Šíleně smutná princezna

81%

Komentáře a recenze 24

7
Krásná česká pohádka s velmi dobrým Vaškem Neckářem a překvapivě snesitelnou Helenou Vondráčkovou. Pěvecká čísla jsou zábavná a chytlavá. Vždy jsou velmi dobře zvolená a texty mají hlavu a patu. Navíc za ta léta spousta z nich zlidověla. Nechybí zde humor a spousta zábavných vedlejších postav. Česká pohádková klasika.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
8
Výborné filmové pohádky byly (a občas dosud jsou) českou klasikou a v tomto případě (mimo velice obstojný scénář) hraje roli překvapivé a ve výsledku kvalitní herecké obsazení: "klasika" herectví ze staré školy v podání králů Marvana a Záhorského, divadelní herectví Vostřela a Kemra jako rádců X a Y a spousta malých nenápadných rolí a roliček - Ferenc Dibarbora ve své nejlepší filmové roli žalářníka a kata (vůbec je tam spousta dobře ukrytých slovenských herců :-), operetní sólista Oldřich Dědek jako dvorní bavič Kokoška, basový zpěvák populárních Setlerů Bohuslav Kupšovský jako dvořan, a samozřejmě ústřední dvojice; tehdy byli Neckář a Vondráčková na vrcholu popularity a Helenka se vedle herecky disponovaného a přirozeně nadaného Vaška vybičovala k slušnému a fotogenickému výkonu. Škoda, že Neckář nesměřoval svou kariéru víc k herectví, mohl se skvěle uplatnit. Samostatnou (jedinečnou) kapitolou je hudební stránka filmu, dílo nadaného a tehdy začínajícího pianisty a komponisty Jana Hammera mladšího, syna swingové zpěvačky Vlasty Průchové, který brzy poté emigroval a nastartoval skvělou kariéru v USA.
29 851 bodů
9
To co předvedli dva zpěváci je až neuvěřitelné. Moje oblíbená pohádka. I když se tam zpívá dost, nezvrhlo se to v muzikál a každá píseň má své opodstatnění a navíc jsou to povedené pecky. Některé z nich také zlidověly. Rádci jsou skvělí, králové také.. Perla. Každé vánoce musím vidět alespoň jednou.
muzz
muzz
18 035 bodů
7
Jedna z nejlepších moderních českých pohádek vůbec. Skvělé herecké i pěvecké výkony,nápaditá výborná populární hudba, která se skvěle hodila do příběhu,vtipné texty a scény, nejoblíbenější čeští herci, rádcové Vostřel a Kemr neuvěřitelní, výborná a krásná (jinak mnou neoblíbená) mladá Helena Vondráčková, kouzelný mladý (a výborně hrající) Václav Neckář.
5.5
Je to tak akorát. Něco bych vystříhal, něco bych nechal, něco bych upravil.
9 318 bodů
9
Možná není náhoda, že ty nejlepší české pohádky vznikly ještě dávno před demokratickým uvolněním země a zde vznikajícího se filmu.. A vedle pro mě nahláškovanějších a kultovnějších S čerty nejsou žerty jde o právě ten pomyslný vrchol československé pohádkové poetiky.. Jedna z těch inovativních pohádek, která leč pevně drží krok se zajetými žánrovými pilíři, stejně dokázala do svého vyprávění vnést jak řadu moderních odkazů, tak dokonce i samotné promítání Chaplinových grotesek.. Je vůbec složité v dnešní době hledat povedenou pohádku, už jen proto, že nejde v Americe o zajetý filmový žánr, už jen proto, že země jako taková neměla tak bohatou historii, a tudíž největší mainstreamový hybatel filmové produkce němá vůbec čím tenhle žánr obohatit. Ano, někdo by argumentoval, že mají Princeznu nevěstu, která je taky v zemi naprostou klasikou pořád v sobě nenese ty propisy středověké nebo novověké atmosféry, jakou u nás nese většina pohádek (a vlastně všechny moderní přístupy jsou už dávno