Kladivo na čarodějnice

83%

Komentáře a recenze 22

29 851 bodů
7
Teď možná urazím všechny věřící - nebo lépe řečeno lidi, kteří jsou součástí cirkve. Tento snímek ukazuje, jaká opravdu církev byla. Ve jménu božím nahrabali neskutečné množství majetku a ve jménu boha zemřelo nespravedlivě více lidí, než ve jménu čehokoliv jiného. Bůh by plakal, kdyby existoval. A kdyby existoval, tak už tu lidstvo není.
8
Film, který dokonale zapůsobí. Když ho zhlédnete, nevšimnete si, že je přímočarý, bez zvratů, bez překvapení... I to, co tu je, totiž bohatě stačí. Děsivý příběh, který je detailně a bez příkras nebo přehánění předveden, stačí sám o sobě.
10
Geniální filmařina. Ale zároveň taky snímek, který stačí vidět pouze jednou (ten sklíčený pocit při sledování už vážně nechci znovu zažít). Společně s Rodáky a Spalovačem asi to nejlepší, co může český a slovenský film nabídnout.
muzz
muzz
18 035 bodů
7
Za vším jsou vždycky prachy! V případě historických událostí, popisovaných v tomto skvělém filmu, šlo o to, že tehdejší inkvizitor měl nárok na majetek odsouzených, z toho vyplývá, že bylo v jeho zájmu odsoudit co nejvíc majitelů pozemků. Kniha Kladivo na čarodějnice je k mání v Levných knihách, je to moc zajímavé počtení. Ve filmu všichni zahráli nezapomenutelným způsobem, tento film by měl vidět každý opravdový filmový fanda.
10
Kladivo na čarodějnice není jen klasický film, je to národní filmový klenot a až se na něj budete znovu dívat zkuste číst sami mezi řádky. Zapomeňte na to, že tam jsou možná zašifrovány stalinistické procesy, podle mě nejsou, že se zde zobrazují věrohodně čarodějnické procesy, kdo z nás to může objektivně posoudit, když se archiválie cíleně zkreslují, ale zůstane vám temný obraz lidské duše, a zlo zůstává zlem bez ohledu na to, kdo je zrovna u moci.
9
Asi vůbec nejtemnější a nejdepresivnější český film, a zároveň také jeden z nejlepších. Vladimír Šmeral musí mít něco společného s ďáblem a jeho záporná postava ve mně vzbuzovala takový odpor, jako snad žádná jiná.
9 318 bodů
9
Jeden ze skvostů české kinematografie, kterému jsem se dlouho vyhýbal. Atmosféra i samotné téma působí opravdu děsivě. Vskutku výjimečné jsou herecké výkony hlavních postav! Dvojice Kemr a Šmeral jsou opravdu fantastičtí, hrají to vskutku úžasně! Co se tentokrát extrémně povedlo, je hudební doprovod, který celý snímek podtrhuje a přidává na hrůznosti. Možná je tohle pro mne jeden z těch snímků "jednou a dost", což ale na kvalitě nikterak neubírá. Zvláště se mi líbila postava, kterou ztvárnil Elo Romančík. Velmi poutavé mi přišla, jak jeho výrazová mimika, tak i zápal, se kterým sypal jeden z argumentů za druhým. 90%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
jeden z najlepších českých filmov všetkých čias! nenechajte sa odradiť tým že je to staršie, tak genialnu atmosferu len tak nezazijete!
8 590 bodů
0
Předloha od Kaplickýho je dobrá, ale adaptace je vyloženě chabá. Všechny drobné niance narativu jsou ve filmu osekány a výsledkem je neúderná plochost, což u historické události tohoto rázu, považuji za těžký neúspěch co se filmového zpracování týká. Chamtivý neotesaný hrubý inkvizitor Bobling rozjel v Šumperku svou brutální partii a začal mučit a upalovat desítky žen, aby se zajistil. Když tomuhle materiálu ten neschopný tvůrce nedokázal vtisknout údernost (která právě vyplývá ze souboru drobných niancí), tak to jednoduše posral.
Arthur Logoff
Arthur Logoff
7 771 bodů
7.5
Tento skvělý film je podle skutečných událostí z Velkých Losin, děj se odehrává v 17.století (pozn.: což tedy není středověk). Kdyby dnešním státním zástupcům a "nezávislým" soudům měl připadnot majetek odsouzených, to by najednou bylo zločinců!