Muž z Acapulca

82%

Komentáře a recenze 11

47 083 bodů
8.5
Muž z Acapulca je pro mne asi nejzábavnější Belmondo. Po celou dobu sledujeme vlastně dvě dějové linky kde hlavně ta o agentu Bobovi Saint-Clare dokáže výborně pobavit a rozesmát. To jak mu Francoise zatápí je opravdu k popukání a Belmondo je jako vždy vynikající.
29 308 bodů
7
Pro mě je to asi nejoblíběnější bláznivá komedie S Jean-Paul Belmondem. V sedmdesátých letech vychrlil tento herec spoustu podobných filmů různé kvality a tento se prostě povedl. 70 je dostačující, je ot přeci jenom odpočinkový poblázněný film na zlepšení nálady.
10
Šílená parodie s dvěmi liniemi, které se výborně proplétají (Merlin teda uměl svému hrdinovi zatopit, když chtěl) a jako třešnička mladá krásná Jacqueline Bisset. Můj druhý Belmondo za poslední týden - úplně jiný než ten předešlý a zase pecka. 9/10
8
Kdyby to byla trilogie (a i ve Francii opravdu je - Muž z Ria, Muž z Hong Kongu) byl by Muž z Akapulka zřejmě nejslabší díl, ale na druhou stranu mezi lidmi je suverénně nejpopulárnější. Bob Saint-Clare (Belmondo) je nejschopnějším agentem na světě. Jeho schopnost svádět ženy a řešit nejzapeklitější situace nápadně připomínají agenta 007. Není divu, že je tím jediným, kdo dokáže pomoci plukovníku Collinsovi, jehož agenty likviduje v Acapulcu neznámý hrozivý protivník. Bob se o tom přesvědčí už během mezipřistání v Paříži, kde mu neznámý pošle jeho informátora se sekerou v hlavě a Bob na oplátku hravě odhalí a zlikviduje po přistání v Mexiku řadu jeho mužů ukrytých v různých převlecích na různých místech. Setká se s krásnou Arianne a společně odrazí útok žabích mužů, kteří je napadnou v jejich přepychovém bungalovu. Velká sranda.
10
Smrt Jeana-Paula Belmonda mnohé zasáhla a dává to naprostý smysl. Francouzská legenda za sebou zanechala mnoho povedených filmů, žádný ovšem nejspíš v celkové oblíbenosti nepřekoná Muže z Acapulca. Na tu se často zapomíná v momentech, kdy někdo řeší nejlepší parodie všech dob a to je obrovská chyba. Tahle parodie na špionážní filmy totiž Belmonda představuje ve vrcholné formě. Tahle Belmondovka představuje francouzskou legendu hned v dvojroli. Nejen v roli agenta Boba Saint-Clairea, ale i v roli jeho tvůrce Françoise Merlina. V průběhu filmu se příběh dvou hlavních hrdinů proplétá v různých paralelách a příběh přeskakuje mezi fiktivním příběhem stylového špiona a jeho autora, který se musí potýkat s denními životními nástrahy. Velmi zajímavý koncept, kterého se naštěstí režírující Philippe de Broca dokázal skvěle chopit a především se Belmondo v hlavní dvojroli skutečně vyřádil. V Muži z Acapulca je vše na svém místě. Skvělé komediální načasování, povedené akční sekvence a fungující romantická atmosféra. Na tento typ žánru se sice koukalo tak trochu mezi prsty, přesto je Muž z Acapulca skvěle natočenou záležitostí, která se nakonec v rámci příběhu o spisovateli, který utíká do imaginárního života dočká i skvělého vyvrcholení. Kromě Belmonda navíc byla skvěle obsazena i femme fatale Jacqueline Bisset, která by se v klidu minimálně vyrovnala většině Bond girls. Muž z Acapulca by ovšem skutečně nefungoval bez energického výkonu Belmonda. Ať už je to elegán Saint-Clair nebo jeho přesný opak Merlin, Belmondo dal do filmu klasicky vše. Tehdy Muž z Acapulca především parodoval tehdejší bondovky se Seanem Connerym (Mooreovky odstartovali teprve též v roce 1973) a v uvolněné parodické formě vznikla skutečně skvělá parodie, která by se dost možná z dnešního pohledu dočkala kritiky za to, že si v jistých momentech dovoluje až moc, v roce 1973 ovšem tohle naštěstí někdo neřešil a Muž z Acapulca i díky tomu mohl získat kultovní status, který má dodnes. Skvělá komedie se zajímavým konceptem, vydařenou řemeslnou stránkou a především právě úžasným Jeanem-Paulem Belmondem. I díky filmům jako Muž z Acapulca bude Belmondův odkaz nadále žít a opětovné reprízy jeho největších pecek budou tuhle legendu francouzské kinematografie alespoň v jisté formě udržovat při životě. Díky za všechno Jean-Paule!
