Ani všechny talismany světa filmovému Štěstí nepomohly k větší zábavě

Štěstí | Skydance Animation
Osmnáctiletá Sam právě opouští dětský domov, ve kterém strávila většinu svého života a poprvé se tak musí postarat sama o sebe. Na tom by asi nebylo nic závažného, kdyby ale Sam nebyla asi největší smolařka na světě.
Vše na co sáhne se jí pokazí, první den v práci je katastrofa, doma se zvládne zatarasit v koupelně, vymalovat zdi marmeládou a tak bychom mohli pokračovat. Přesto neztrácí dobrou náladu a chce být oporou pro Hazel, malou kamarádku z domova, před kterou je první důležitý víkend – návštěva u možné adoptivní rodiny.
Hazel si proto sbírá do své krabičky štěstí snad všechny talismany světa, chce, aby se vše podařilo a našla novou rodinu. Jediné, co jí ve sbírce chybí je cent pro štěstí a Sam udělá vše pro to, aby ho své kamarádce našla a skutečně se jí to podaří. Díky černému kocourovi jménem Bob, kterého na ulici nakrmí najde jeden cent a následující den se jí všechno daří, ve všem má štěstí a zbývá už jen, aby ho odnesla před velkým víkendem Hazel.
Štěstí
Štěstí | Apple TV+
Jenže udělá osudovou chybu, cent dá na chvíli z ruky a ten skončí v spláchnutý v záchodě. Zoufalá prochází ulicemi a když se opět potká s Bobem, ze kterého se vyklube mluvící obyvatel Země štěstí, pronásleduje ho po městě, aby jí dal nový cent. Kocour odmítá, protože cent pro štěstí funguje jako cestovní cent, který mají všichni obyvatelé Země štěstí a po návratu domů ho musí odevzdávat. Nikomu se nerozdávají. Uteče a myslí si, že Sam setřásl. Otevře portál do Země štěstí a projde jím. Jenže ouha, Sam do Země štěstí projde s ním a uzavře s Bobem dohodu, získají nový cent, Bob ho na jeden den půjčí Hazel, Sam mu ho pak vrátí a už se nikdy nepotkají. Jenže dostat nový cent není ani trochu snadné...
Zeleno-fialový svět štěstí a smůly
Země štěstí a smůly ve snímku reprezentují zelená (štěstí) a fialová (smůla) barva a během příběhu se podíváme do obou světů. Horní Země štěstí je dokonale fungující soukolí, kde nemá co dělat ani smítko smůly, všem se všechno daří a celý svět funguje jako dobře namazaný hodinový strojek. Nikdo nad ničím nemusí ani přemýšlet a vše se mu daří.
Leprikóny, prastáka, kočky a další obyvatele Země štěstí řídí dračice Babe, která místo inhalátoru na svůj ohnivý kašel používá hasičák, zatímco zespodu s obrácenou gravitací se nachází Země smůly, ve které kozlové, skřeti a mandragory vyrábějí smůlu. Nic jim tu nejde, vše jim padá z rukou, a ve všem připomínají Sam. Přesto jsou spokojení a vysmátí, jak Sam záhy zjistí.
Štěstí
Štěstí | Apple TV+
Život plný nezdarů je totiž naučil přesně to, co ji, umět si poradit a nevzdávat se. A mezitím vším je Předěl, oblast mezi oběma světy, ve které žije jednorožec Jeff starající se o míchačku smůly, aby se nelepila a neucpala náhodník – zařízení, které náhodně rozesílá štěstí a smůlu do světa lidí. Celý svět tak má svá pravidla a oba světy mají své kouzlo a obsahují přesně to, na co jsme od štěstí nebo smůly zvyklí – od výhru v loterii po šlápnutí do psího výkalu.

Klidný příběh, u kterého se pobaví spíše starší diváci
Snímek Štěstí je sice uváděn od pěti let, ale na Apple TV+ je dostupný pouze s českými titulky, což je ohromná nevýhoda a Štěstí tak přijde o většinu svého publika. Na druhou stranu je ale třeba přiznat, že těm nejmenším by se snímek asi nelíbil.
Příběh osiřelé Sam a bručivého kocoura je poutavý a poučný, ale je tak klidný a plynulý (hodina a půl uběhne možná pomaleji než u dynamičtějších kousků), že bude malé diváky s největší pravděpodobností nudit. Nejsou tu žádné honičky, blázniviny a vysvětlení toho, jak štěstí funguje je poměrně složité.
Štěstí
Štěstí | Apple TV+
Jediné, co by je tak mohlo zaujmout je vizuální stránka filmu. Svět štěstí je nádherný, nápaditý a animace je skutečně kouzelná (ostatně snímek stál prý 140 milionů dolarů). Bobův černý kožíšek se nádherně leskne, optimistická Sam má krásně velké oči, Leprikóni jsou sympatičtí a to ani nemluvím o těch roztomilých králíčcích, ale víc toho snímek malému publiku bohužel nenabízí. Paradoxně se tak Štěstí bude líbit větším dětem a dospělým. Příběh Sam a Boba je totiž úžasně lidský a hřejivý, je plný naděje a zcela jasně ukazuje, že štěstí by bez smůly neexistovalo.
Původní znění filmu dá navíc vyniknout hvězdnému hereckému obsazení. Jane Fonda jako dračice, Simon Pegg jako bručivý Bob, Whoopi Goldberg jako kapitánka, velitelka Leprikónů... Všichni jsou skvělí, zvláště Simon Pegg, jehož v kocourovi doslova uvidíte.
Za dospělého tedy více než spokojenost, ale moje děti se trošku nudily. Za ně asi 60, za mě 70, tudíž činím kompromis. :-D Každopádně po Mořské příšeře z Netflixu další skvělé překvapení ze streamovacích služeb.
hodnocení: 65 %

Největší monstra na světě jsou muži, říká tento šílený horor

Tato recenze je trochu výjimečná. Vznikla úplně spontánně bez scénáře a obsahuje spoilery, jak film dopadne. Vzhledem k tomu, že ale hodně lidí tápe, co měl konec znamenat, to snad bude užitečné.