Top Gun

70%

Komentáře a recenze 29

4
Na jednu stranu VHS kultovka se skvělým soundtrackem, mladým Tomem, krásnou Kelly a přitažlivým vojenským prostředím. Na stranu druhou naivní báchorka plná polonahých chlapů, těžce předvídatelný děj a mizerní herci. Top Gun jsem kdysi docela mohl, postupně ale mě ale tahle klasika baví čím dál míň.
8
Jeden z nejlepších kýčů světové kinematografie, který Tony Scott natočil jako krásnou pohlednici s hezkými mladými lidmi. Kašlete na logiku, na postavy, tohle je Hollywood osmdesátých let v celé své komerční kráse. Jsem rád, že se tomu nikdy nenatočila dvojka:-)
10
Je to už 33 let a příští rok k nám konečně dorazí dvojka, není tak na škodu si připomenout původní Top Gun..... Rok 1986, produkující Jeremy Bruckheimer, režisér Tony Scott a Tom Cruise v hlavní roli. I přes nelehké přípravy a obtížné natáčení vznikl jeden z nejslavnějších filmů všech dob, který má i po skoro 4 dekádách svoje jedinečné nestárnoucí kouzlo. Top Gun je jednoduše skvělá zábava plná sympatických charakterů, luxusních stíhaček a především neskutečného feel-good feelingu, který prostě baví celou dobu. Ten film se sice v jedné části změní v trochu temnější podívanou, jinak je to ale prostě parádní zábavný film. Možná ne až tak chytrý, občas možná až příliš teplý ale zábavný. Dobře vyjasněme si to na rovinu- Top Gun je možná teplej, ale teplej v tom nejlepším možným slova smyslu! Mezi Maverickem a Icemanem (Val ,, ne-navždy Batman" Kilmer) je už od jejich seznámení hodně zajímavá chemie, která ve finále může dojít ať už k tomu, že si spolu rozbijou držku nebo si to spolu užijou v pilotním hangáru. Ve finále nedojde ani k jedné z těchle variant, Maverick a Iceman by se ale pravděpodobně zařídili do mého seznamu nejvíc hot gay couple párů, kdyby se k tomu oficiálně dostali. A tuhle skvělou ,, až moc gay" chemii má Maverick nejen s Icemanem, ale i se se všemi ostatními kadety v Top Gunu. Goose je ale pořád jen jeden! Ani na Goose ale Maverick pochopitelně nemá čas když se na scéně objeví Charlie. Je to jen postava, která byla do scénáře ve finále přidána jen proto aby diváci nečekali, že Maverick ve finále stráví pár hezkých chvil s Icemanem? Dost možná. I Charlie už je ale dnes neodmyslitelná součást původního Top Gunu. A i když si s Kelly McGillis čas na rozdíl od Cruise pohrál, tu ,,starou" Kelly McGillis z Top Gunu už nám nikdo nesebere. Top Gun by vlastně mohl být hodně snadno jen tupou zábavou, Bruckheimer ale sehnal božího Tonyho Scotta a právě jemu rozhodně hodně vděčíme za to proč je snadné si Top Gun zamilovat. Sympatický protagonista Maverick je dobrý základ, dobrý film vám ale automaticky neudělá. To až dost možná kvalitní režisér. A Tony Scott jím byl! Kvůli nádherným záběrům neměl problém vyhodit 25 000 dolarů ze svého honoláře nebo vyplýtvat většinu filmové suroviny na jedinou úvodní (vizuálně božskou) scénu. Bruckheimer ho dokonce po tomhle zjištění vyhodil, hned vzápětí ho ale přijal zpět páč pochopil, že ve Scottových rukách je ve film v dobrých rukách. Především to nebyl jeho jediný povedený film a na Tonyho Scotta se prostě musí vzpomínat jen v dobrém, byl to génius! Je fakt snadný si ten film zamilovat a odpustit mu hodně věcí- Vyměklý testosteron? Možná, ale ten film má prostě neskutečný kouzlo a neomrzí ani po 12 shlédnutích. Je tak teplej až je boží. Je tak luxusníma leteckejma scénama nabitej až je boží. A je tak neskutečně nestárnoucí, že je prostě boží. Na Top Gun nikdy nenechám dopustit a budu ho bránit zuby nehty. Mám ten film prostě strašně rád a minimálně jednou ročně ho asi pořád uvidím. Na dvojku by skutečně mělo po těch 34 letech dojít už příští rok. Scott se toho sice nedožil, Joseph Kosinski se ale minimálně Tronem: Legacy a Nevědomím ukázal jako solidní náhrada, která navíc nebude jen oprašovat originál ale měl by (podobně jako u Trona 2) zároveň přinést nový svěží vítr. A především se vrací Tom ,, Maverick" Cruise. Dle první ukázky vypadá Top Gun 2: Maverick prostě parádně a nemůžu se dočkat toho jak si těsně před návštěvou dvojky dám opáčko jedničky. Dvojka se pravděpodobně bude brát trochu vážněji (přístup k jedničce by už dnes asi jen tak neprošel), pořád by to ale měl být ten starý Top Gun a chystanou dvojku kde bude Maverick cvičit Goose Jr. rozhodně řadím mezi nejočekávanější filmy příštího roku. A i kdyby ve finále dorazilo zklamání, jedničku mi už prostě nikdo nesebere!
