Hubieho Halloween - film, o kterém Adam Sandler slíbil kritikům, že bude nejhorší jeho kariéry

Hubieho Halloween | Netflix
Akademie Sandlera nejen neocenila, ale dokonce i ignorovala v rámci nominací (což je na pováženou) a tak bylo otázkou, zda komik svou nadsazenou výhrůžku nakonec splní (jen aby se neřeklo). Pokud jde o kvalitu filmu jako takového, tady vám hned na začátku prozradím, že diváky žádná komediální hrůza nečeká. Přesto - ať už vědomě či náhodou - Sandler svůj slib kritikům vlastně splnil. Samotný Hubie je totiž bezpochyby jeho nejhorší postavou a herecky se tu Sandler opírá o samotné dno svojí kariéry.

Hubieho Halloween
Ale popořadě, ať v tom není bordel - hlavním hrdinou filmu je Hubie Dubois (Sandler), který svoje rodné město Salem přímo miluje a to navzdory tomu, že město nemiluje jeho a je všem pro smích. Je totiž dost velký podivín, který trpí vadou řeči a chová se jako mentálně zaostalý idiot. Když se však oslavy Halloweenu zvrtnou, je Hubie jediný, kdo může všechny a všechno zachránit.
Hubieho Halloween nabízí v základu přesně to, co by produkt, u kterého se sejde plejáda zkušených komiků (je tu řada hvězd SNL) očekával - tuna absurdních slovních výměn a fyzických situací a do toho vždy nějaká ptákovina v druhém plánu. Na scéně se neustále něco děje a když už humor netvoří postavy v popředí, může pozorné oko diváka najít nějaký ten vtípek v pozadí. Ocenit je třeba i, že tradiční sestava Sandlerových hvězdných kamarádů (Kevin James, Steve Buscemi, Rob Schneider) je využita dobře a většinou si své role správně užívají a dokáží jednotlivé scény osvěžit.
Hubieho Halloween
Hubieho Halloween | Netflix
Vlastně musím říct, že z hlediska tempa, vývoje děje (v rámci žánru) a dávkovaného humoru je Hubieho Halloween dobře pojatý a v dobrém slova smyslu připomíná klasické americké komedie osmdesátých let. Jenže - a je to podstatné jenže - je tu Sandlerův Hubie. A ta postava je nejen nesnesitelná, ale ještě nesmyslná a v celkovém konceptu nefunguje.
Hubie mluví jako blbec, chová se jako blbec a... podle všeho je blbec! Nemá prostor pro vývoj ani pro to, aby nás překvapil. S takovou se pak obtížně chápe, proč by zrovna jeho kdy chtěla svobodná máma Violet (Julie Bowen z Takové moderní rodinky), či proč by na něj měli lidé z města změnit názor jen proto, že v určité situaci něco vyřeší (a i tenhle moment je sporný). Nejhorší každopádně je, že ta postava nepůsobí vtipně. Sandler se zkrátka tváří, že má fyzické i mentální postižení a nic jiného z toho neplyne. V případě Malého Nickyho (ať nejdeme daleko) měl hrdinův handicap dějové opodstatnění a řešení. Tady je zkrátka součástí děje, ale bez přidané hodnoty. Ta postava klidně mohla být jen neoblíbený podivín a na příběhu by to nic nezměnilo.
Hubieho Halloween
Hubieho Halloween | Netflix
Je tu alespoň drobnost, která Hubieho postavu zachraňuje. A jde o největší hvězdu celého filmu. Překvapivě nejde o žádného herce, ale o Hubieho termosku. Jde o jakýsi švýcarský nůž ve světě termosek - speciálního pomocníka, který vyjma teplého nápoje nabídne i vystřelovací hák, dalekohled, vysavač, lopatu, deštník, mixér, vysoušeč vlasů a tak dále. Z praktického hlediska je to samozřejmě absurdní, ale je to taková ta krásná komediální šílenost, která funguje ve svém vlastním světě a je hrozná radost pozorovat to, jakým způsobem tvůrci termosku v dalších scénách využijí.
Být Hubieho charakter uchopen jakkoli jinak (a tím myslím opravdu jakkoli), označil bych Hubieho Halloween za jednu z nejlepších sandlerovek vůbec. Takhle můžu říct, že jsem se většinu času slušně bavil s tím, ale musel jsem přetrpět hlavního hrdinu. Což prostě není dobrá vizitka. Sandlerova výhružka každopádně naplněna - minimálně v rámci celkové kvality filmu - nebyla. Pokud jde ale o jeho výkon, tady se zřejmě u kritiků trefí do černého.
Hodnocení: 60%