Následky lásky

71%

Komentáře a recenze 5

Dle relevance
i
75%

Režisér si vyloženě pohrává s přirozenou lidskou zvědavostí, a to dvojího druhu: co hrdina tají a kdy se odhodlá k činu, což v jeho případě znamená jakoukoli změnu, sebenepatrnější odchylku od zavedeného řádu. Stačí jednou místo ke stolku u okna usednout k baru - a lavina se utrhne.

O
100%

Dříve zobrazené detaily jako nefunkčnost výtahu v hotelu v první třetině filmu získávají na důležitosti až na konci, kdy se film navrátí flashbackem a ukáže, jak překvapil Titto oba zmíněné posluhovače i s kufříkem. Sorrentino zkrátka hraje jakousi percepční hru s divákem na všech úrovních. Sice s mnoha svéráznými, ale zároveň lehce pochopitelnými pravidly.

K
90%

Sorrentino se více než příběhem, ve svých filmech zajímá psychologií hlavní postavy. Divák dlouho neví, co si má o postavě myslet, proč dělá to a chová se tak či onak. Ale vývoj hlavního hrdiny je od začátku zjevný a hlavně precizně zpracovaný. To ovšem vyžaduje značnou dávku trpělivosti.

Č
80%

Skvělé je i prostředí a jeho použití. Hotel pro našeho znaveného muže představuje skoro až hrobku z kafkovsky absurdního světa. Jediným dalším výrazným hostem je tu nešťastný stařík podvádějící v kartách a neustále brblající o tom, jak jednoho dne bude opět bohatý a vydá se cestovat po světě. Na rozdíl od Titta, on zde má alespoň manželku.

F
80%

A i když odešel nakonec z hlavní soutěže canneského festivalu bez ceny, doma získal pět sošek italských výročních cen, Donatellových Davidů. Mnohem důležitější byl však fakt, že Následky lásky ohlásily nový pozoruhodný autorský talent v podobě jeho režiséra. To potvrdil i zatím poslední Sorrentinův snímek Velká nádhera.