9 183 bodů
7
Jean-Paul Belmondo bude navždy pro některé minimálně tou přední tváří země galského kohouta a neodmyslitelným hereckým bardem, který bavil celý svět šířkou svého talentu.. Nebyl pro něj problém střihnout si prvotřídního akčnějšího hrdinu jako v Profesionálovi, ani komediálního šaška jako ve Zvířeti, a stejně když hrál vážné postavy nebo ne, pokaždé jste na něm viděli, jak si roli užívá a tuhle pozitivní emoci navíc přetahuje i do samotné nálady celého filmu.. Ale možná nejodvážnější film jeho herecké kariéry je a pro mě navždy i bude právě Muž z Acapulca. Příběh spisovatele Francoise akčních a špionážních románů o hrdinovi Bobu Saint-Claireovi, který za psacím strojem píše proslulé příběhem nabité romány a ve skutečnosti je to jen snílek a nudný všední chlapík, kterého nikdo po tváři nepozná.. A na podobně dvojím metru funguje celý film. Na jednu stranu představuje Jeana Belmonda v možná nejzajímavější roli své herecké kariéry, kdy se nenuceně pokouší svádět svou sousedku, ale přitom více žije svými napsanými postavami než, aby se staral sám o sebe, kdy na straně druhé je právě i tváří zfilmovaných předobrazů dobrodružství svého fiktivního hrdiny.. Právě jako Bob Saint-Claire dodává filmu svůj typický šmrnc a zábavnost spojenou s jeho hereckým přístupem a unikátním charizmatem, ale teprve až jako Francoise, představuje vrstevnatou postavu, se kterou může divák soucítit.. A co na jednu stranu humorným způsobem parodizuje Conneryho Bondovky, které navíc vyprávěcí přístup obohatil o řadu kreativních prvků včetně takového boření čtvrté stěny, tak současně vyrovnává osobní přístup nesmělého a milostně zanedbaného muže toužícího po své sousedce... Belmondo nemá vůbec žádný problém sehrát obě natolik rozdílné role a to tak, že pokaždé divák jasně cítí z jeho projevu o koho jde. Až ho nakonec napadne obě tyhle postavy postupně propojovat a jejich oddělené životy, i přestože jeden je fikční, mísit, aby pomohl jak sám sobě tak i jemu napsané postavě... Někomu ten nápad spojit obě stránky přijde geniální, já jen potvrzuji, že dává prostor Belmondovi jako herci, ale jinak jsem měl problém uvěřit i samotné romanci.. 75%
9 025 bodů
8.5
Vtipnost doprovázená šarmantností samotného Belmonda, který přebíhajíc mezi rolí namyšleného agenta a zakřiknutého spisovatele vytváří ultimátní charakter v jedné milé francouzské komedie nešetřící humorem a originalitou.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Další z Belmondových geniálních komedií s prvky akce, rozhodně jedna z těch nejlepších, navíc zde paroduje sebe sama, vypouští ty nejgeniálnější hlášky, a je zde i docela hodně krve. K tomu všemu zde hraje pěkná hudba, v dámské roli kráska, no není co vytknout. Zkrátka další nezapomenutelná Belmondovka.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
8.5
Není to pár chvíli co jsem viděl můj první film s Belmondem (Zvíře) a nyní je to Muž z Acapulca. Tento film mě připomínal Bláznivou střelu a tak jsem se dostal do dobré nálady. Každopádně se mi film ze začátku velmi líbil, ale ten zbytek mě přišel trocho od cesty. Moje druhá zkušenost s Belmondem nedopadla špatně, ale taky ne podle mých představ.
Evah
Evah
2 053 bodů
7
Upřímně Belmonda moc nemusím a na film jsem se nechala přesvědčit. Jakože zasmála jsem se, protože je to tak absurdní až za hranou všeho absurdního, že se prakticky ani obsah moc shrnout nedá. Hlavní hrdina je spisovatel, který píše příběh něco na styl Jamese Bonda, ale občas ho štve jak dokonalý je a to vede k hodně absurdním scénám. Jo za podívání to stálo.