Ronin

79%

Komentáře a recenze 13

8.5
Spojení De Niro a Reno funguje na 110%. Hodně se mi na tomto snímku líbila kamera,která k filmu perfektně padla a samozřejmě také akce,která vypadala velmi dobře (honičky byly luxusní). Snímek má hlavu i patu a navíc není zas tak složitý,aby jste nad ním museli hodiny přemýšlet. Akční pecka jak má být.
29 851 bodů
7.5
Urvaný z Ronina nejsem , ale je to devadesátková klasika, která je hlavně perfektně obsazená a děj není zbytečně komplikovaný, ale má smysl. Pěkné honičky v autech, horší už to je s přestřelkami a nejvíce mi vadily zvraty typu: Mířím na tebe, dej sem kufr.. teď na tebe míří můj parťák, odhoď zbraň.. na tvého parťáka míří můj parťák, dej sem kufr :) Ale to byl v té době ve filmech častý jev. Ronin rozhodně patří k inteligentnějším akčním filmům devadesátých let.
4
Ronina jsem nikdy nedokoukal celého, až do teď. Je to hodně pomalý thriller (tady=nudný), naštěstí mu trochu dávají drajv ty naháněčky v autech. Jenže co z toho, když ten scénář je dost o ničem.
9.5
Celkově to hodí na nadupanou akční jízdu v evropském stylu a zápis mezi akční klasiku, kterou Luc Besson úspěšně zrecykloval v thrilleru 96 hodin a podobně laděných filmech. Hlavní herci jsou mimořádně věrní a pokud bych si měl rýpnout, jsou to vlastně Postradatelní pro předchozí generaci :-) Pro našince je tento film zajímavý tím, že k němu hudbu složil americký skladatel českého původu Elia Cmiral a v epizodní roli se objeví i Jan Tříska.
8.5
Skvělá kriminálka s prvky klasických noir thrillerů, která kromě hereckých výkonů těží především z technicky obrovsky podmanivého příběhu. Prvních 15 minut se všechno chystá a představují se nám hlavní protagonisté, aby následně mohla vypuknout neutuchající akční jízda, u níž není třeba moc přemýšlet, a přesto dokáže uchvátit svým dokonale propracovaným a dravě pojatým námětem. Hlavně automobilové honičky mají neskutečný spád a právem se řadí k těm nejlepším, jaké kdy byly natočeny. Frankenheimer to má ale celkově jasně v malíčku, zkušeně diktuje odpovídající tempo a vynikající scénář vyšperkovává trefnou atmosférou napětí a zrady, která číhá doslova na každém kroku. Pomyslná koruna v podobě herectví De Nira a Rena a také menší roličky Jana Třísky mě nenechává na pochybách, že Ronin patří k nejlepším kriminálním thrillerům 90. let.
9 025 bodů
8.5
Vynikající režie, která i chytrý scénář dovádí k dokonalosti. Špičkoví herci, kteří umí i mají co hrát. Přestřelky mají šmrnc, ale hlavně honičky v autech. To je nejsilnější parketa celého filmu. Řazení a ruční brzda dává alespoň nějaký smysl a bylo i úsměvné (v dobrém slova smyslu), že hlavní hrdinové používají blinkry. Celkově jde o svižně natočený akčňák, který vás pobaví, zaujme a má své osobité kouzlo.
8 590 bodů
1
Nepříliš zajímavá naháněčka mezi špiony, která chce fungovat navzdory tomu, že se toho o ničem /nikom moc nedozvíme. Takovej film může fungovat tehdy, pokud má chytrej scénář a výraznej styl (Mad Max: Fury Road), ale nemyslím si, že Ronin tohle má. Je sice fakt, že na automobilové naháněčky se stále vzpomíná na jako na jedny z nejlepších a svým realistickým ztvárněním se staví mezi Francouzskou Spojku a Bourneovo ultimátum, ale já osobně jsem 25 let od doby vzniku už příliš ohromen nebyl. Dojem Ronina kazí taky nějaké uměle znějící dialogy, apatické odříkávání replik Nataschy McElhone a jistá naivita (prošedivělej 55 letej De Niro utíkající s kulkou v břiše jako by to byl jenom nějakej štípanec).
avenis
avenis
8 145 bodů
7
Já bych teda chtěla vidět někoho, kdo jede jako šílený, kličkuje mezi auty v protisměru a přitom neustále bliká světelnou houkačkou, tedy dálkovými světly. To sotva... Ale film jako celek ujde. Nezabíhá se do detailů (co bylo v tom zatraceným kufříku?) a drží se jasné linie. Dobrý den, kufr sem. Irové, Rusové, Francouzi a Jan Tříska. A taky Katarina Witt na bruslích. Oba na odstřel.
Pas
Pas
6 225 bodů
8
Kombinace atmosféry evropských kriminálek a japonských samurajských filmů,výtečné herecké výkony pánů Roberta De Nira a Jeana Reno a skvostně natočené automobilové honičky,to vše činí z Ronina mnohem víc,než jen klasickou akční krimi.Ronin je film zdánlivě komplikovaný,ve skutečnosti ale s divákem rozehrává důmyslnou hru.O postavách víme jen to,co o sobě sami řeknou,žádné odbočky,zdlouhavé vysvětlování,pouhé soustředění se na aktuální úkol.Bylo příjemné zase jednou vidět film,který na vše nedává polopatické odpovědi a spoustu věcí nechává záměrně nedořečených.Jestli na to divák přistoupí nebo ne,to už je pouze na něm...
RafCapone
RafCapone
503 bodů