U konce s dechem

75%

Komentáře a recenze 8

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 697 bodů
6
Film je to jistě svérázný a nevšední, jak bývá u Jean-Luca Godarda zvykem, mě bohužel příliš neoslnil.. prostě jsem si k tomuto neotesanému lehce naivnímu snímku nemohl najít cestu. Jean-Paul Belmondo v roli široká a fouká geniální, Jean Seberg okouzlující. Ve filmu však tito dva vedou dialogy, ve kterých každý mluví o svém tématu, žádný extra příběh.. a to se mi brzy zajedlo.. V součtu pozitiv a negativ mi nevyjde více než 60%.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Jako debut někoho, kdo chce světu ukázat, jak to má vypadat, jistě pěkné... Ale vzhledem k tomu, že na francouzskou novou vlnu obecně "nejsem", mě to asi ani nemohlo opravdu chytnout. Jenže co naplat - nějaký přehled mít člověk musí. A na druhou stranu musím uznat, že jestli mě všechny filmy, na které "nejsem", budou bavit takhle, bude to ok.
Fingon
16 886 bodů
6
Popravdě řečeno nevím, co s tímhle filmem všichni mají. Belmonda mám v podstatě rád, ale tady mně v roli těžkého frajera co si s ničím neláme hlavu nijak neuchvátil. A to jeho neustále opakované rádoby smyslné gesto s přejížděním rtů... No, asi jsem zrovna neměl náladu. BTW, všimli jste si na začátku novin, které prodávala mladá dívka ("podporujete mladé?)?
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
10
Po zvukové stránce kromě dobového jazzu a swingu, Godard využívá hluku z ulice, který záměrně často ruší dialogy, jako ve filmech černé série, ale použití hudby je dost odlišné než u snímků té doby. Naprostým převratem jsou uvolněné dialogy, které slýcháme až koncem osmdesátých a začátkem devadesátých let. Dialogy o sexu, lásce, kouření, mužích a ženách uvozují komorní hereckou akci v uzavřených prostorech. Film také funguje díky jednoznačné chemii a zároveň odtažitosti hlavních představitelů. U konce s dechem je kromě toho, že je shlédnutí povinností pro každého milovníka filmu skutečně jedinečným filmovým zážitkem.
lamps
lamps
15 156 bodů
8
Zatímco někteří slavní režiséři stavěli své filmy na neviditelnosti vlastního stylu, Godard ve svém debutu činí pravý opak. Jeho střih a změny rámování jsou neúměrně expresivní vůči poněkud strohému příběhu, který mnohem více než modernistický intelektuální švenk připomíná panoráma na celou tradici pomyslného subžánru krimikomedie, přičemž ho ve vlastní originalitě ukotvuje právě režisérův nápadný styl. Poskočné střihy coby hlavní manipulátor časové roviny, postavy promlouvající přímo do kamery, jakoby se akutně potřebovaly svěřit a náhlé série rychlých střihů na výrazné detaily... To vše vytváří fiktivní svět, který nás zkrátka baví sledovat a odkrývat jeho zákonitosti. A navrch ještě dokonalá postava frajera Belmonda, který svým charismatem a bezprostředním vtipem snad musel inspirovat i velkou většinu příběhů o Jamesi Bondovi. On má velkou zásluhu na atraktivitě snímku také u dnešního obecenstva.
avenis
avenis
8 061 bodů
5
Navzdory všem do nebes vynášejícím ódám na tento film, mně se moc nelíbí. Možná je to převratné dílo, možná oplývá vysokou uměleckou hodnotou, ale já z něj mám nepříjemný pocit. Tihle frajírci, co si hrají na Bogarta, tyhle chladné krásky, co neví, jestli se mají vázat nebo ne, dialogy, které často nedávají smysl... Sorry, ale ne, nerezonuje to mnou. (15.9.2022)
hroufie
1 416 bodů
9
Jednoznačně nejlepší film tohoto skvělého francouzského režiséra.
ZaS
ZaS
626 bodů
0
Naprostá stupidita. Nelogické chování hrdinů. Nesmyslné dialogy. Císařovy nové šaty ve francouzském hábitu.