Vyšší princip

85%

Komentáře a recenze 17

29 697 bodů
7
Někdo by mohl říci, že snímek vznikl s křížkem po funuse, ale každý film s touto tématikou je přínosem. Trošku vlažnější rozjezd, ale film vygraduje až ke skvělému konci.. Na některé věci by se prostě nemělo nikdy zapomenout.......nikdy..............
10
Ve filmu se objevuje působivý mix starší herecké generace a nastupujících neokoukaných mladých tváří, mezi kterými nechybí ani první dáma českého filmu Jana Brejchová. Jiří Krejčík ve filmu působivě inscenuje změnu atmosféry z poklidného českého maloměsta na oázu smrti. Nejde ani tak o to, že by film věrně zobrazoval skutečnost, film je natočen jako zřetelná alegorie dobra a zla a odolává i směšné ideologické dikci té doby.
9.5
Stoprocentní husina, dokonalá mozaika poskládaná z tísnivé atmosféry tehdejší doby a z utrpení nevinných znázorněného tak působivě a depresivně, že podobné emoce se ve mně vzpouzely už snad jen v případě Schindlerova seznamu. A v neposlední řadě ty úžasné herecké výkony v čele s vyděšeným pohledem Františka Smolíka, který si prohlášení "Die Sache ist erledigt" vyložil úplně opačným významem- správným, ale bohužel opačným. Klenot nejen české, ale i světové kinematografie!
9 279 bodů
10
Jeden z nejsilnějších zážitků z filmu vůbec. Nechci se k tomu, co jsem viděl nijak vyjadřovat, ač bych to nedokázal tak obratně, či mi to snad ani není vhodné. Dokonce si myslím, že pocity a myšlenky plynoucí z tohoto díla, jsou tak silné a nutné pro moderní společnost, že by se to mělo všem povinně promítat... Právě to je posláním studia historie - poučit se! 100%
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Docela drsnej film, do samého konce jsem čekal něco jiného než jak to dopadlo. Parádní scénář, to se musí uznat. 80%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
10
Vedle Práčete z téhož roku asi nejsilnější český film o druhé světové válce. A rozhodně nejlepší herecký výkon Františka Smolíka, ale i všech ostatních, včetně studentů, Ivana Mistríka, Jany Brejchové, atd. Jana Brejchová má v očích slzy, které určitě nevypadají jako umělé. A já mám v očích slzy už jen když vidím někde napsaný název tohoto filmu. Zdá se mi to jenom, že dnes mi žádný film tak slzy do očí nevžene a žádný ve mně nezanechá tak hlubokou stopu?!
Floridsky
4 376 bodů
8
Skvělé válečné drama s úžasnými hereckými výkony a tíživou atmosférou II. světové války. Kvalitní film s výborným vizuálem, ale 25. nejlepší film zdaleka ne. Jen takové lepší čtyři hvězdy.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Z hlediska vyššího principu mravního mi to nedovolí dát méně než 5*. Vynikající film, krásně popisující "dusno" které na našem území vypuklo po atentátu na Heydricha. Stačilo málo. Pouhá klukovina a než se člověk stačil vzpamatovat, už ho vyslýchalo gestapo. Ne jinak je to zde. Skupina studentů z pouhé klukoviny znehodnotí portrét onoho zastupujícího protektora. Jenže je zlá doba, nedá se věřit nikomu. Jeden ze spolužáků v rámci zaslepenosti pomstou jde okamžitě své spolužáky nahlásit na gestapo. Když si uvědomuje co udělal je už pozdě. Jeho kamarádi jsou vyslýcháni na gestapu. Profesor se snaží na za každou cenu vyjednat u velitele SS jejich propuštění. Má to ale naději na úspěch ? Film byl natočen podle stejnojmenné povídky od Jana Drdy. Které se to velmi věrně drží a v mnoha místech ji ještě velice rozvádí. Vřele doporučuju. 100x lepší než ty "skvosty" co rámci české filmografie vznikají dnes.
miza
miza
2 336 bodů
6
Je dobře,že vznikl tento film mapující naši historii.I když bylo vše trochu filmově jinak natočeno.
Rabadi
Rabadi
2 259 bodů
8.5
Tento film se přechodem mezi érou filmů prvorepublikových a porevolučních. Někteří herci i herecký styl jsou stále takové, jaké je známe z prvních českých filmů, asi také proto, že se film odehrává během druhé světové války. Také bych vyzdvihla herecký výkon Jany Brejchové a samozřejmě Františka Smolíka.