Princezna nevěsta

75%

Komentáře a recenze 13

7
Princezna nevěsta je příjemná odlehčená pohádka, která si sama ze sebe nebojí udělat legraci. Zatímco si děti užijí tu pohádkovost, tak jejich rodiče ocení právě tu snahu o vyvracení klišé a zlehčení daných stereotypů. Svým námětem a tou pohádkovostí mi připomínala naše pohádky a to si myslím je ta největší pochvala.
8
Moc pěkná pohádka s pár skvělými hláškami.Nevadila mi slabší výprava, jen možná šlo pár vtipů líp vypointovat...
4
Dost zvláštní fantasy pohádka. Nějaké klady bych možná našel (hlavně souboje se třemi bandity při cestě za princeznou), ale jinak je to dost nuda. Rozhodně jsem od téhle US klasiky čekal mnohem víc. Nekonečný příběh a Hvězdný prach pořád nepřekonáni.
8.5
Tento Reinerův film milují diváci po celém světě. Je jím v Čechách nepříliš známá, ale v zahraničí skutečně klasická pohádka Princezna nevěsta. Pohádkový příběh o moci pravé lásky, která vítězí nad všemi překážkami představuje v roli víceméně kouzelného dědečka Petera Falka neboli poručíka Columba. Každopádně se jedná spíš o fantasy, než pohádku a rozhodně není určená nejmenším dětem.
9
Koukal jsem jak blázen! Princezna Nevěsta je rozhodně nejlepší americkou pohádkou, která se svou atmosférou místy vyrovná i těm našim českým. Není to nic na způsob Nekonečného příběhu, který byl hodně fantastický. Kromě HNV( Hlodavci Neobvyklých Velikostí) zde najdete jen ryzí pohádkové motivy- sympatické statečné hrdiny, krásnou princeznu, krále zloducha atd. Opravdu moc se mi líbil scénář, ze kterého přímo sálal nadhled, dobrá nálada a spousta skvělých hlášek: "Jak moc seš vlastně chytrej?"-"Znáš Sokrata, Platona, Aristotela?"-"Jistěže znám"-"Pitomci!!" S čerty nejsou žerty získalo konkurenci.
10
Pohádky provázejí člověka už od dětství. Nejdříve jde o pohádky z vyprávění, poté o pohádky z knížek a poté i o pohádky filmové. Každá země má poté filmovou pohádku, která je pro ně srdcovou záležitostí. U nás v Čechách máme Tři oříšky pro Popelku nebo S čerty nejsou žerty, v Rusku mají Mrazíka a v Americe mají Princeznu Nevěstu. Ta byla adaptovaná dle knihy Williama Goldmana, inspirovala Williama Steiga k napsání dětské knihy Shrek a stala se jednoduše kultovní záležitostí. A to především i proto, že je spíše než pro děti pro diváky dospělé. Avšak ne kvůli tomu, že by byl film vulgární či brutální. Princeznu Nevěstu si jde prakticky užít jako klasickou pohádku, kvůli své neskutečné zábavnosti pocházející z utahování si klasických pohádkových klišé je mnohem pravděpodobnější pro dospělejšího diváka. Při sledování Princezny Nevěsty přitom jde vypnout mozek a skutečně si užít povedený pohádkový příběh, se zapnutým mozkem a uvědomění si snahu tvůrců divák dostane o mnoho víc. Dostane velice zábavnou podívanou, kterou Rob Reiner natočil i s relativně malým rozpočtem (16 milionů dolarů) vyloženě fenomenálně. Princezna Nevěsta dost možná nestrhne svou výpravností, jinak je ovšem jednoduše perfektní ve všech směrech. A obsahuje všechno, co by správná pohádka měla obsahovat: Princeznu, čaroděje, nebezpečnou bažinu s obří krysou, piráty a zabijácké úhoře! Sám William Goldman napsal i scénář k adaptaci své knihy a dokázal tak zachytit esenci předlohy. Předlohy, která tak moc nadchla Roba Reinera, že právě on chtěl adaptaci natočit. A Princezna Nevěsta působí jako film, který se točil s vyloženou nadšeností. Reiner měl navíc obrovské štěstí na casting a to v rámci hlavních i vedlejších rolích. Skvělá dvojice Cary Elwes a Robin Wright jako hlavní zamilovaný pár, ale také například Chris Sarandon, Christopher Guest, Mandy Patinkin, Wallace Shawn, Peter Falk nebo wrestler André the Giant ve své nejlepší filmové roli. Každý z nich je ve své roli fenomenální a především právě Elves a Wright, kterým tahle skvělá pohádka nakopla kariéru. Princezna Nevěsta je těžištěm spousta skvělých a chytrých hlášek a je též důvodem ohromné zábavnosti téhle podívané. I díky perfektnímu scénáři, zručné Reinerově režii a neskutečnému náboji si tuhle pohádku prostě nejde neužít. Kromě příběhu Buttercup a Westleyho se na malé ploše dokáže i hezky vystavit příběh vnoučka a dědečka, který svému vnukovi právě Princeznu Nevěstu předčítá. I zde se nachází prostor pro povedené hlášky, samotný závěr ovšem zahřeje u srdíčka. Stejně tak jako závěr příběhu Buttercup a Westleyho, který má vše. Humor, emoce i skvělý příběh, který