Oběti války

72%

Komentáře a recenze 4

28 387 bodů
10
(prodloužená verze) Velmi impozantní snímek na základě skutečné události zvýrazňující nelehké žití vojáků s odepřeným sexuálním životem. Chlapci procházeli těžkými bojišti ve Vietnamské džungli a viděli jen beznaděj a smrt. Jsou to však ale stále jen obyčejní lidé, kterým sex prostě chybí a když jim je v době volna po misi odepřen vlivem zákazu vycházek a ještě v době před nadcházející další misí, vyřeší svoji touhu prostě po svém. Po citové stránce velmi působivé drama mající velmi mnoho otázek. Jak hodnotit vojáky, kteří jsou něčeho takového schopni? Kdo nebyl na vojně, nemá šanci něco takového pochopit. Krutost války změní každého. Soucit či lítost chtít od člověka vidějícího každý den někoho umírat? Thuy Thu Le ztvárnila onu dívku tak věrohodně, že rozhodně za tento výkon měla dostat cenu. Charakter každého z vojáků ztvárnili herci taktéž velice dobře. Snímek bohužel upadá do zapomnění a je to chyba. Něco takového se může stát kdykoliv a kdekoliv a je potřeba na to upozorňovat. Jedná o ohavný čin a armáda by se k tomu měla postavit čelem, aby se takovéto věci neděli.
8
De Palma je vždycky takové devatero řemesel, desátá bída. Snad ani není žánr, který by neokusil, což nejspíš zapříčiňuje, že z něj nikdy nemám pocit autenticity. Jde o práci z motivy, které objevili jiní. Oběti války jsou prototyp takového filmu - Válečný kus jak podle škatulky, kde sice vše perfektně funguje, ale budí to prostě dojem, že De Palma zase nakoukal mistry a střihnul si takové best of.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Tohle je naprostá špička válečných filmů z Vietnamu a nezamrazí a nešokuje snad jen psychopatického šílence. Scéná s vietnamskou dívkou na mostě to je vážně síla. Já se hodně zamýšlel nad tím co bych v té šílené situaci dělal a musím přiznat, že nevím - natolik výborně je to natočené. Hluboký pohled na zdroje lidského šílenství a utrpení.
aquiver
aquiver
2 105 bodů
6
Právem polozapomenutý snímek z války ve Vietnamu, ze kterého jsem subjektivně cítil spíš béčko kvalit 80. let než protiválečné drama zobrazující válečné zločiny. Žánrové legendy jsou úplně někde jinde.