Francouzská spojka

78%

Komentáře a recenze 5

29 851 bodů
6.5
Klasická detektivka sedmdesátých let řekl bych. Je to koukatelný snímek, ale nic extra. Většinu filmu jeden z detektivů někoho nahání a on mu vždy uteče. Meziscény fádní, příběh průměrný. Podívat se na film dí, ale žádný velký zážitek jsem z něj neměl. Je tu podle mě trošku přeceněný. Za mě 65%.
6
"Stará dobrá" škola? Musím se přiznat, že ve mně ten film naprosto nedokázal vzbudit jakýkoliv zájem. Pár slušných honiček a osamocených momentů, ale celek mě strašně nudil.
10
Film dostal do vínku v distribuci nejvyšší nepřístupnost rovnající se pornofilmům, kterou se ale nakonec podařilo zmírnit na přístupnost R, která je mimochodem také velmi svazující. Kina takové filmy hrají jen ve večerních časech, ale ukázalo se, že diváci film touží vidět. Obrovskou reklamou se ukázalo, že 14 dní před premiérou se v New Yorku našlo zaparkované auto se 105 kilogramy heroinu. V den premiéry se táhly od kin dlouhé fronty a film s necelým dvoumilionovým rozpočtem vydělal v době uvedení 51 milionů a v průběhu let vydělal další jmění na televizních právech a videu. Jen půjčovné Francouzské spojky vyneslo přes dalších 26 milionů. Eddie Egan dostal za film 240 dolarů a vyrazili ho od policajtů pět dnů před tím než měl nárok na rentu. William Friedkin se vrhl na režii Vymítače ďábla. Roy Scheider natočil Spielbergův hit Čelisti. Z Genea Hackmana se stala hvězda první velikosti, tedy něco, v co nikdo nedoufal nikdo ani v nejdivočejších snech. Samotný snímek se dočkal zajímavého pokračování v režii Johna Frankenheimera a významně ovlivnil celou generaci filmařů a dějiny jednoho žánru. Takový Paul Greengrass by mohl o Francouzské spojce jistě vyprávět celé hodiny.
9 025 bodů
9
Málo který film odolává zubu času, jako právě Francouzská spojka. Film, který trochu redefinoval pohled na tehdejší kriminální práci a který dokázal díky skvělým postavám a atmosféře prodat veškerý příběh, který není nejsofistikovanější, ale je účelově funkční a má spád, tudíž je nuda vyloučena. Kvalitativně prošly akční scény, které jsou i po letech svižné, svěží a hlavně nehorázně napínavé, že by se mohli dnešní filmaři leč čemu přiučit. 90%
InJo
InJo
1 832 bodů
9.5
TOP 70's krimi s nepřekonatelným Hackmanem v jeho životní roli. Kromě prvotřídního stylu a řemesla (viz strhující legendární autohonička) mě na tom vždy nejvíc fascinovala ta mistrná polarizace dvou ústředních postav - urputný hrubiánský polda vs. šarmantní kultivovaný padouch (výtečný Fernando Rey). Závěr geniální.