Na sv. Valentýna

58%
Na sv. Valentýna
Plakát traileru

Film „Na sv.Valentýna“ přináší příběhy skupiny lidí z Los Angeles, jejichž osudy se protnou právě na den svatého Valentýna, kdy se každý z nich snaží najít lásku, nebo řeší milostné problémy. (Oficiální text distributora)

Recenze: Na sv. Valentýna

Kinobox.cz
40%

Takže ve zkratce: Říkat o něčem takovém, že je to Láska nebeská na americký způsob je ryzí urážkou britského originálu a každý, kdo to prohlásí, by si měl dobrovolně vyříznout srdce.

28 299 bodů
5
Svátek Valentýna, který se slaví v anglosaských a dalších zemích vždy 14. února, a snímek ukazující, jak takový den vypadá v ryze komerční atmosféře. Los Angeles a příběh takřka bez děje poukazující na určité páry prožívající tento den. Hlavně je ze snímku vidět, že tento svátek je v podstatě to samé, co svátek vánoční. Lidé utrácejí peníze, jenom aby někoho obdarovali dárkem. Atmosféra tedy růžová a plná květin, ale jako vyprávěnka se bortí snad už v základech. Svým způsobem právě vlivem spousty postav prožívající svého ´Valentýna´, celý koncept vypadá, že se jedná o spojení několik epizod do jednoho celku. Vlastně, jakoby to byly povídky v Česku a na Slovensku známé z pořadu ´Bakaláři´, jen z americké provincie. Samozřejmě nechybí ani rozpravy o sexu a dokonce o homosexualitě. Máme tu hádku i usmíření, seznámení i rozchod, splnění snu i ztrátu všeho. Zkrátka a dobře spleť tradičních příběhů, které jsou v takovém pojetí pramálo přesvědčivé. Snímek tedy selhává, ale jako případná kulisa během romantického valentýnského večírku zcela dostačující.
4
Neviděl jsem asi posledních 25 minut, ale počítám, že jsem o nic nepřišel. Romantická rychlokvaška o nejkýčovějším dni roku se spoustou známých tváři. Někdo si asi řekl, že čím víc dějových línií, tím víc Love Actually. Ale takhle to prostě nefunguje... 4/10
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
4
Láska nebeská na americký způsob, z čehož si (bohužel, jakkoli nemám rád podobná dogmatická označení) lze nejlépe o Na sv. Valentýna udělat obrázek. Zatímco v komediální rovině to celkem funguje, romantická část je k uzoufání hloupoučká a jednoduchá. I přes snaživou dějovou kostru, která propojuje životy jednotlivých aktérů, chybí věrohodné situace. Celé je to jen načančaným divadlem s tunou známých obličejů, které má srdce na každém rohu, ale netepe. Vrší se tu jedno klišé za druhým a režisér se vyjadřuje těmi nejjednoduššími filmařskými prostředky, aby rozumělo i pětileté dítě (tolik „aha, teď mi to došlo“ záběrů na obličej za zvuků tesklivé hudby sem snad v žádném jiném filmu neviděl). Pár herců z toho vyšlo s hrdostí (příjemně překvapila především Jessica Biel), některé postavy nemají vůbec špatný základ (vojanda Roberts, Hathaway na telefonu), ale celku lásku věřit nelze. Na to je to až příliš umělé a neupřímné. P.S. Z "tleskacích" scén už je mi fakt na zvracení.

Dodatečné informace

Původní název:
Valentine's Day (více)