pramení ze skvělého Goldmanova scénáře. Ani řemeslně ten film nemá chybu a až na onu tak trochu chudší výpravu by člověk dost možná mohl tipovat, že to stálo o pár milionů víc. I za relativně málo peněz ovšem Reiner předvedl hodně muziky a světu daroval jednoduše dodnes dokonalou záležitost. Princezna Nevěsta je prostě skvělá dobrodružná podívaná, která má klasické pohádkové propriety, zároveň si je ovšem skutečně schopná z pohádkových klišé vtipně utahovat a přitom se vyloženě nestát parodií. Ideální podívaná pro celou rodinu, kdy si děti sice užijí pohádkový příběh, dospělí ovšem dostanou o poznání víc. Chytrá, vtipná a vyloženě skvělá záležitost, která zcela určitě patří mezi nejlepší pohádky všech dob......
9 329 bodů
7
Někdo by mohl říct, že je Rob Reiner malinko rutinér, anebo dokonce, že mu to jméno nic neříká, ale když pak zmíníme tituly jako Misery nechce zemřít, Pár správných chlapů anebo romanťárnu pro děti Má mě rád, nemá mě rád, tak nejen že by se nám měl vytvořit obraz režiséra, který má ledacos za sebou, ale taky dříče, který si okusil všelijaké žánrové kombinace a v tolika z nich navždy utvořil takřka kultovní snímek. Můžeme na jeho kariéře vidět, že pokud pracuje s dobrou knižní předlohou je Reiner schopen ji na plátně převést v takové míře, že takřka pokaždé samotný psaný předobraz nadobro zastíní. A nakonec i právě Princezna Nevěsta je podobným příkladem, kde sice takřka na každém kroku cítíte přítomnost předlohy, což Reiner výrazně obtiskl i do vyprávěcího stylu v rámci příběhu, ale zase platí, že dodal tak půvabný obraz, že fanoušky instantně přesedlal na svoje hrané zpracování... Navíc přesně nejsme schopni pochopit, co znamená pro americké publikum Princezna Nevěsta. V zemi, kde rok co rok děti naháněli do kin na všelijaké animované adaptace od Disneyho, aby pak jen přešli na jejich hrané předělávky. Ale faktem je, že nejde o zemi s tak bohatým folklórem, jaký máme tady v Evropě. Vždyť velká většina našich pohádek je o věcech, jaké v Americe, která nikdy nezažila středověk, zkrátka nejsou. Princezna Nevěsta je ten typ filmu, o který jsem zakopával už pěknou řádku let a pořád jsem si k ní nenašel čas. Věděl jsem, že jde o ten titul, který mají rádi kluci z Big Bang Theory a v Jak jsem poznal vaši matku, ale prakticky kromě věty "Jmenuji se Inigo Montoya, zabil jste mi otce, připravte se zemřít." jsem o příběhu neměl ani ponětí.. A nakonec musím uznat, že má tahle pohádka něco do sebe. Především moc krásně balancuje mezi žánry a rozhodně nejde jen o nějakou jednohubku pro dětičky, ale naopak několikrát dokáže přecházet i k děsivějším prvkům.. V čele s fantastickým castingem, kde v každé z hlavních roliček vévodí jedno zajímavější jméno za druhým. I když určitě vede partička postav, které hlavní hrdina potkává na svých cestách v čele s ikonickým šermířem Inigem Montoyou anebo obrem Fezikem (svého času docela známý francouzský wrestler), s nimiž si nejde putování krajinou více užívat.. Zábavná procházka fantaskním světem, kde vítězí důvtip a odvaha a na tolika krocích čeká jeden parádní šavlovací souboj za druhým.. Světem mi připomíná novější Zakletou Ellu a stylem nakonec opravdu ty naše pohádky.. 75%
9 025 bodů
9
Když vám Colombo vypráví pohádku, ve které není přebytečná vata, ale jen souboje, láska a pomsta, tak je o zábavu postaráno. Reiner drží tempo pořád ve střehu a Goldman se stará, aby nebyla nuda jak v dialozích, tak v příběhu. Jen škoda té levné výpravy, která mohla být přeci jen trochu propracovanější (nic nezamrzí víc, než prázdná pustá pláň). To nemění nic na tom, že to je velice chytrý film.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8
"Právě jsi se stal obětí jedné z nejobvyklejších chyb v dějinách. Nejznámější je: 'Nikdy se nezapleť do války v Asii.' Ale jen o něco málo známější je tahleta: 'Nikdy nebojuj se Siciliány, když je smrt blízko.'" - Tak to je jen jedna z mnoha skvělých hlášek této pohádkové komedie, která nepochybně inspirovala pozdějšího animovaného Shreka. Jediné co mi nesedlo je, že ne celém filmu je bohužel poznat jeho rozpočet pohybující se zřejmě kolem cifry dvaceti dolarů.
Veronika Rada
Veronika Rada
915 bodů
8
Film je spíš akční fantasy než pohádka, ale má své kouzlo i po tolika letech. Navíc si člověk uvědomí kolik filmu bylo tímto inspirováno ať už vizualem nebo postavou. Pravem patří mezi klasiku svého žánru.