Gran Torino

86%

Komentáře a recenze 61

9
Clint i ve vysokém věku patří mezi absolutní špičku a Grant Torino je toho důkazem. Velmi silný příběh,který staví na uvěřitelném herectví samotného Clinta. Ty dvě hodiny jsem tomuto snímku rád věnoval. Miluji filmy o nenuceném hrdinství a sebeobětování ve prospěch věci. Zde je to všechno a já jsem v samotném finále sotva udržel slzu. Děkuji Clinte a příště zas.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
10
Nenásilná, kultivovaná reklama na antirasismus a neokázalé hrdinství. Není tam ani jedno zbytečné gesto, jediný rušivý moment. Akceptuji vtipný žebříček Takhle bych rád(a) zestárnul(a) a Clintu Eastwoodovi v něm přiděluji bezkonkurenční prvenství. A mimochodem, skvělý ústřední song :-)
29 851 bodů
7.5
Obdivuji Clinta, že v jeho věku je pořád takový štramák a drsňák. V první řadě samozřejmě skvělý herec. Nebýt jeho, byl by film poloviční. Sám si režíroval, takže ho jeho EGO naštěstí nepustilo k tomu, obsadit do hlavní role jiného herce. Díky Clinte.
8
Na Gran Torino se dívám z dvou úhlů pohledu. Na jedné straně jde o jednoduchý neoriginální příběh bez jediného neočekávaného zvratu, s koncem jasným už po pěti minutách. Je to prostě film plný klišé, právě proto svoje hodnocení nedávám tak vysoko. Na druhé straně je to ale skvěle zahraný a zrežírovaný film, který člověka opravdu dostane. Utekl docela rychle a obsahoval mnohem méně stupidního poselství, než moje neoblíbené Million Dollar Baby. Forma zase jednou zvítězila nad nuzným obsahem a Eastwood se s hereckou kariérou rozloučil snad nejlépe, jak mohl.
10
Napsat, jak je to skvělý film, je už pomalu nošením dříví do lesa. Ale nemůžu si pomoct. Tohle je prostě Eastwoodův majstrštyk. Navíc role, kterou si zahrál, mu snad byla psána přímo na tělo. Clint prostě nakopává prdele nejen darebákům v tomhle filmu, ale i na dálku ostatním režisérům, kteří asi stejně jako já nechápou, jak to tenhle skoro 80ti letý stařík dělá, že točí čím dál lepší filmy. 95%
muzz
muzz
18 035 bodů
9.5
Clint Eastwood byl, je, a doufám že ještě bude, vynikající herec a ještě lepší režisér!
Fingon
16 886 bodů
8
70%. Gran Torino na mě nedoléhalo tak tíživě jako Changeling, v první hodině jsem se dokonce i občas zasmál (jak dědek Clint naběhl na černochy), ovšem od momentu kdy začal z Hua nebo jak se jmenoval ten kluk dělat chlapa, tak nadšení poněkud opadlo. A ten konec... kdyby je prostě vystřílel, bylo by to sice stokrát ohrané, ale pro mně přesto lepší.
10
Film je natočen velmi svižně a i přes svůj věk Eastwood nepatří do starého železa a každý film bude za pár let odpovídat rychlosti filmové řeči svého vzniku, což se při nejlepší vůli o filmech jeho vrstevníků režisérů v žádném případě říct nedá. Právě Eastwoodova flexibilita spojena s autorskou výpovědí je největší předností filmu Gran Torino. Eastwood se vyjadřuje k lidskému životu a předává své životní zkušenosti a postoje. Činí tak prvoplánově, srozumitelně a jasně bez žádných zašifrovaných poselství a jinotajů, navíc v žánru, kteří diváci důvěrně znají. Zajímavé je, že i když film vypovídá o zklamání nad svými vlastními potomky, hraje jeho syna ve filmu jeho skutečný syn a druhý syn se postaral o složení hudby. Film Gran Torino se stal obrovským celosvětovým komerčním hitem a zasáhl i do Oskarového klání.
9
Clint Eastwood opravdu umí a tímto dílem ještě překonává své předchozí trháky. Gran Torino ihned zaujme hlavně fantastickým a zajímavým vykreslením charakterů jednotlivých postav. Především stojí za to sledovat postupnou duševní proměnu a vnitřní boj samotného Clinta, kterému scénář přidělil nesmírně nečitelnou roli a společně s přesvědčivým Christopherem Carleym vytvořil jednu z nejdokonalejších filmových dvojic, co jsem kdy spatřil. I přes námět zavánějící nudou ubíhá snímek ve vysokém tempu, je opravdu skvěle zrežírovaný a emotivní a neuvěřitelně lidské vyjádření přátelství a sounáležitosti deroucí se pomalu ale jistě na povrch vám nedovolí ani odskočit na malou. No a ten konec?!.... Ten mě opravdu dostal
8
Legendární Clint Eastwood ve své poslední westernové (a dobré) roli. I přesto že tomuhle filmu nedávám kompletní hodnocení přičichl jsem k němu velmi hodně. Velmi dobrý a kvalitní film. PS: Žádná nominace na Academy Awards.Vážně?