Pojistka smrti

80%

Komentáře a recenze 7

29 697 bodů
8
Film Noir jako řemen, krásně propracované psychodrama s prvky detektivky. Skvělý Fred MacMurray, ale i další jeho kolegové. Příběh sice odstartuje velmi rychle a člověk si říká, čím režisér vyplní zbylou hodinu a půl, jenže to graduje přesně jako má, pomalu, ale jistě houstne atmosféra až k nevyhnutelnému konci. Pěkná černobílá podívaná..
28 393 bodů
10
Film noir a jeden z nejlepších. Příběh velice dobře promyšlený a zpracovaný do sebemenšího detailu. Cyničnost a necitelnost hlavních postav snad už lépe být zobrazena ani nemohla. Děj pojednává o pojišťovacím podvodu a svým napětím ve svém vývoji předčí očekávání. Dnes samozřejmě předvídatelné, ale proč si tím kazit neocenitelnou podívanou. V hlavních rolích se blýskli Fred MacMurray a Barbara Stanwyck, jejichž výkon je fenomenální. Ani Edward G. Robinson nezůstává pozadu a dá se říci, že svou energií oba snad i předčil. I v tomto příběhu platí staré známé rčení: ‘Za vším hledej ženu.’ Technické a vizuální provedení je přesnou ukázkou toho, jak má takový noir film přesně vypadat. Vykreslení světla a stínů a i správnými úhly kamery působí na danou atmosféru cíleně a po divácké stránce vděčně. Pro fanoušky noir filmů povinnost.
8
Wilder uměl. Sice Double Indemnity není tak výjimečný a nadčasový film jako třeba Sunset Blv., ale rozhodně stojí za vidění. Dnes ten kriminální příběh nezaujme na 100%, asi proto, že průměrný díl Columba obsahuje stejně chytrou zápletku. Ale kvality filmu jsou stále funkční. Je to napínavé a nejsme si jistí, co bude dál. A to je u kriminálky důležité.
10
Jestli je tohle nejlepší noir, těžko říci - zhlédnutých jich zatím moc nemám, ale to se určitě brzy změní, protože Pojistka smrti je dokonalá..
9
K režírování filmů se Wilder jako etablovaný scenárista dostal díky Howardu Hawksovi. Jeho druhý film Pojistka smrti patří mezi respektovanou klasiku a vrchol dnes již konečně respektovaného žánru film-noir. Barbara Stanwyck ztvárnila v tomto filmu Pojistka smrti (Double Indemnity, 1944) krásnou Phyllis, která přesvědčí pojišťovacího agenta, aby připravil vraždu jejího manžela tak, aby vypadala jako nehoda. Zákeřná mrcha zosnuje dokonalý plán. Právem je tento snímek považován za nejlepší film noir všech dob a pokud jste neviděli, tak byste to měli časem napravit.Zákeřná mrcha zosnuje dokonalý plán. Právem je snímek považován za nejlepší film noir všech dob. Bomba.
9
Černočerná, krystalicky čistá a téměř Hitchcockovsky preciczní noirovka o jednom téměř dokonalém zločinu, která definuje zaniklý žánr se vším, co ho tak zdobilo. Prolhaná femme fatale, která sbírá mužská srdce jako skalpy nepřátel, sympatický hrdina, který se pošetile nechal skalpovat, promyšlená a originální vražda chudáka manžílka a napětí trpělivě houstnoucí až do emocemi napěchovaného finále. Wilder si s jednoduchým příběhem zručně pohrává, a přestože je vlastně jasné, jak všechno musí skončit, divák mu to zbaští i s navijákem. Povinnost pro fanoušky filmu-noir, ostatním mohu jen upřímně doporučit.
Miller
Miller
2 220 bodů
8
Kvalitní kriminální thrillerová noirovka. Velká část filmu stojí na výkonech MacMurraye, Robinsona a Stanwyckové. Nenudí, překvapí, baví, pěkně se poslouchá, trochu se přemýšlí. Ano, dnes je to možná trošku předvídatelné, ale konec mě překvapil. Také chytrý scénář dělá svoje a hudba Miklóse Rozsy lahodí uším všech posluchačů hudby (především) filmů z přelomu první a druhé poloviny minulého století. 83%