Predátor

86%

Komentáře a recenze 82

9.5
Nejspíš nejlepší Arnieho film vůbec. Skvělé akční sci-fi kde si to Arnie rozdá s adekvátním soupeřem - Predátorem. Hold ono se nedalo svítit. Na zemi už prostě nebyl nikdo kdo by mu mohl konkurovat,tak byl povolán emzák z vesmíru. No a podívaná je to téměř dokonalá. Cool tvrďácké hlášky zde lítají jako vlaštovky a akce je správně krvavá a nekompromisní. Navíc predátor vypadá skvěle a je jedno jestli má masku,nebo nám ukazuje tu svou držku. Finále kdy se Arnie pomaže bahnem a rozdá si to s predátorem, tak to je úplná slast.Klasika všech klasik.
29 851 bodů
8
Spolu s Terminátorem je to pro mě nejlepší Árnýho výkon. Naprostá klasika akčních filmů té doby. Stromy vybuchují větve lítají- Arnold ve vrcholné formě, kdy se mu vystupují žíly při každém výstřelu a z jeho pohledu by měl strach i pravý Predátor :) Klasika, která neomrzí.
28 422 bodů
10
Arnold Schwarzenegger ve velmi uznávané akčně hororové klasice, která byla dokonce předělána do 3D. Profesionalita speciální jednotky je zachycena ukázkovým způsobem jejich nebojácnosti, všímavosti každičkého detailu a nadhledem nad situací. Drsné dialogy a hlášky jen potvrzují jejich tvrdou náturu. John McTierman dokázal z mála vytvořit opravdu hodně. On ten příběh je velmi jednoduchý, vskutku téměř bez děje. Vzniklá temná atmosféra dokázala vytvořit podívanou, jakou se do dnešních dnů stále nepodařilo zopakovat. Drsní chlapi a neznámý lovec, který svými kousky předčí veškerá chápání. Arnie předvedl ve své roli nemožné. Jeho postava byla nucena zavrhnout nejmodernější zbraně a bojovat s neznámým nepřítelem holýma rukama za použití různých nástrah jako domorodec. Souboj těch nejlepších, jaký svět filmu kdy spatřil. Snímek si drží tempo i napětí, takže divák jen strnule sleduje bezmocnost členů jednotky nad neznámým zlem. Nestárnoucí speciální efekty stále dokáží uchvátit. Maska Predátora byla vytvořena vskutku precizně. Lidskost a citovost E.T. Mimozemšťana vzalo za své. Zde se jedná o hrozbu, jakou si pozemšťan ani neumí představit.
10
Esence osmdesátek, kde se setkává akce Komanda i atraktivita Vetřelců. Design Predátora je geniální.
10
Napínavý thriller a jediný film, kde dostane Arnold pořádně na budku. Ze stokrát provařeného námětu se Johnu Mc Tiernanovi podařilo vykřesat akční klasiku s řadou dodnes nepřekonaných akčních sekvencí. Strhující obrazovou podívanou nakonec podpořila další výrazná posila, konkrétně skladatel Alan Silvestri. Fantastický akční a horrorový soundtrack je skutečně mistrovským dílem. Úvodní dynamické téma používané pro vojenskou akci patří dnes již ke klasice, stejně jako téma závěrečného souboje, které jako velkou věc zdůrazňuje celý orchestr! Tímto soundtrackem se Silvestri bezesporu vyrovnal i Jerry Goldsmithovi, který je jeho přiznaným vzorem.
10
Prostě a jasně řečeno: K posrání dokonalé. Když jsem si Predátora po delší době celého zopakoval, uvědomil jsem si, že patří do té hrdé smetánky mnou milovaných filmových děl, z nichž bych nevyjmul a ani do nich nepřidal jedno jediné okénko. Bez debat nejchlapáčtější snímek historie, kde tvrdí hoši nejprve ostře rozdávají, aby deklamovali svou neohroženost, a následně dostávají na hubu způsobem, jaký bych nepřál snad ani rakovinové buňce na mých nejcitlivějších tělních aparátech. A zakončeno nejvíce strhujícím soubojem jeden proti jednomu, kde člověk tváří v tvář skutečnému monstru přijímá jeho pravidla a coby lovec z dávných časů se zcela upíná na podmínky okolní divoké přírody. Bad Ass Arnold jako tradičně bezkonkurenční, ale tady byli největšími hvězdami určitě Alan Silvestri, jehož soundtrack je nepřekonatelným ztělesněním napětí a konfrontace s tajemným zlem, a režisér McTiernan, který vystřelil celý příběh bez jediného klopýtnutí a zinscenoval tolik kultovních okamžiků, že žádné pokračování už nebude mít šanci tenhle originál překonat (ze všech vypichuji scénu hromadné "přestřelky" s neviditelným nepřítelem, která je pro mě jednou z nejzábavnějších z celých osmdesátých let - tu mohu vidět pětkrát denně, ale Arnoldův výraz při minutové střelbě do prázdna mě nikdy neomrzí).
