Ctihodný občan

76%

Komentáře a recenze 31

47 088 bodů
8.5
Ještě než F. Gary Gray natočil Straight Outta Compton s Rychle a Zběsile u mne bodoval se snímky Vyjednávač a právě Ctihodný občan kde se v hlavních rolích blýskl Jamie Foxx s Gerardem Butlerem. Inteligentní a plné nečekaných zvratů,které jsem během sledování nerozlouskl.
29 697 bodů
7
Pěkný thriller, který boduje hlavně díky skvělému scénáři a dobrým hereckým výkonům herců v hlavních rolích. Mstitel trošku jiný, žádná bezhlavá střílečka, ale dlouze plánovaná promyšlená a skvěle provedená pomsta. Závěr velmi dobrý. Pěkná podívaná - 70%.
28 393 bodů
7
Vtrhli mu do domu, vyvraždili rodinu a soudní systém pachatele pustil na svobodu. Kdo by z toho nebyl náležitě frustrovaný. Takže co jiného zbývá, než vzít spravedlnost do rukou svých. Známá šablona o pomstě, avšak tentokrát přeci jen krapet jinak. Náležitá hra kočky s myší, při které mi samozřejmě umírají lidé, jaká tu ještě nebyla, avšak v rámci daných zákonů, spravedlnosti a morálky s koncem, jaký být prostě musel. Gerard Butler vs. Jamie Foxx ve velmi zajímavém souboji. Akční rošambo se nekoná, nervy drásající drama však také ne. Volně plynoucí dějství ale přináší filmovou zábavu s patřičnou moralizační myšlenkou k zamyšlení. Stejně jako u podobně stavěných snímku je i zde velmi striktně povznesena kritika systému, kdy to při vyslovení slova 'spravedlnost' setsakramentsky skřípe. Co je ještě morální a co už ne? Scénář je postavený vcelku dobře a zavádí diváka do základních detailů problematiky. Nízký podíl napětí sice více vzhlíží k realitě, ale v rámci filmového vyprávění prostě chybí. A co se týče emocí, tady se to nepovedlo už vůbec. Vrcholem měl bych právě závěr, ale jako by někdo náhled vypnul proud. Prostě to emočně nefunguje tak, jak by mělo. Snímek tedy celkově moc nadšení nevyvolá i když samotný příběh je víc než zajímavý.
6
Ze začátku to vypadá na příběh o pomstě ve stylu 96 hodin, hned na to, že to bude soudní drama (do té doby se mi to pořád hooodně líbilo..), a nakonec Prison Break říznutý Sawem s Okem dravce (to už bylo horší..). No moc mi tenhle mix prostě nesedl. Možná kdyby měl scénárista větší koule aspoň na pořádný konec, tak by to hodnocení bylo větší, protože snímek ukrývá pár lahůdkových momentů (nebo spíše Butlerových kutilských vychytávek), které musí potěšit každého (u mě jednoznačně vede střela z mobilu). Když už jsem u Butlera, tak si myslím, že tahle sezóna pro něj musí být malé zklamání, protože se objevil ve dvou papírově hodně silných filmech, které měly definitivně potvrdit jeho auru "akčního hrdiny" a ironicky největší úspěch zažil v romantické komedii...6/10
7.5
Kurt Wimmer vždycky píše tak nepřehledně s mnoha nečekanými zvraty a tenhle film je skutečně hodně překombinovaný a na konci vede k závěru, který překvapí, ale s realitou podle mě nemá mnoho společného. V rámci filmového thriller, nikoli realistického vyprávění, je to ale velmi slušná podívaná s výbornými herci.
8.5
Dokonalý thriller s perfektní pomstou jelikož i v našem státě se nedovoláme spravedlnosti, tak mi byl o to více sympatičtější. Velmi chytře promyšlené a rafinované.
9 284 bodů
5
S očekáváním něčeho na způsob Nepřítele státu nebo Obhájce jsem rychle zjistil, že tady se jede v úplně jiných vlnách.. Ctihodný občan je o pomstě, spiknutí a spravedlnosti. Jenže ani v jednom abstraktním pojmu se tvůrcům nepodařilo jej přepsat poctivě do příběhu. Skvělý námět o nespravedlivě odsouzeném, který se snaží dojít pravdy, ale stojí proti němu včetně systému samotného úplně každý. Ale ani tady se nedaří a kde to mohlo evokovat první sérii "Útěku z vězení", tak se pokaždé rozplynulo zásahem přicházející úplně odnikud. Není chyba, když je divák chytřejší než snímek samotný (naopak by tomu tak vždy mělo být, jinak se nic neodnesete), ale Ctihodný občan nabídne těch hlubších promluv zoufale málo.. Na akční rovině má snímek solidní tempo, ale jen je to celé spíš k hovnu.. P.S. V živém přenosu můžete sledovat, jak Gerard Butler ukazuje svoje herecké limity a potvrzuje svoji škatulku. 50%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
butler ako nastvany pravo ctiaci obcan sa rozhodol vycistit mesto od korupcie... reziser gary gray ma celkom slusny vizualny styl (negotiator sa mi dost pacil) a filmu nasadil dobre tempo hned od zaciatku ktore mu ale nanestastie nevydrzalo do konca a to hlavne kvoli wimmerovmu scenaru z ktoreho mam pocit akoby kurta napadlo par dobrych a brutalnych scen (vybuchujuci mobil, vydlicka v krku), ale nedokazal ich dat dohromady aby davali zmysel (podobne ako v pripade "salt" ktoru wimmer tiez napisal) takze je tu obrovske mnozstvo nahod a nezmyslenosti co zaujimavo rozohrane drama tiahne k podpriemernosti...
8 589 bodů
7
Zajímavej film o 'záporákovi', kterému lze fandit a rozumět. Sousta scén, které člověka zaujmou (spoluvězeň, mobil, pohrdání soudem, finále na samotce), ale chybí jim ta správná údernost. Film mě bavil a rád bych dal 4/5. Chybí mi tam však emoční dopad, líbivější kabátek a silnější dialogy. Též bych byl pro okázalejší násilí, rád bych mučení i viděl (v plné kráse) ne o něm jen slyšel. Chvílema je to na mě až moc chladné a ztrácel jsem pozornost, ale jako celek hodnotím kladně a už jen kvůli samotnému námětu film doporučím několika lidem. To je něco, což u filmů s hodnocením 3/5 často nedělám.
avenis
avenis
8 056 bodů
8
Napínavé a plné zvratů. Bohužel, od chvíle, kdy se Clyde snaží dostat na samotku, okamžitě jsem odhalila jeho inspiraci z Velkého šéfa s Belmondem... Přesto se mi to líbilo a řadím tento film do zdařilých ke kategorii "Spravedlnost do vlastních rukou". Také jsem zase o něco vzdělanější, protože jméno Carl von Clausewitz mi nic neříkalo.