5.5
Takový film k nudnému odpoledni. Dobře natočené a Cruise se ukázal jako dobrý herec.
9 279 bodů
9
Nějak pořád nechápu, jak se mi to mohlo tak zalíbit.. Top Gun jsem považoval za americkou propagační hoňku bez sebelepšího příběhu stojícího na hromadě umělých scén a jeho největším plusem pro mě byla ona obecně nepříliš chválená romance. Ale jak šel čas, nejen, že se mi film rozležel v hlavě, ovšem navíc jsem na něj začínal vzpomínat čím dál víc hřejivěji. A nyní se přiznám, že já si Top Gun naprosto zamiloval! Mladší mnohem víc ve škatulce uvězněný brácha ze slavného režisérského dua Tony Scott se nemohl zapsat do historii lépe. Ano, natáčení bylo peklo a Tony Scott se i přes velkou podporu armády do krve rozhádal s producenty a střídavě se ráno budil jako nezaměstnaný. Ale stálo to za to! Náhled do fungování leteckého kurzu americké armády Top Gun, který je takový rychlokurz pro ty nejlepší, aby se staly legendami.. Všichni účastnící se piloti jsou stejní, přišli jako hvězdy a najednou se po nich chce aby společně potlačili svá ega a spolupracovali, to nebude snadné pro ani jednoho.. Ale absolvování Top Gunu bude jistě mnohem zajímavější díky přítomnosti zkušeného instruktorky.. Čirá kultovní radost, kde na každém kroku stříká amerikanismus a testosteron, ale tak snadno Vás to strhne, že i když mám tolik výhrad a je to jakoby to točil Michael Bay, tak stejně se toho nemůžu nabažit.. Proč? Top Gun je speciální kombinací elegantních leteckých scén (doprovázené skvělými záběry "ze shora", neotesaných pletek a adrenalinu.. Často uslyšíte, jak se někomu nelíbila ta ústřední romance mezi arogantním zobákem Petem Mitchellem a lektorkou Charlie, ale pro takový vztah musíte mít cit, nesmíte ho předem vnitřně odsoudit a on je nakonec skoro nejlepší na celém filmu.. Neskonalá časná devadesátková filmová magie plná naivity, která ale vykouzlí úsměv, jen když se o ní někdo jen zmíní.. Tom Cruise si může točit, co chce, bude mít nespočet ikonických rolí, ale žádná s ním nebude tak spjatá jako Peter "Maverick" Mitchell! Jo a mimochodem, ten soundtrack je absolutně bombastický.. Máte pravdu ty limity tam jsou, ale f*ck it! 90%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
6
Najúspešnejšia americká propaganda v dejinách kinematografie.
9 025 bodů
7
Film, který vznikl z novinového článku, asi těžko může uchvátit promyšleností děje. Jako solidní army-porno to ovšem funguje na výbornou, Tony Scott je král západů slunce a i romantika se dá nějak brát. Problém je, že jde až moc o bezduchou masturbaci nad letectvím, která v necelých 2 hodinách nemá moc co říct a na konci se vytasí s velmi nepřehlednou akční sekvencí, u nichž jsem čekal mnohem víc. Body k plusu dávám za položení základního kamene pro Žhavé výstřely a za to, že v jinak dost bídném filmu "Vyspi se se mnou" mohl díky Top Gunu Quentin Tarantino ukázat "magora z videopůjčovny" v plné své kráse.
8 589 bodů
6
Film o tom, jak muž zápolí s homosexualitou.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Pro mě je tento film symbolem popcornových filmů.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
2
Tak tupé, namistrované a nechutně propagandistické, že už to ani není sranda. Ani neuvěřitelně homosexuální nádech filmu mě nedonutí hodnotit ho s nostalgickou slzou v oku jako odvanutě zábavnou vzpomínku na dětství a 80. léta.