Naprostá většina recenzí Krvavého Johanna pravděpodobně zmíní totéž – uznalé pokývání za odvahu natočit kombinaci hororu a komedie. Není divu, že kromě ojedinělých výstřelů jako nedávného Přišla v noci či tvorby Andyho Fehu (Shoky & Morthy: Poslední velká akce, Nenasytná Tiffany) nezbývá nic jiného, než se neustále odkazovat na veskrze průměrný, svou agresivní nekonformností však i po dvou dekádách nezapomenutý Choking Hazard. Jenže body za snahu samy o sobě stačí sotva k tomu, aby výsledek atakoval pásmo průměru.
Články 30
Pro každého z nás je českou filmovou klasikou něco jiného, neboť máme své favority, na které nedáme dopustit. Přesto jsme se rozhodli na danou otázku odpovědět a přinášíme vám obsáhlý přehled toho nejlepšího, co byste v české kinematografii neměli minout a co mezi naši klasiku určitě patří.
Nedělní večer patří na obrazovce České televize snímku Mimořádná událost. Scenárista a režisér Jiří Havelka tak po úspěšných Vlastnících přichází s další hvězdně obsazenou satirickou komedií. Vyplatilo se populárnímu tvůrci znovu vstoupit do téže řeky?
Přestože se česká kinematografie na horory nikdy nezaměřovala, vybrat desítku nejděsivějších titulů není snadný úkol – lákavých adeptů je totiž mnohem víc. Spousta krátkometrážních děl si proto vysloužila „jen“ čestnou zmínku a vybraná desítka se snaží odrazit různé proudy a přístupy, jimiž se tuzemští filmaři a filmařky během uplynulých dekád snažili vystrašit publikum.
Uznávaný americký herec portorikánského původu je známý především zápornými či nejednoznačnými rolemi, k čemuž ho předurčují jeho ostře řezané rysy a úzké vypočítavé oči. Benicio Del Toro ale v Karlových Varech ukázal svou lidskou stránku a při uvádění dvaadvacet let starého snímku, za který obdržel Oscara, oplýval úsměvy a optimismem.
Dnes večer (ve 21:50) si můžete na ČT2 pustit jeden z nejznámějších tuzemských trezorových filmů, který se stal na dlouhých dvacet let obětí normalizační politiky ze sklonku šedesátých let. V jedné z ústředních rolí se představila Jiřina Bohdalová, která dnes slaví úctyhodné devadesáté narozeniny. Provokativní mistrovské dílo v podstatě ukončilo kariéru věhlasného scenáristy a je symbolem filmařského odboje proti represivnímu komunistickému režimu.
Dlouholetá opora Činoherního klubu, znamenitý dabér a představitel nezapomenutelných vedlejších rolí zemřel 18. prosince ve věku 90 let.
Na televizní obrazovky se dnes odpoledne vrací poslední celovečerní film režiséra Juraje Herze (1934-2018) "Habermannův mlýn", který pojednává o soužití v Sudetech před válkou, za války a o společenském uspořádání po jejím konci. Pojďme si historické drama připomenout v recenzi z roku 2010. PŮVODNÍ TEXT: KONEČNĚ! Novinka Juraje Herze v sobě skrývá hned dvě dobré zprávy: 1) Tento kdysi výjimečný režisér natočil po necelých třiceti letech konečně zase film, který snese přísnější měřítka, 2) Čeští filmaři prolomili poslední tabu ohledně druhé světové války, trvalo jim to přesně 65 let.
Filmové horory pro naši zem bohužel nejsou nic typického. Když už tady nějaký za několik let vznikne, obvykle jde spíš o dosti zoufalý pokus imitovat západní vzory (viz např. úchvatně špatný Poslední výkřik). Pár opravdu dobrých zde ale přesto vzniklo. Které to jsou?
Na prosinec roku 2019 si pražské kino Bio Oko připravilo filmovou přehlídku československého mistra hororového žánru. Od 9. do 14. prosince uvede šest titulů Juraje Herze. Diváci se mohou těšit na digitálně zrestaurovaného Spalovače mrtvol, Ivu Janžurovou ve své životní dvojroli nebo na legendární automobil poháněný krví.