zavrhnuty).. I proto není vůbec na škodu se vrátit do dětských let a připomenout si československé kulturní dědictví, jakým určitě nejen pro mě Šíleně smutná princezna je.. Bořivoj Zeman nebyl žádný žánrový amatér a především pro starší diváky byl brán jako ten největší pohádkový režisér, když se podepsal jak pod ještě černobílou Pyšnou princeznu anebo Werichova ikonického Byl jednou jeden král, jen se pak další roky hledal napříč filmem a od pohádek si dal na čas pauzu. A jeho velkým návratem byla právě až zdejší Šíleně smutná princezna... Námětem se zkusil inspirovat ve své Pyšné princezně, kdy ale šel s dobou a svoje dílo se rozhodl inovovat a zacílit opět na mladší (už novou) generaci. A právě proto se rozhodl do rolí obsadit populární nepříliš známé mladé herecké duo, které vedle svojí kariéry před kamerou zkoušelo prorazit i na pěvecké dráze (později dokonce spojili svoje síly a založili si pěvecké uskupení Golden Kids, kam ještě přibrali Martu Kubišovou).. Pro Helenu Vondráčkovou šlo o filmový debut, zatímco Václav Neckář už učaroval v Menzelových Ostře sledovaných vlacích. A jak se zjistilo společně dokáží vybalancovat jeden druhého v roli herečky a zpěváka... Jejich postavy nemají ve filmu ani jména, jsou to jen princezna a princ, ale i po letech jde o možná vůbec nejikoničtější pohádkový pár se zcela jedinečnou chemií.. Příběh vyprávějíce nápad dvou spřátelených králů, kteří chtějí spojit svoje rody a vyhnout se možní válce, a tak se rozhodnou provdat svoje dítě za dítě toho druhého. Ale kdo řekl, že budou souhlasit, a že nezkusí vzájemně svoje tatínky převést.. Mimořádně kouzelná pohádka, která na konci šedesátých let vznikla a uhranula tehdejší Československo. A i když skoro ignoruje všechny pohádkovské motivy a podstatněji sází na humorné a hudební pasáže, tak právě proto je v rámci žánru tak jedinečnou podívanou, jejíž experimentální vhled ale každému nemusí sednout ba třeba ani dojít.. Hudební čísla jsou naprosto fantastická, ať už princovy veselozpěvy anebo dokonce princeznina tragická hudební balada. A kromě toho si snad každý hrdina zažije svůj moment slávy, který spojil s nějakou po letech legendární hláškou... Neodolatelná součást štědrodenního odpoledne. "Chyťte se mě pochopové.." 90%
9 025 bodů
7
Tak už to čtenáři, cením a budu. Je to však uřvaný, i na tu dobu. Tak se to čtenáři, občas i stává, že koukám na tohle, když mi to dáváj. Já na smutnou Helenu jsem si zvyk i Neckáře beru, že si v lochu jen maluje pořád, ale když se s tím komentářem zas tolik neseru, pustím si to a možná budu rád. Samým blahem... fajn, už na to kašlu, asi se chápem.
avenis
avenis
8 137 bodů
10
Jedna z prvních hudebních pohádek, svižná, veselá, mírně ironická a politicky zabarvená. Písničky mladého Jana Hammera (17 let) prý vznikly během několika týdnů. Bohužel emigroval a tak jeho jméno zmizelo z titulků. Pak upadl v nemilost Darek Vostřel, film byl prostříhán a pak pro jistotu zmizel v trezoru celý.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9.5
Vydařená hudební pohádka s roztomilým Václavem Neckářem a ještě rozkošnou Helenkou Vondráčkovou. Inteligentní dialogy, pěkná hudba, spousta hlášek. Např. král Dobromysl: „To je klasika, dcero, to je klasika, tomu se musí smát každý!” Myslím, že tenhle film si zaslouží být zařazen mezi pohádkové klenoty českého filmu.
jirka26
6 288 bodů
7.5