Saw 3D

57%

Komentáře a recenze 25

47 059 bodů
4.5
Jen těžko uvěřit co následovalo po výborném prvním dílu. Snímek díky svým kvalitám vydělal dost peněz a tak bylo jasné, že dokud bude série vydělávat budou přibývat další díly s pochybnou kvalitou. Tentokrát tvůrci vsadili na 3D, ale i tento tah podle mne moc nevyšel, protože snímek je hlavně plný logických chyb a místy zbytečné brutality.
29 102 bodů
5.5
Saw 3D má rychlý spád a je plný brutálních scén, při nichž jsem opět přivíral oči. Co se týče příběhu, nebo her "skládačky" nepřináší nového zhola nic. 3. - 7. díl je jako jeden slitý seriál nevalné kvality. Pro milovníky krváků a sadistických scén asi dobrá volba.
22 265 bodů
4
Hejtování Saw jsem nikdy nepropadl a podprůměrné hodnocení jsem dal jedinému dílu. Ze sedmičky jsem ale měl přesto špatný pocit, proto jsem se jí vyhýbal. A skutečně jde o zdaleka nejslabší díl série, kde už je všechno extrémně překroucené, nesmyslné a přitom ani trochu zábavné.
6
Saw 7 to od začátku nemělo jednoduché: Na samotném počátku měl sedmý díl režírovat David Hackl, režisér Saw 5 a po sedmičce měl hned dorazit díl osmý. Plány na osmý díl ovšem byli zrušené v momentě, kdy Saw 6 velmi zaostalo za očekáváními a v kinech vydělalo pouze 68 milionů dolarů, nejméně z celé série. V závěru byli tedy scénáře k Saw 7 a Saw 8 spojené do jednoho, přičemž tvůrci slibovali, že Saw 7 zodpoví veškeré otázky, které si fandové pokládali od prvního dílu. Na začátku roku 2010 ovšem došlo k zásadní změně. Studio se zbavilo Davida Hackla jako režiséra a vynutilo si návrat Kevina Greuterta, režiséra šestého dílu a střihače prvních pěti dílů. Greuterta to tehdy mrzelo, protože měl natáčet Paranormal Activity 2, kvůli smlouvě ovšem musel natočit Saw 7. Na závěr poté Greutert 2 týdny před začátkem natáčení upravil značnou část scénáře od dvojice Patrick Melton/Marcus Dunstan. A byl to velký problém, protože se najednou muselo měnit herci, lokace a různé další produkční záležitosti. Posledním rozhodnutím poté bylo, že Saw 7 bude kompletně natočené na digitální 3D kameru. Kameramana předchozích šesti filmů Davida Armostronga nahradil Brian Gedge (šlo o jeho první a poslední celovečerní film v kariéře, kde sloužil jako hlavní kameraman) a zprávy o (tehdejším) záběru série Saw nepůsobili dvakrát optimistickým dojmem. Saw 7 mělo být velké finále, proto je na tom filmu velmi zajímavé to, že vůbec nepůsobí jako film, který má něco zakončit. Působí to jednoduše jako další díl Saw s další sérií nebezpečných pastí a zároveň zápletkou, která navazuje na konec šestého dílu. Mark Hoffman se definitivně stává sociopatem, který si jde pro svou pomstu. A ve finále Saw 7 zcela určitě patří mezi nejslabší díly série. Už z pohledu samotného vizuálu je něco špatně. V roce 2010 sice mohli 3D efekty působit sebevíc cool, z dnešního pohledu (a navíc ve 2D) je ovšem obrazová stránka jednoduše ošklivá s hnusným filtrem. Když se přitom člověk podívá na trailer a vidí záběry bez dodatečně přidaného 3D, nepůsobí to tolik špatně. Jenomže finální obraz vypadá vyloženě ošklivě a to tím způsobem, že při sledování si člověk rád vzpomene na Armstronga. Saw 7 má ovšem velmi fajn tempo, kdy se v podstatě pořád něco děje, jde se rychle na věc a ať už se řeší linka s finální sérii pastí Skládačkového vraha nebo linka s Hoffmanovou pomstou, skutečně se zde něco děje. Sem tam se objeví nějaká známá tvář, sem tam pomrknutí na předchozí díly a ve finále alespoň ten závěr slouží jako symbolická tečka za tehdejším koncem série. Hlavní postavu Bobbyho Dagena ztvárnil Sean Patrick Flanery, který je sympatický a samotná zápletka o člověku, který lhala o přítomnosti na pasti Skládačkového vraha, aby si pro něj spravedlnost došla zní zajímavě. Sem tam sice opět dojde k lehkému narušení původní filozofie Johna Kramera, pasti jsou v jistých momentech