Kmotr

89%

Komentáře a recenze 72

47 084 bodů
10
Kmotr je mým nejoblíbenějším filmem. Mafiánské filmy mám všeobecně rád,ale tento je všechny předčil o parník. Coppola se výborně držel knižní předlohy a snímek tak jen dokresluje zážitek z knihy samotné. Herci byli zvoleni výborně a nedovedu si představit,že by hlavní úlohy měl ztvárnit někdo jiný než Brando a Pacino. Dokonalé každým coulem.
29 697 bodů
8
Kmotra jsem viděl naposledy, když jsem byl hodně mladý a moc se mi tenkrát nelíbil, věděl jsem, že dnes ve zralém věku nastal čas, kdy je potřeba Kmotra řádně vychutnat a docenit. I když má film pomalejší tempo a našla by se gangsterka, která se mi líbila více, tak uznávám, že preciznost Francise Forda Coppoly bere dech. Každý záběr precizní, každá lokace a místnost připomíná New York v meziválečném období, prostě paráda. K tomu Marlon Brando, Al Pacino a řada dalších herců, kteří zahráli skvěle.
10
Ke Kmotrovi jsem si postupně našel cestu. A nebylo to úplně snadné. Každopádně dnes už tu úžasnou sílu vidím. Nebyla to láska na první pohled, o to je ale silnější . Po každém dalším zhlédnutí se mi Kmotr líbí víc a víc.
10
Dokonalost v celé své kráse. Nejlepší film, který jsem kdy viděl.
muzz
muzz
18 035 bodů
8.5
Ať režíruje F.F.Coppola nebo Martin Scorsese, vždy je to záruka mistrovského díla, hlavně těch o mafii. Kniha Kmotr je úžasná a film se kvalitou téměř vyrovnal. Jeden z těch, kdy člověk lituje, když to končí.
Fingon
16 886 bodů
8
Největší chybou mého života bylo to, že jsem Puzzovu knihu četl dřív, než jsem viděl film. Přestože je film nádherná ukázka perfektní filmové práce, knize se nevyrovná. Bohužel.
10
Bez nadsázky, mistrovské dílo. I z předlohy, která neoplývá literárními klady vytvořil Coppola působivý film, který dokonale funguje. Tohle je prostě geniální! Tenebrózní kamera Gordona Willise, strhující herecké výkony a Coppolova sebejistá a brilantní režie.
10
Fenomén. I kdyby měl Kmotr přes čtyři hodiny, nehnu u něj ani brvou, protože bych se bál, že přijdu o nějaký zásadní a dominantní moment - tak moc Coppolovo bezchybné vyprávění vtahuje a tak moc opulentně vypreparovanými zvraty přetéká. Precizní v každém ohledu, od vrstvení dějových linií v závislosti na co nejosobnějším seznámení s aktéry a náturou jejich prostředí až po herecké výkony, na něž se svalují všechna existující pochvalná vyjádření. Mrazivé, uvěřitelné a nadčasové. Godfather of the Cinema.
9 279 bodů
10
Už je to přes půl století, co Kmotr spatřil poprvé ten divácký úžas z viděného mistrovského kousku, a to snad trvá i nadále. Absolutní ikona svého gangsterského žánru, kterému není rovno, až na jednu výjimku, vlastně nic.. Válka skončila, začíná nová doba, v níž se v novém světě odkrývají nepoznané možnosti, které čítá i rozvíjející se potenciál obchodu s drogami. Kmotr je souboj dvou idejí - moderny a tradice. Zatímco Don Vito Corleone hlava jedné z vládnoucích gangsterských rodin v New Yorku zastává názor, že nová možnost byznysu v podobě drog je zlo, který udělá ulice nečisté a nejsou vůči lidem fér, tak tohle pojetí nesdílí všichni. A snadno se najdou takový, které vidina astronomického potenciálu zisku v obchodu s drogami zláká natolik, že jsou ochotni rodině Corleonů svůj názor vnutit. Vyhraje konzervativní, anebo inovativní přístup... Kmotr je příběhem o rodině, o zásadách, které polidšťují ústřední postavy a dělají z zločinců ctností a charizmatem přetékající hrdiny. Marlon Brando je v roli hlavy rodiny Corleonů absolutně geniální a svým unaveným hereckým projev navždy vstoupil do dějin kultovních postav.. Tři hodiny okouzlení splývající špínou a krásou organizovaného zločinu, která bez jediného zaváhání představuje úkaz mistrnosti.. A takhle Francis Ford Coppola proměnil geniální předlohu v odkaz lidství! 100%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Milujem mafiánske hry ,a tak sa rozhodol vyskúšať aj filmy a knihy. Keď som sa pýtal ,čo si mám pozrieť a prečítať ,tak všetci povedali ,že Godfather. A tak som tomu dal šancu. Knihu eštelen čítam a je super. Ku filmu som pristupoval skepticky a pri pozeraní som so slzami v očiach čakal ,že sa pozerám na ďaľší nepodarený film podľa knihy. Tak film začal ,išiel ďalej a nakoniec skončil. A ja som vtedy zistil ,že sa mi konečne podarilo nájsť zlatý grál kinrmatografie!!! Áno film má od dokonalosti ďaleko ,ale je takmer dokonalý. Coppola dobrá práca! Scénar je tip top ,vďaka Mario Puzo. Al Pacino a Marlon Brando ako hlavní herci proste super výber a ešte lepšie zahraté. Toto putuje do mojich obľúbených filmov ! Už sa teším ako tú knihu dočítam a pôjdem na dvojku :) 101%