Recenze: Vraždy v kruhu - seriál, jemuž hvězdy nepřejí

| Česká televize
Hana Vagnerová, Ivan Trojan
| Česká televize
Hlavními hrdiny nové detektivní série České televize jsou major Holina (Ivan Trojan), poručík Mrštík (Marek Němec) a kapitán Bor (Richard Krajčo), který po ošklivé nehodě skončil na vozíku. Originálním prvkem má být v případě Vražd v kruhu důraz na znamení zvěrokruhu, kdy hlavnímu hrdinovi s profilací jednotlivých vrahů pomáhá Rosťova manželka Sábina (Hana Vagnerová). Výsledkem má být jakýsi mix poctivé detektivky a Volejte věštce. Což nemyslím posměšně - při správném uchopení by využití znamení mohlo přinést vítané žánrové oživení.
Bohužel, zůstalo jen u příslibu a nedotažených motivů, kdy jakoby měli tvůrci nápaditý základ, ale pak už nevěděli jak s ním pracovat. Vše zůstává u pouhých náznaků, což se přirozeně negativně odráží na příbězích i postavách. Co na tom, že je Ivan Trojan herecky tradičně přesný. Že "vrahy občas nechytá, ale rovnou zabíjí", je prázdná póza, která se vypaří ještě rychleji než rady astroložky Hana Vagnerové. Sama herečka je v roli v rámci možnosti uvěřitelná, krásy má na rozdávání, ale její postava (navzdory samotné podstatně seriálu) je zbytečná. Případy nerozvíjí ani nijak neposouvá. Hrdina u ní nehledá cestu, pouze si ověřuje podezřelého. S takovým tam vlastně žádný astrologický přesah být ani nemusí.
Richard Krajčo
| Česká televize
Ono je vůbec pro Vraždy v kruhu příhodné, že toho mají až příliš, s čím neumí pracovat. Handicapovaná postava Richarda Krajča, jemuž tvůrci s nohama pravděpodobně vzali i chuť hrát, se za tři díly nedokázala vytasit s ničím, co by opravňovalo jeho existenci v seriálu. Podobně matní jsou i kolegové z policejního sboru, či Holinův zvláštní vztah s mladým patologem (podstatu jejich nevraživosti jsem za 3 díly nepochytil).
Z herecky výraznějšího ranku jsou představitelé vrahů, i oni ale bojují s laxně vystavěným případem, v němž je vrah vždy velmi rychle odhadnutelný.
Namísto inteligentní kriminálky, která by se přiblížila britským klasikám posledních let, jsou Vraždy z kruhu poměrně tradiční televizní výplní k žehlení, hraní na telefonu a podobným "nemusím to přímo sledovat" činnostem. Největším pozitivem nakonec zůstává prostředí Prahy, které není osekané na několik malých ulic a strohých kanceláří, ale působí v seriálu komplexním a celistvým dojmem. Škoda, že to samé neplatí o ostatním.
Hodnocení: 40%