bayern
13 716 bodů
10
Jeden z nejlepších sci-fi akčńáků co se povedl .Od začátku velká jízda,něvo takového se povede jenom jednou,dvojka už byl jen slabý odvar!!
8
Psal se roce 1987 a bratři Thomasové se inspirovali recenzemi na Rockyho IV, které zmiňovali, že příště bude snad muset italský hřebec po Ivanu Dragovi soupeřit s mimozemšťanem a vytvořili mimozemského zabijáka, kterého by neporazil ani Rocky Balboa. Na režijní sesli usedl John McTierman, do hlavní role nakonec místo Stalloneho dorazil Arnold Schwarzenneger, do vedlejších úloh se dosadili výrazné tváře jako Carl Weathers, Sonny Lendham nebo Jesse Ventura a samotnou roli Jungle Hunter Predátora obsadil basketbalista Kevin Peter Hall, který působil jako ideální protivník proti neporazitelnému Arniemu. Jak si Predátor stojí po letech? Musí se mu nechat, že nestárne.... nebo nestárne alespoň tak moc. Efekty sice ještě trochu drhnou, na tu dobu se ale jedná o perfektní práci. Zároveň ale furt platí, že to je čistý akčňák z 80. let se všemi povinnými trademarky a takový ten typ akčního filmu, který dnes už nevzniká. Predátor je rozhodně poctivé akční řemeslo: McTierman, který se na Predátora vrhl ještě před Smrtonosnou pastí dokázal, že mu akční scény nedělají problém a některé akční scény z Predátora jsou dost možná i jedny z nejlepších akčních scén všech dob. Predátora dělí 33 let od premiéry a dodnes je to opravdu funkční akční řemeslo, ve kterém funguje práce s postavami, akce i perfektní hudba Alana Silvestriho. Hlavní hvězdou snímku je samosebou Arnold Schwarzenegger, jehož Alan ´´Dutch´´ Schaefer je jedna z jeho TOP 5 nejznámějších rolí a jestli se někdo má postavit šmejdovi z vesmíru, měli byste zavolat právě němu. Arnold nefunguje jen jako silný rváč ale také inteligent, který pochopí Predátorovy slabiny a důkladně je využívá. Schwarzenegger zde tak po Komandu opět hraje postavu, která má krom svalů i mozek a k překvapení mu to jde. Schwarzenegger je pořád ale především herec co vše táhne svým charizmatem a sympatickým rakouským přízvukem. Jím řečené kultovní hlášky z Predátora vynikají právě třeba i díky Arnoldově výslovnosti. Kromě Arnolda je tu samosebou i zbytek komanda, o tom si ale promluvíme až později a promluvíme si o druhé hvězdě filmu: Jungle Hunter. Právě Jungle Hunter z původního Predátora je první Predátor v historii série a naštěstí se podařilo bratrům Thomasovým i McThiermanovy z Jungle Huntera nejen udělat silného protivníka ale zároveň, reálně smrtelnou bytost. Dočkáme se totiž pár scén exkluzivně z pohledu Predátora kde ho například můžeme vidět krvácet a víme tak, že je smrtelný. Divák tak snadno pochopí, že Predátor není nesmrtelný a Arnie ještě neztratil naději. A i když je Jungle Hunter především záporák, divák si k němu snadno najde cestu, nejen díky jeho tajemnosti ale především také díky tomu, že je to očividně opravdu parádní lovec s brilantním načasováním. Hall tu sice celý film (krom camea ve vrtulníku na konci) stráví pod kostýmem Predátora a reálně tak nemá tak moc šanci předvést něco čemu by se dalo říkat charakterní herectví, někdo ale Arnoldovy konkurovat musel a Hall zde ve finále i díky svojí výšce pasuje líp než původně plánovaný Jean-Claude Van Damme nebo cvičená opiče. A jdeme ke zbytku komanda: K Arniemu se do jeho týmu přidává Carl ´´Apollo Creed´´ Weathers, jehož Al Dillon funguje jako Schaeferův blízký přítel ale zároveň jako rival. Weathers se na radu po vzoru své postavy snažil od komanda stranit a tím si získat i v reálném světě stejnou nenávist jakou k němu mají postavy ve filmu a i díky tomu je počáteční