Most přes řeku Kwai

80%

Zajímavosti 11

  • Na první záběr závěrečné scény most nevybuchl. Vlak bezpečně přejel a zřítil se z kopce na druhé straně.
  • Skutečný most přes řeku Kwai byl po dvou letech užívání v roce 1945 zničen.
  • Skutečný major Saito byl narozdíl od Sessue Hayakawy jeden z nejrozumnějších japonských důstojníků.
  • Trosky vlaku na konci vlaku byly pro tento účel zakoupeny od indického maharadži.
  • William Holden si prosadil podíl ze zisku ve výši 50000$ ročně. Dostávají je po jeho smrti i jeho dědicové.
  • Po natočení závěrečné scény dopravil producent Sam Spiegel natočený materiál na pět různých letadel, ale minimalizoval riziko ztráty.
  • Stavba mostu začla dříve, než byl začat casting.
  • Ačkoli most byl ve filmu zhotoven za dva měsíce, ve skutečnosti byl postaven na Cejlonu britskou společností pro filmování za osm měsíců. Byl dlouhý 130 metrů a 15 metrů vyčníval nad vodou. Dělalo na něm 500 dělníků a 35 slonů. To vše bylo zničené během pár sekund a celkové náklady byly 85000 liber, což by v roce 2002 bylo asi 1,2 milionů liber.
  • Alec Guinness zpočátku odmítal roli plukovníka Nicholsona s tím, že nezná nikoho, koho by bavilo dvě a půl hodiny sledovat ztvrdlý horní ret britského plukovníka. Navíc měl střetnutí s režisérem Leanem již při natáčení filmu Oliver Twist (1948).
  • Cary Grant byl krátce považován za představitele plukovníka Nicholsona, ale po neúspěchu ve filmu Crisis (1950) byla role nabídnuta Laurenci Olivierovi, který ji odmítl. Další na řadě byl již Alec Guinness.
  • Roli Shearse měl původně dostat Humphrey Bogart, ale šéf Columbia Studios Harry Cohn odmítal propustit Bogarta z jiného projektu.