Interstellar

88%
Interstellar
Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov.(Warner Bros. CZ)

Recenze: Interstellar

Kinobox.cz
80%

Je to jakési bezčasí v blízké budoucnosti. Lidstvo může spasit posádka hledačů nové obyvatelné planety po průletu masivní černou dírou, kde dochází k diletaci času. Čas, který je ostatně zásadní fyzikální i filosofickou veličinou filmu, v kině podléhá zákonu kvalitního díla - 169 minut uplyne jako voda.

Kinobox.cz
60%

Laicky řečeno - tak doslovné "finále pro idioty", které se topí v neustálém opakování téhož, aby to pochopil opravdu každý, jsme v "chytré sci-fi" neměli už hodně dlouho. A je to neuvěřitelná škoda.

47 059 bodů
8
Tento snímek jsem dlouhá léta odkládal a až tři roky od premiéry jsem se odhodlal a pustil si ho. Podle mne jsem dobře udělal, protože by byla chyba pustit si Interstellar jenom tak nazdař bůh. Chtěl jsem to shlédnout na jeden zátah a 169 minut je přece jen pořádná porce. Hned po prvních minutách mne snímek vtáhl do příběhu a já s napětím sledoval každou další scénu. Prvních 50 minut filmu bylo vynikajícíh a prvek nadpřirozena byl zajímavým osvěžením, jenže po odletu do vesmíru snímek začíná ztrácet dech. Naštěstí ho opět chytne hned po příletu na cizi planetu záplavenou vodou. Atmosféra pořádně zhoustla a napětí by se dalo krájet. Se zatajeným dechem tak sledujete posádku bojující o život. Po úspěšném odletu z planety snímek opět ztrácí drive,to vše se děje proto, aby se snímek pořádně rozjel na zmrzlé planetě kde čeká vynikající Matt Damon. Nejslabší části filmu je tak bohužel finále, které je zbytečně doslovně vyjádřené a překombinované. Pávě zde jde nejvíce vidět slabost scénáře, který byl po celou dobu schovaný za vynikající technickou stránku filmu. Chvílemi jsme vůbec nechápal co se děje a proč hlavní postavy dělají to co dělají. Zde tkví největší kámen úrazu, protože si Nolan ukousl prostě příliš velké sousto. Herecky je film dokonalý, ale to se dalo čekat, když se obklopíte vynikajícími áčkovými herci. Kamera je klasicky okouzlující a spolu s Zimmerovou hudbou vytváří nezapomenutelný filmový zážitek. Jak uz jsem několikrát zmínil, tak technická stránka je dokonalost sama, která opět posunula hranice filmového průmyslu. Škoda jen toho scénáře, který je v některých místech solidní poctou takovým snímkům jako Vesmírná Odysea, v některých místech pastvou pro oči a občas je to jen nabubřele povrchní podívaná s tuctový příběhem o záchraně světa,která se nevyhýbá různým klišé a zbytečnému emocionálnímu patosu.
29 102 bodů
8
Mám rád SCI-FI a každý nový nápad vítám. Tento žánr má vlastně neomezené možnosti a tento film využil složité teorie o červích dírách, časoprostoru atd. PRvní část je velmi tajuplná a čekla jsem co bude. Jelikož jsem o tomto filmu nevěděl co se děje týká vůbec nic, tak jsem byl překvapen tím, co se dělo dál. Prostřední třetina filmu je trošku nudná a přemýšlíte spíše nad teorií relativity, než abyste si užívali film :) Film je zakončen slušně a nevznikl z toho žádný škvár. Spoustu podobných filmů totiž zabije typicky hollywoodský konec. Tentokrát se tak nestalo a tak nemusím nelitujovat téměř tří hodin, které jsem věnoval tomuto snímku.
28 299 bodů
10
Velmi emocionální sci-fi snímek plného poselství, nadpřirozena, tajů, konspirací, podivna a vědy, což všechno dohromady vytváří sice dlouhý, ale naprosto fenomenální snímek, jaký tu dlouho nebyl. Bohužel však pro mnohé těžko uchopitelný, neboť myšlenky Alberta Einsteina jako je teorie relativity, kvantování elektromagnetického pole, ekvivalence hmotnosti a energie, některé z hlavních rovnic Lorentzovy transformace, prohýbaní časoprostoru, dále teorie o Červích dírách a jejich možnostech a v neposlední řadě kvantová fyzika jako taková jsou všechno věci, se kterými se zde pracuje a kterým ne každý zcela rozumí. A tak se pro nezaučené diváky bude zdát příběh značně složitý, nesrozumitelný, pomalý a filozofující. Atmosféra snímku s vynikajícím soundtrackem se velmi přibližuje k fenomenální sci-fi  klasice Stanleyho Kubricka  2001: Vesmírná odysea. Taje vesmíru, časoprostoru a třetí dimenze doslova vplouvají do nitra vědomí a zanechávají podivný pocit nekonečnosti a fantazie. Kdo bude očekávat popkornovou jízdu plného hlášek, akce a zábavných etud, bude stoprocentně zklamaný. Zde se hlásí o slovo věda a to je pro mnohé jiná káva.

Dodatečné informace

Původní název:
Interstellar (více)