Tržby v českých kinech: Modrý papoušek v Amazonii slaví úspěch

Tržby v českých kinech: Modrý papoušek v Amazonii slaví úspěch
Rio 2 oslnilo barvami. Druhé místo žebříčku.
Několik týdnů kroužil papoušek Blu v předpremiérovém rajónu. Ve čtvrtek byl vypuštěn do klasické kinodistribuce a vějička barevné (i když bezobsažné) podívané zafungovala. Snímek Rio 2 ovládl žebříček tuzemských tržeb. Na film, který se neodehrává v Riu, ale v Amazonii, přišlo o víkendu téměř 47 tisíc diváků. V pokladnách nechali přes 6 milionů korun. Masivní nasazení do 121 kin a marketingová spolupráce se supermarkety zafungovala.
Chris Evans
Captain America: Návrat prvního Avengera
Za modrými papoušky létá komiksový Captain America: Návrat prvního Avengera. Druhá nejúspěšnější marvelovka vzala americká kina útokem, po druhém víkendu jsou producenti s rozpočtem de facto na nule. A to nepočítáme tržby ze zbytku světa. U nás přišlo na Kapitána Ameriku o druhém víkendu přes 24 tisíc diváků. Do pokladen přinesli 3.6  milionu korun.
Russell Crowe
Noe (v hlavní roli Russell Crowe) na třetím místě žebříčku tuzemských tržeb. | DreamWorks
V rámci žánru a tématu si na českém žebříčku dobře stojí i biblickým příběhem inspirovaný Noe, novinka Darrena Aronofskyho. Třetí místo, 11.270 diváků, 1.7 milionu korun na tržbách.
Pojedeme k moři
Pojedeme k moři (2014)
Režijní debut Jiřího Mádla, recenzenty velmi dobře hodnocený snímek Pojedeme k moři, skončil až čtvrtý. Mádl má talent. Snowboarďáckou kombinézu a rafťáckou vestu nicméně odložil už dávno. Teď si toho konečně může všimnout i širší veřejnost. 9.373 diváků, 1.21 milionu korun na tržbách, uvádění v 53 kinech. Skromný rozpočet, velmi dobrý scénář a nasazení tvůrců širší divácký zájem nezužitkovalo. Možná i kvůli nejednoznačnému žánru filmu, který není rodinným snímkem, ani dramatem pro dospělé.
Kristina Svarinská
10 pravidel jak sbalit holku - páté místo žebříčku tržeb. | Dawson Productions
Mádla následuje další tuzemský film, komedie Karla Janáka 10 pravidel jak sbalit holku (2014). O čtvrtém víkendu na snímek přišlo 8.856 diváků, kteří do pokladen přinesli 1.2 miliony korun. Po necelých čtyřech týdnech je film na 12 milionech při návštěvnosti necelých 90 tisíc diváků. O úspěchu nemůže být řeč. Nabízí se podobná otázka jako v případě snímku Pojedeme k moři: "Komu je film vlastně určen?"
Vášeň mezi řádky
Ralph Fiennes si v dramatu Vášeň mezi řádky zahrál spisovatele Charlese Dickense. Až 14. místo žebříčku.
Další snímky žebříčku již mají tržby v řádu maximálně statisíců korun. Překvapí především neúspěch Vášně mezi řádky (2013), druhého režijního dramatu herce Ralpha Fiennese. 14. místo, 1.197 diváků a tržby pouhých 156 tisíc korun. Anotace přitom láká na poměrně oblíbené téma (minimálně mezi ženami): romantické drama z Anglie 19. století.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.