Recenze: Chraň nás od zlého - režisér hororového hitu Sinister prohrál souboj s ďáblem

Eric Bana, Sean Harris
Chraň nás od zlého | Screen Gems
A je to inspirováno skutečnými událostmi, respektive autobiografickou Sarchieho knihou!
Tento film nemá jiný důvod existence, než vyždímání pár dolarů z důvěřivých fanoušků té policejně-nadpřirozené knihy. A to ještě dost podvodným způsobem - viz dále.
Jeho námět je zcela dementní a postrádající jakoukoliv zajímavost. Prostě policajt zjišťuje, že všichni ti lidé spolu měli něco společného (našli v Iráku satanistický oltář) a všichni byli posedlí ďáblem - a umřeli. Nakonec najde posledního živého z nich a toho ďábla z něj hodlá vymítit - protože v rámci posedlosti ten vrah někde drží jeho manželku a dceru jako rukojmí (což je jedna z mnoha věcí, která se NIKDY NESTALA - viz dále).
Přestože film režíroval Scott Derrickson, který má jisté zkušenosti s hororovými filmy, jedná se o film vzácně nepodařený, který nejenže nefunguje jako plíživá hrůza, ale dokonce ani jako přehlídka klasických lekaček a/nebo digitálních triků. Nefunguje dokonce ani jako přehlídka razantního střihu a bizarních kamerových efektů. Ne. Nefunguje vůbec, a na několika místech je nechtěně směšný. Ale ne dost.
A má neuvěřitelné dvě hodiny.
Ano, ve filmu je strašidelná plyšová sova, která dělá "hahahú".
Jediným zdrojem mírné zábavy pro mě při filmu bylo přemýšlení o tom, jak se asi ve skutečném životě stalo to, co na plátně vidíme v "dramatické nadsázce". Tedy například když hlavní hrdina objeví mrtvolu, ze které začne vylétávat strašidelné hejno hmyzu a k tomu se ozývají strašidelné zvuky, představoval jsem si, že ve skutečnosti Sarchie našel normální mrtvolu a ve vedlejším sklepě zrovna náhodou běžela pračka. A tak podobně...
Eric Bana
Ale chyba lávky! Jak jsem dodatečně zjistil, Sarchieho kniha (přečtěte si tu úžasnou anotaci) nemá ZHOLA NIC SPOLEČNÉHO s dějem tohoto filmu - s výjimkou toho, že se hlavní hrdina stejně jmenuje a že se v ději vyskytují nějací démoni. Kniha popisuje několik samostatných "nadpřirozených" policejních případů. Film popisuje jeden případ, který se točí kolem démonického oltáře, objeveného americkými vojáky za války v Iráku v roce 2010. Kniha je z roku 2001. Stačí?
Vzpomínáte na polodebilní policejně-satanistický horor Konec světa?  Tento 15 let starý film s Arnoldem je ve srovnání s Chraň nás od zlého geniálním, sofitistikovaným a strašidelným veledílem.
Hodnocení: 30%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE