý, plný zvratů a spletitostí a absurdních, leč parádně načrtnutých postav. Role jsou rozvrženy adekvátně - Paul Walker předvádí výjimečný výkon tvrdošíjného smolaře ( zřejmě jeho nejslušivější role, další takovou už bohužel asi nepřidá ), asistuje mu uhrančivá Vera Farmiga, která si tímto filmem vyžádala pozornost Hollywoodu a k tomu Karel Roden opětovně ztvárňující Rusa, tentokráte Rusa se slabostí pro kovboje, která postavě dodá nový rozměr a patřičnou originalitu. Režisér si je jist svým dílem, udržuje nadupané tempo, ale diváka obdarovává střídmě, aby řetězec neskutečných situací vydržel bavit až do konce. Jedinou výtkou je tak přemrštěný konec, při němž jakoby hravé dítě na režisérské stoličce nevědělo, kdy má skončit. 90%