nevole zbytku komanda vůči němu uvěřitelná a tyhle momenty tak fungují i přesto, že Je tu Bill Duke , wrestler Jesse Ventura nebo Sonny Landham, který byl znám především jako bývalý pornoherec a ochranka u něj nebyla proto aby chránila jeho ale všechny ostatní. Je tu Richard Chaves, kterému hereckou kariéru o pár let později ukončili neodbytní posedlí fanoušci ale především je tu Shane Black, jenž dal sérii legendární vtípek o obří vagíně, který je tak ubohý až je skutečně vtipný, zvláště když se mu zasměje i tak vážný charakter jako je Billy Sonnyho Landhama. Predátor je právě plný dodnes kultovních a legendárních hlášek, které zná snad každý filmový divák. Především jde ale o skutečně poctivý akční řemeslo, které navíc ukázalo jak vytvořit uvěřitelné pouto mezi válečným komandem a jak předvést jeho plnou sílu. S tímhle zabijáckým komandem byste si totiž vlastně úplně v pohodě chtěli dát celý film i bez Predátora a byl by tu potenciál, že by ho spolehlivě utáhli. Predátor 2, oba crossovery Vetřelců a Predátorů a Predátoři, se k původnímu Predátorovi nepřiblížili ani z rychlíku. Predátor: Evoluce od Shanea Blacka zpočátku i díky účasti Blacka vzbuzoval naděje na důstojné navázání, i Black ale ve finále selhal a i díky odkoupení studia 20th Century Fox studiem Disney má tak Predátor asi na (minimálně) velmi dlouhou dobu odzvoněno. Pořád ale máme původního Predátora, kterého nám nikdy nikdo nevezme.....Viděno v kině: 2x
10
Na to že nemám v oblibě vojenské filmy, tento mě hodně zaujal a líbi se mi. Má hlavu a patu. Arnie svou roli zahrál skvěle. Využil chytrosti a rozumu při likvidaci predátora. To se mi líbi. A ne jak už to bývá zvykem u takovýchto filmů, že lidský jedinec využije síly a vlastnoručně takového nepřítele umláti pěstí:-). Jednoduše řečeno ''nesmrtelný film,,. ZAJÍMAVOSTI: Film dal vzniknout dnes známé fiktivní postavě predátora, která se následně začala objevovat v komiksech, knihách, ale hlavně filmech Predátor 2, Vetřelec vs. Predátor a Vetřelci vs. Predátor 2. * Dílo bylo zfilmováno v Mexiku ve městě Puerto Vallarta. Záběry džungle byly natočeny poblíž archeologického naleziště Palenque taktéž v Mexiku. * Tvůrci disponovali rozpočtem 18.000.000 $, avšak film celosvětově vydělal 98 267 558 $. * Kromě filmu existuje také stejnojmenná knížka, která děj ale trochu více rozvíjí. Na jejím konci major Dutch přežívá sebedestrukční výbuch predátora a je následně hospitalizován v nemocnici s diagnózou nemoc z ozáření. Odtamtud uteče a následně o něm již nikdo nemá další zprávy. * Původně měl postavu predátora ztvárnit herec Jean-Claude van Damme, tomu neseděl kostým jelikož je menšího vzrůstu a po boku Arnolda by nebudil patřičný respekt, tak je k vidění ve filmu pouze v krátké sekvenci na začátku filmu, kde vystupuje z vrtulníku.
9 318 bodů
10
"Takhle by voják neměl umírat." Patrně jeden z "nejcooltovnějších" filmů co nám filmový svět nadělil. Přitom příběh je tak jednoduchý, ale v tom je taková síla! Skupinka vojáků stojící proti neviditelnému nepříteli, kterým je jedno z nejlepších filmových monster vůbec. Řada epických hlášek např."Když může krvácet, může i umřít!" Dovolím si zmínit jeden moment, kdy vojáci nastražili pastičku, čekají na nepřítele a Mac se holí. Navíc celý snímek obsahuje tolik dneska už proslavených momentů např. 3 červené tečky. A ten závěr, no filmová paráda! Arnold vs. Predátor, s geniální hláškou "Ty máš, ale pěknou držku!", a jejich napínavý a tak velkolepý souboj. Nelze nezmínit finální predátorský smích. Třešničkou už je jen excelentní výkon Arnolda - jeho nejlepší film? 100%