Dexter

88%

Komentáře a recenze 39

9.5
Po dlouhé době opět seriál ze kterého číší originalita. Nápad,aby byl policajt sériovým vrahem je geniální a tvůrci z něj vytěžili maximum. S postupem času kvalita seriálu mírně opadla a finále nedosáhlo takových kvalit jakých bych si přál. Stále se však jedná o top seriál,který na televizních obrazovkách září jako slunce na nebi.
Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
10
Z šedivé přeslazenosti a uhlazenosti nudných a otravných seriálů jiho- a severoamerické provenience se výrazně vyčlenily dva: Six Feet Under (Odpočívej v pokoji) a Dexter. Vynikající nápad Jeffa Lindsaye (román Darkly Dreaming Dexter) najít patologickému násilníkovi a sociopatovi s touhou zabíjet (krásný eufemismus - Temný pasažér) ventilaci jeho psychózy v roli Mstitele-Čističe mnohonásobných vrahů , kteří se z různých důvodů vyhýbají spravedlnosti, navíc dokonale informovaného (pracuje jako forenzní specialista u policie, takže má všechno z první ruky), a podřídit ho vlastnímu Kodexu (= dopadnout nepotrestaného zabijáka s nespornými důkazy o jeho vině a sám se nenechat chytit při jeho likvidaci, nezabíjet nevinného) je zúročen spektrem dobře vymyšlených a propojených epizod. Jednotlivé řady seriálu tvoří celek rozvádějící a řešící určité téma (Dexterova rodinná predispozice v postavě bratra Briana=Ice Truck Killer, nevlastní sestra Debra, manželka Rita, masoví vrazi Stahovač a Trinity, Doomsday Killer).
  • autentický Michael C. Hall (v češtině Saša Rašilov - no, budiž)
  • velice dobrá Jennifer Carpenter (česky skvělá Tereza Bebarová)´
  • skvěle propracované postavy, které žijí a vyvíjejí se
22 284 bodů
8
Dexter opakuje nekonečně dokola jeden motiv a postupně měkne. Poslední (tuším pátou) řadu už jsem raději přestal sledovat, abych si na tento jinak skvělý seriál nezkazil názor. Opakovat se pořád dokola není nikdy k dobru věci.
Fingon
16 886 bodů
8
Počáteční nadšení po několika prvních dílech bohužel poněkud opadlo, takže jdu o hvězdičku dolů. Po dokončené první řadě můžu říct, že je to velmi dobrý seriál (a Michael Hall je k sežrání, sakra co to zase píšu), ale House se mi zdá momentálně o něco lepší.
7
Nějaká ta krev se objeví. Seriál co mě docela zaujal. Dexter a ta jeho fikanost a zdařilé zahlazování a utajování stop. A co teprve likvidace delikventů. Takový kliďas a Deb dobře sprostá.
9 335 bodů
10
Jednoznačně seriál, který Vás tak upoutá, že se těžko odtrhává. Obzvláště, když hned od začátku je tak extrémně dobrý. Bohužel první naprosto úžasnou a ikonickou sérii už nic nepřekonalo, i když některé série se o to snažily, jiný tomu byly vzdálené.. Úžasný hlavní "hrdina", vynikající další hlavní postavy i ty vedlejší. Fakt jen jedna postava mi v seriálu vadila, a i tu jsem nakonec přijal. Naprosto geniální jsou rozhovory Dextera s jeho přízraky Harrym, Brianem, anebo i Debrou! Ačkoli finální (osmá) série šla kvalitou hodně dolů, tak přeci jen slzy tečou a tečou... Fanoušci pak nespokojeně volali, až je někdo vyslyšel a dočkali jsme se nadstavby v podobě "New Blood". S modernějším kabátem leč nádechem starého dobrého Dexíka si to jistě našlo svoje místo. Jakmile si show udobřila svoje diváky, tak je zase rozebrala. Závěr je to silný, ale já ho beru! Diváci neví, co chtějí, fanoušci vzpomínají na genialitu a děkují. --- 1. série - 100%!. 2. série - 95%. 3. série - 90%. 4. série - 100%. 5. série - 85%. 6. série - 80%. 7. série - 100%. 8. série - 75%. 9. série - 95%.
8 615 bodů
7
Když jsem to viděl 4 roky nazpátek, stal se Dexter seriálem, který jsem si automaticky zamilovat. Líbila se mi ta premisa a byl jsem značně zainteresovaný do psychologie psychopata s vbudovaným morálním kodexem. Vzpomínám si, že čtvrtá série s Trinitym mě bavila nejvíce a osmá série jakožko závěr nezahrál na tu správnou strunu (přesto bych to nenazval zklamáním jako třeba letos 8 sérii GoT). Dnes už bych nejspíše Dexterovi natolik nepropadl. Produkce je značně televizní a standardy už jsou jinde. Navíc to není vedeno s takovou tvůrčí grácií, jako třeba Breaking Bad, Mindhunter nebo Trierův film House That Jack Built. Námět hodný pozornosti, ale lepší vidět v nižším věku. 3,5/5
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Tak tohle je opravdová lahůdka, jeden z nejlepších seriálů, který jsem mohl vidět. Mám za sebou 1. řadu, která ze začátku trošičku nudí, seznamuje nás s Dexterem (výbornej Michael C. Hall), a s přibývajícími díly se to lepší a lepší k úplné dokonalosti. Závěr je překvapující a naprosto výbornej. Nemám snad žádnou výtku, možná mě občas štvala Deb(Dexterova ségra), ale jinak je to seriálovej skvost.
kedl
kedl
6 380 bodů
9.5
Dexter forever
Standa.
Standa.
6 180 bodů
9
Tvůrci seriálu na to šli hodně chytře, protože kdo by nechtěl vidět, jak dopadne nějaký parchant, když spravedlnost nezapracuje úplně na sto procent? A Dexter je ten poslední, od kterého by jste se mohli dočkat nějakého slitování. Taky mezi ostatním osazenstvem si každý určitě vybere svého oblíbence, ať už čestného klaďase Angela Batistu, průseráře Joeyho Quinna, týpka co říká nevhodný vtipy Vince Masuku, nebo kanálnici Debru, která sype sprosťárny, jak na běžícím páse.