Memento

86%

Komentáře a recenze 27

47 088 bodů
9.5
Nestačím zírat jak výborný vlastně Nolan je. Tomuto snímku položil silné základy v naprosto precizně provedeném scénáři,který v originalitě nemá konkurenci. Neuvěřitelný námět,který se ve světě filmu neztratí. Po stránce vyprávění naprostý skvost,který mne po celou dobu udržel v napětí a očekávání. Technické stránce filmu nemohu nic vytknout,prostě klasický a dokonalý Nolan.
29 761 bodů
9
Příběh složený z útržků paměti člověka, který nemá krátkodobou pamět... to je geniální. Film vás nechá do poslední dobou tápat, jak skončí. Sami si zkoušíte skládat střípky filmu, abyste pochopili podstatu, ael tu vám odhalí film sám a ž v posledních pěti minutách. Tomu se říká jedinečný a dobrý film.
10
Nolan ví moc dobře, jak udělat dobrý film. Memento v podstatě nesrší nápady - má jediný. Zato ale maximálně působivý. A nejvíc pozoruhodné je, jak málo vyhraněný výsledný film je.
10
První spolupráce Nolan Brothers a hned z toho vznikla takováhle podívaná. Napoprvé mi to vyrazilo dech (pravda, byl jsem taky o nějaký ten rok mladší), na podruhé o pár let později je to pro mě "jen výborný film" ... 9/10
10
Originalita se vždycky vyplácí a tentokrát to platí dvojnásob. Film je solidně zvládnutým řemeslem a nabízí takové herecké výkony, že je lze označit za nadstandardní pro všechny zúčastněné. Hlavním tématem snímku je ztráta krátkodobé paměti, kterou tvůrci úspěšně převádí i na diváka. Vzniká z toho řada nesmírně dramatických scén, často se ocitáme uprostřed napínavého děje a jeho důvody se dozvíme až po pár minutách. Nolanovi se však skvěle daří udržet film srozumitelný, kombinuje několik časových i prostorových rovin a přitom nikdy nesklouzne k žádnému viditelnému logickému lapsu. Divákovi jde naproti zejména změnami barevnosti celých záběrových sekvencí, které pomáhají v orientaci.
9.5
Skvělé! Bezpochyby jediný film, na který kdybyste se měli možnost dívali od konce do začátku, tak by dával možná větší smysl než normálně. Pak by to ovšem byla jen nudná rutinní kriminálka a ne dokonalý příklad inteligentní filmařiny s výborným scénářem a s dokonale nepředvídatelným závěrem (vlastně začátkem). Pro mě vcelku neznámý Guy Pearce zazářil a Christopher Nolen získává další bonusové body....
9 284 bodů
8
Spolu jsou bráchové Nolanové neuvěřitelní! Memento je typický film svého tvůrce ve znamení filtru a části hereckého obsazení.. Ten koncept hošíka bez krátkodobé paměti je jedním z nejlepších, co jsem ve filmech viděl. Možná, že na Nolana zase až moc jednoduchý snímek, není technologický a hodně rychle vám představuje koncept, kdy namísto odhalování a nějakého twistu si tu premisu Nolan užívá, což není vůbec špatně, jen to on něj normálně nečekám. Zatraceně živý až takový footage projev, který dělá z tak velkého filmu něco specifického, ovšem na druhou stranu i kvůli tomu několikrát vytrhává z tempa. Výborný výkon Guye Pearce, který mi v těch velkých filmech nyní chybí.. Extrémně zajímavý snímek, který mi nepřijde tolik svižný a spíš než nad tím příběhem přemýšlet mi nezbývalo než si to jen užít. Věřím, že s druhém zhlédnutím to bude o ten stupínek poutavější zážitek. Navíc mám u filmu problém s tím, že ta Sammyho linka je pro mě zajímavější a hlavně procítěnější, než vůbec celý zbytek. Rozporuplné, ale tím konceptem si udělalo místo v historii... Baví mě o tom přemýšlet, baví mě se kát za to, že to tolik nedocením.. 75%
9 025 bodů
10
Náročná, ale po konci velmi osvěžující a nekompromisní záležitost. Hledat příklad originálního filmu je na pováženou, ale Memento se chytře snaží jím být. Není dokonalé, ale má k tomu hodně blízko a je hlavně unikátní. Neboť genialita nespočívá v příběhu, ale v pořadí, jakém je překládáno. A tady nemá Memento konkurenci.
squirrelpool
squirrelpool
7 016 bodů