směšnější a směšnější a celé to pořád smrdí nastavenou kaší, pořád je to ovšem po celou dobu snesitelné. Saw 7 sice místo zodpovězení na všechny otázky naopak otevírá otázky nové, přesto na něco ovšem skutečně odpovídá. A i přesto, že při tomto vysvětlování musí divák tak trochu přimhouřit oči, v jistých podmínkách to do sebe přeci jen slušně zapadá. Dost možná by to celé dávalo o poznání větší smysl, kdyby už tehdy kromě sedmého filmu vznik i film osmý a dva scénáře nebyli vmáčknuté do jednoho. Otázka ovšem je jak o moc. Greutert se sice vrátil tak trochu proti své vůli, přesto na to vyloženě nekašlal a dodal relativně slušné uchopení, které mu série Saw v rámci možností nabízí. Charlie Clouser opět dodal stylový soundtrack a novou variaci ikonické ´´ Hello Zepp ´´, skutečně se přijde se zajímavými nevyužitými nápady (setkávání přeživších), dorazí další nečekaný twist a pak to skončí. Saw tehdy v roce 2010 skončilo neurážejícím způsobem, přesto se nešlo zbavit ponětí, že je sedm filmů jednoduše moc. A to ještě nikdo nevěděl, že za pár let Saw skutečně čeká návrat. Sérii Saw jde určitě v jisté míře obdivovat. Každý rok vznikal mezi lety 2004-2010 jeden film, přitom si filmy udrželi relativně slušnou řemeslnou stránku a k vyložené hororové pohromě nemá blízko nejspíš ani jeden film. Přesto se určitě mělo končit o poznání dříve. Po Saw 3? Dost možná spíše už na samotném počátku. James Wan a Leigh Whannell tehdy dodali zásadní thriller, který se díky úspěchu dočkal pochopitelných pokračování, kvantita se ovšem přeci jen začala míchat s kvalitou. Přesto má k těm legendárním příšerným hororovým pokračováním každý díl Sawu daleko a i díky tomu se na sérii Saw dá vzpomínat snesitelně. A navíc je maraton celé série se zásobami piva velmi zajímavou kolektivní záležitostí......
7.5
Překonat předchozí díly tím že nasekají vraždící scénky co jak nejvíce po sobě se nepovedlo a ničím nepřekvapily. Jelikož divák už tuší od předešlých pokračování co bude následovat, nijak se ničemu nepodiví a nepřekvapí. Závěr filmu byl povedený a vraždy ujdou a to i přes to že jde vlastně o jakýsi kolotoč (pořád to samé dokola). Doufám že už je definitívně konec hry.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
4
Určite som chcel vidieť Chestera Benningtona ako ma ogrcia krvou v 3D...
9 127 bodů
8
Jsem tak moc překvapen! Jako že mě dokáže SAW ještě po tolika slabších (bohužel až nepovedených) dílech takhle rozsekat! Naprosto vynikající "pastička tour" pro přeživšího Bobbyho (Sean Patrick Flanery)! A již tradiční závěrečný zvrat je pro mě trefa do černého! Co mi teda vadilo, že nejsem stoprocentní? Bohužel to na, co nadávám už po několikáté, tedy linka s Hoffmanem (Costas Mandylor), která je prostě jen suchá výplň. Možná to působí, jakože si protiřečím, že jsme viděli podobnou implantaci postavy jako v případě SAW 5, ale tady šlo o daleko více šokující odhalení, i vzhledem k celkové sérii. Ohledně pastiček, tak jsem na vahách, jelikož úvodní ve výloze i celá Bobbyho tour byla velmi dobře propracovaná, kdy jsem cítil skoro až doteky starých SAWs, ale pak tu máme vrakoviště, kde nejen, že šlo o marketingové obsazení, ale zase přílišná brutalita. 70%
cerfik
cerfik
7 890 bodů
2
Tohle už je vyloženě vyšeptané zlo, co spoléhá, že to vše zachrání posvátný 3D efekt a scénář se stal nesmyslnou slátaninou a jaksi téměř zbytečný a autorům ani některým divákům to zřejmě vůbec nevadí. Tohle je opravdu nedůstojné zakončení, ale co jsme čekali, že?
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 867 bodů
3
Už je to přehnané, člověk už chce konec téhle série, která se potápí čím dál hlouběji, a oni to zase nechají otevřené. Žádná detektivní část, samé nasekané vraždící scény a samozdřejmě zdánlivá nelogickost některých věcí. Opravdu to za vaše shlédnutí nestojí...
saboter
saboter
3 564 bodů